Iteos Therapeutics

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

jandeloper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 28

Re: Iteos Therapeutics

Bericht door jandeloper »

Iemand enig idee waarom de koers al 1.5 maand in sterk dalende lijn zit?
Bijna gehalveerd in waarde op 7 weken tijd.

Biobelegger07
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37

Bericht door Biobelegger07 »

jandeloper schreef:
19 apr 2021 14:57
Iemand enig idee waarom de koers al 1.5 maand in sterk dalende lijn zit?
Bijna gehalveerd in waarde op 7 weken tijd.
Ik vind geen enkel nieuws die hiervoor zorgt

Steve-O
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Bericht door Steve-O »

Ik vind ook geen enkel nieuws terug wat betreft de forse daling van Iteos die begonnen is op 6 april van deze maand. Wel valt op dat de algemene index (zowel EuroStoxx als Nasdaq) merkelijk beter doet dan de biotechsegmenten ervan (een 10% à 15% beter) en dat er dus een algemene verkoopdruk is in de biotechsector. Niet onlogisch dat er winstnemingen zijn gezien de steile klim van de biotechbedrijven die opgewekt is tijdens deze pandemie. Koppel daar nog een stijgende rente aan in de VS en dan kan het dat computergestuurde verkopen in de VS de koers doen kelderen, zeker voor biotech waarvan de free float beperkt is. Kan ook zijn dat enkele fondsen aan het verkopen zijn. Het aandeelhouderschap van Iteos zit voor een 70% bij fondsen dus het is mogelijk dat enkele eruit gaan.
Fundamenteel is er nochtans geen slecht nieuws denk ik. Als ik de tussentijdse resultaten van EOS-448 lees zie ik dat er bij de 22 mensen die "uitbehandeld" zijn met de actuele therapieën en die de immunotherapiebehandeling van Iteos sinds dit jaar kregen er 9 gestabiliseerd zijn en 1 vooruitgang geboekt heeft en dat de immunotherapie goed verdragen is. Dus dat betekent dat er terug een optie is voor een kleine helft van de behandelde gevallen. Lijkt me niet slecht.

Plaats reactie