HelloFresh
Re: HelloFresh
Warrant schreef:
> Onlangs Hellofresh ook eens bekeken voor het eerst (ben al jaren klant)
> aandelen gekocht. Ondanks de recente sterkte denk ik dat ze nog steeds
> ondergewaardeerd zijn, al stap ik gefaseerd in omdat een (kleine) correctie
> niet onlogisch zou zijn. In principe ben ik een growth investor waarbij ik
> focus op aandelen die revenue meer dan 20% per jaar groeien, maar ik maak
> graag hier en daar een uitzondering als ik duidelijke value zie.
>
> Wat is een realistisch EBIT marge indien ze in al hun markten matuur zijn
> (of de markten waar dat niet lukt, verlaten). De EBIT voor marketing
> expenses is 20%. Als je zegt dat ze in een 'stabiele' situatie ongeveer 13%
> aan marketing spenderen (vs. 16-17% vandaag), kom je op een matuur EBIT
> marge van 7%.
>
> Oftewel een 'mature' EV/EBIT van 10 voor 2023. Dat lijkt mij
> ondergewaardeerd te zijn gezien de groei opportuniteiten die HelloFresh nog
> heeft.
>
> Onlangs ook naar de earnings call geluisterd en heb een goeie indruk bij de
> CEO. Founder-led is altijd een groot pluspunt, maar het viel mij ook op hoe
> de CEO herhaardelijk zei dat hun doel is om de 'free cash flow per share'
> op lange termijn te optimaliseren. Dat is exact wat we willen zien als
> aandeelhouders en toont voor mij aan dat hij gefocust is op het creeren van
> aandeelhouderswaarde. Management gaf ook aan dat het aantal klanten in HY2
> weer zou toenemen, waardoor de dalende trend kan omkeren.
70% cogs
15% marketing
5% overhead
10% marge, waar je na tax en investeringen een 5% FCF mag verwachten.
In 2025 10 miljard omzet en dus 500 mio FCF. Op de huidige waardering van 5.000 mio een 10% FCF yield.
> Onlangs Hellofresh ook eens bekeken voor het eerst (ben al jaren klant)
> aandelen gekocht. Ondanks de recente sterkte denk ik dat ze nog steeds
> ondergewaardeerd zijn, al stap ik gefaseerd in omdat een (kleine) correctie
> niet onlogisch zou zijn. In principe ben ik een growth investor waarbij ik
> focus op aandelen die revenue meer dan 20% per jaar groeien, maar ik maak
> graag hier en daar een uitzondering als ik duidelijke value zie.
>
> Wat is een realistisch EBIT marge indien ze in al hun markten matuur zijn
> (of de markten waar dat niet lukt, verlaten). De EBIT voor marketing
> expenses is 20%. Als je zegt dat ze in een 'stabiele' situatie ongeveer 13%
> aan marketing spenderen (vs. 16-17% vandaag), kom je op een matuur EBIT
> marge van 7%.
>
> Oftewel een 'mature' EV/EBIT van 10 voor 2023. Dat lijkt mij
> ondergewaardeerd te zijn gezien de groei opportuniteiten die HelloFresh nog
> heeft.
>
> Onlangs ook naar de earnings call geluisterd en heb een goeie indruk bij de
> CEO. Founder-led is altijd een groot pluspunt, maar het viel mij ook op hoe
> de CEO herhaardelijk zei dat hun doel is om de 'free cash flow per share'
> op lange termijn te optimaliseren. Dat is exact wat we willen zien als
> aandeelhouders en toont voor mij aan dat hij gefocust is op het creeren van
> aandeelhouderswaarde. Management gaf ook aan dat het aantal klanten in HY2
> weer zou toenemen, waardoor de dalende trend kan omkeren.
70% cogs
15% marketing
5% overhead
10% marge, waar je na tax en investeringen een 5% FCF mag verwachten.
In 2025 10 miljard omzet en dus 500 mio FCF. Op de huidige waardering van 5.000 mio een 10% FCF yield.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Je zal Marcus Diebel maar gevolgd hebben met z'n verkoopadvies van 18euro een half jaar geleden. Gisteren gaf hij een nieuw koersdoel .... 38euro!!
https://www.marketscreener.com/quote/st ... -44822195/
Voorlopig bouwen shorters nog niet fors af. Als er meevallende cijfers komen in Q3, kan het nog wel eens fors hoger, zeker wanneer shorters eieren voor hun geld kiezen
https://www.marketscreener.com/quote/st ... -44822195/
Voorlopig bouwen shorters nog niet fors af. Als er meevallende cijfers komen in Q3, kan het nog wel eens fors hoger, zeker wanneer shorters eieren voor hun geld kiezen

Beetje jammer dat ik me recent pas inlas. De koers is sinds een maand ontploft.
