Centrotec SE

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 574

Re: Centrotec SE

Bericht door ourasi »

Beleggen doe je best op basis van feiten en cijfers. De koers van Centrotec is verdubbeld maar is relatief goedkoper geworden. Vorig jaar heeft Centrotec 76,8 miljoen euro winst gemaakt. De winst per aandeel is van 1,48 euro in 2019 naar meer dan 5,5 euro in 2021 gegaan. De winst is meer dan verdriedubbeld. Op basis van deze gegevens noteert dit groeiaandeel aan 6x de winst van 2021.

Door de energiecrisis zijn de producten van Centrotec erg gegeerd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Centrotec nog eigen aandelen in te kopen. De enorme cashflows hebben er immers voor gezorgd dat de schulden zijn verdwenen. Ik blijf dan ook aan boord.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 377

Bericht door mulder »

Geen idee of er nog iemand deze nog volgt :vandaag +43%,ondertussen mijn beste belegging van de laatste jaren,hopelijk zit er nog iets meer in de tank.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door mulder »

mulder schreef: ↑
16 sep 2022 17:39
Geen idee of er nog iemand deze nog volgt :vandaag +43%,ondertussen mijn beste belegging van de laatste jaren,hopelijk zit er nog iets meer in de tank.
https://www.ilsole24ore.com/art/ariston ... fresh_ce=1

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ourasi »

De verkoop betreft de divisie Centrotec Climate Systems en niet de gehele groep. De prijs bedraagt 703 miljoen + 41,42 miljoen aandelen Ariston. Per aandeel komt dit neer op meer dan 53 euro cash + 26 euro in aandelen of 79 euro.

De andere afdelingen met een omzet van 300 miljoen euro in in het bezit van Centrotec en zullen verder werden uitgebouwd. Door de enorme berg cash die in het bezit komt van Centrotec na de overname is het aannemelijk dat het management in de toekomst een bod doet op de nog resterende aandelen bij andere aandeelhouders.

De waarde per aandeel ligt waarschijnlijk tussen de 90 en 100 euro.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door mulder »

Openbaar bod op 10% van de uitstaande aandelen aan 57.20€ per aandeel.Voorlopig nog maar wat afwachten op iets hogere koers denk ik.

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ourasi »

Er werden slechts 428 907 aandelen aangeboden ( iets meer dan 3 % ). De koers van het aandeel is verder opgelopen tot meer dan 58 euro. Het is waarschijnlijk wachten op een nieuw aanbod.

Plaats reactie