Atos

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Bambu’
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 141

Re: Atos

Bericht door Bambu’ »

Cees Smit geeft drie kooptips
Koopsignalen in afgestrafte aandelen.

(ABM FN-Dow Jones) Philips, Atos en PayPal zijn aandelen die hard zijn afgestraft, maar die in de grafiek inmiddels koopsignalen geven. Dit zegt vermogensbeheerder Cees Smit van Today's Group.
Ageas Atos Bpost Justeattakeaway KBC Nio Nyrstar Ontex

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2378

Bericht door bertje »

Koers van atos snap ik toch niet echt.
Er was een bod van 4.2 miljard op een onderdeel, maar atos vond het te laag.
https://www.techzine.nl/nieuws/infrastr ... jard-euro/
Atos zelfs heeft een beurswaarde van 1 miljard en 1.8 miljard schulden, dus 1.4 miljard lager dan het bod op een onderdeel???
NewB76 liked last!

NewB76
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1157

Bericht door NewB76 »

Klopt, het onderdeel, en de parel van het bedrijf namelijk de afdeling cybersecurity wordt voor dit bedrag gewaardeerd !
Planning was dit gedeelte appart te laten noteren, doch ruzie tussen de voorzitter en de CEO liet deze planning mislopen, gecombineerd met een aanval van shorters.
Waarschijnlijk zal Thales deze afdeling/of het gans bedrijf overnemen gezien de defensieve implicaties ( zeker nu ) . Wachten op de Franse regering.

Bambu’
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 141

Bericht door Bambu’ »

'Atos zal vroeger splitsen dan gepland, voorzitter naar uitgang'

Een belangrijk gerucht in de Franse beurspers. Het IT-concern Atos    ATO +6,78%   zal zijn geplande splitsingsoperatie veel vroeger dan gepland doorvoeren, meldt BFM Business. Tegen volgende zomer moet de splitsing een feit zijn, in plaats van het eerder beoogde 'eind 2023'.

Door zich in twee te kappen wil het Franse IT-concern waarde creëren. Een van de bedrijven behoudt het Atos-merk en zal zich bezighouden met netwerkinfrastructuur en digitale werkplekken. Het andere zal onder een nieuwe naam werken aan data- en applicatieactiviteiten. Beide bedrijven zullen op de beurs noteren.

Volgens BFM Business zal voorzitter Bertrand Meunier, die onder vuur ligt bij enkele activistische minderheidsaandeelhouders, terugtreden zodra de splitsing een feit is.

Atos schiet 6,7 procent hoger in Parijs.

===> hoe gaat dit in zijn werk gaan? Ik ben (jammergenoeg, momenteel toch) aandeelhouder, krijg ik dan aandelen in de 2 bedrijven. Iemand een idee? 💡
NewB76 liked last!
Ageas Atos Bpost Justeattakeaway KBC Nio Nyrstar Ontex

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

1/ we zijn in Frankrijk
2/ de cybersecurity is een belangrijk veiligheidsonderdeel van de Franse/Nato defensie , en vertegenwoordigt meer dan de actuele beurswaarde ( zeker in de huidige tijden )
3/ wat plant Thales ?
4/ wat wenst de grote aandeelhouder ? Siemens heeft 9 %
5/ in september 2017 topkoers van 135 euro
6/ wat gaan de shorters doen ?
Laatst gewijzigd door NewB76 op 04 okt 2022 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2378

Bericht door bertje »

Bij zoiets vraag ik me altijd af wat de Belgische fiscus denkt.

Als ze het ene bedrijf als een dividend zien krijgen we nog eens 30% aan onze broek.

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

Een melding vanop een Frans forum
Men koopt nu 30 % van Atos voor 300 miljoen euro
men krijgt volgend jaar na de splitsing 21% van Evidian ( cyber&big data).
De waarde van deze 21 % wordt op basis van het recente bod geschat op een 882 miljoen euro .
Dit bod werd door de directie afgewezen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1878

Bericht door jean de florette »

'NON, ce n'est pas 12, mais moins de 10€ en tenant compte de la dette
en plus si on tient compte du coup supplémentaire de restructuration ça va faire à peine 8€
c'est pour cela ce n'est pas une offre acceptable
mais ça a le mérite de réveiller le cours et de mettre sous pression la gouvernance d'Atos' (boursorama)

Denk dat het niet zo simpel is. En teveel aandeelhouders hebben veel hogere koersen betaald. Zal misschien nog wat verder opzoeken.
Bambu’ liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1878

Bericht door jean de florette »

Apport 4.2 milliards en valeur d'entreprise moins 2.4 milliards de dette moins 600 millions de charges financières = 1.2 milliards bien dessus du prix indiqué par un proche du CA. Sauf que :
1.2 milliards divisé par 110 millions d'actions = 10.90 €
https://www.boursorama.com/bourse/forum ... 461521402/

In het algemeen zijn de teksten daar zoals overal op fora bijzonder positief ingesteld. Moet je altijd mee opletten. Vandaag dalen ze ook terug richting 9€, dus dat is ook een indicatie dat het niet allemaal rozegeur ... is. Dat ze op 3 jaar van 80 naar 9 daalden wil helemaal niet zeggen dat ze nu 35€ waard zouden zijn, zoals geregeld aangehaald wordt. Die 9€ zal wel redelijk correct zijn.
Lees ook dikwijls dat ATOS niet te koop staat. Ze zouden op eigen kracht kunnen trachten te herstellen. Soms lukt dat (zie bvb. een Greenyard, had ik helemaal afgeschreven, maar toch een mooie >*3 koers).

Die splitsing, tsja, je krijgt inderdaad 2 aandelen. Atos en Evidian. In de oude tijd zou dan een tekst verschijnen in de pers dat je voor x aantal coupons Atos Nr. zoveel, x nieuwe aandelen Evidian krijgt. Zo moet je je dat voorstellen, alleen is dat nu electronisch en moet je niets doen.
RV, dat zit er wel in. Verkopen voor de split en terugkopen als je ze echt wil, mogelijk. Wel een Franse belasting op verkoop van aandelen, maar altijd minder dan 30% op het afgesplitte deel. Best eens uitrekenen dan.

'k Ga deze ook gewoon laten voor wat het is, het kan, zou kunnen, maar voor met mij te hoog gokgehalte.
NewB76 liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

jean de florette liked last!

Plaats reactie