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 498
Rayon, een onlinesupermarkt van Colruyt Group en de familie Colruyt, houdt op te bestaan. De verhoopte synergie met het zustermerk Foodbag viel tegen. Ook de krimpende groei in de e-commerce speelt een rol.
Nog geen twee jaar na zijn lancering houdt Rayon ermee op. De onlinesupermarkt, die in het hele land de boodschappen aan huis levert, werd in januari 2022 in het leven geroepen. De webwinkel is een zustermerk van Foodbag, een Belgische thuisleverancier van maaltijdboxen en een concurrent van het Duitse HelloFresh.
Vlak na de lancering van Rayon verhoogde de familie Colruyt haar belang in beide bedrijven tot 82 procent. De helft van dat aandelenpakket is in handen van de supermarktgroep Colruyt, de andere helft in die van Korys, de investeringsholding van de familie Colruyt.
Door in Rayon te stappen begon Colruyt voor het eerst te experimenteren met het leveren van boodschappen met eigen bestelwagens. Enkele maanden later begon ook Collect&Go, de grootste voedingswebwinkel van Colruyt, eigen chauffeurs in te zetten voor leveringen in de regio Brussel en Antwerpen.
Rayon werd niet het verhoopte succes. 'We dachten de logistieke en de transportkosten te kunnen drukken dankzij een synergie tussen Rayon en Foodbag', zegt Stéphane Ronse, de CEO en oprichter. 'Maar dat bleef beperkt. Maaltijdboxen hebben een andere dynamiek dan een onlinesupermarkt.'
Bovendien is het e-commerceklimaat de voorbije jaren veranderd. Toen de webwinkel ontstond, werd online winkelen populairder. Webwinkels groeiden met tientallen procenten vanwege de pandemie. Doordat mensen thuiszaten en niet naar de fysieke winkels konden, begonnen ze massaal online te winkelen.
Aan het hoge groeitempo is een einde gekomen. Klanten vonden opnieuw de weg naar de klassieke winkels. Met alle gevolgen van dien voor Rayon. De kosten van de logistiek en het transport bleven te hoog in verhouding tot de omzet. Door zijn slechter dan verwachte rendabiliteit concludeert de webwinkel nu dat het beter is ermee te stoppen. Klanten kunnen nog tot 22 oktober bestellingen plaatsen. Op dinsdag 24 oktober wordt de laatste levering verzorgt.
De beslissing moet de financiële positie van het bedrijf boven Foodbag en Rayon verbeteren. Na twee jaren met winst sloot het het boekjaar 2022 af met 1,5 miljoen euro verlies op net geen 30 miljoen euro omzet. Foodbag blijft wel bestaan. 'Het groeit significant. Na covid kwam er geen daling in de verkoop', zegt Ronse.
Bij Rayon en Foodbag werken in totaal 55 werknemers (voltijdequivalent). Door de stopzetting van Rayon verdwijnen geen jobs. 'Mensen die bij Rayon werken, kunnen aan de slag bij Foodbag', zegt Ronse.
De teruggevallen groei in de sector van de e-commerce veroorzaakt al langer turbulentie. Coolblue gelaste zijn beursgang af door tegenvallende resultaten. Op groepsniveau groeide de omzet in 2022 nog maar met 0,6 procent. In België kende Coolblue zelfs zijn eerste verkoopdaling ooit.
Een gelijkaardige dynamiek was er bij Bol, het voormalige Bol.com. Het bedrijf schrapte 300 jobs en stelde zijn beursgang voor onbepaalde duur uit. De modewebwinkel Zalando kondigde begin dit jaar aan 5 procent van zijn personeel te zullen ontslaan.
Bron: De Tijd
Nog geen twee jaar na zijn lancering houdt Rayon ermee op. De onlinesupermarkt, die in het hele land de boodschappen aan huis levert, werd in januari 2022 in het leven geroepen. De webwinkel is een zustermerk van Foodbag, een Belgische thuisleverancier van maaltijdboxen en een concurrent van het Duitse HelloFresh.
Vlak na de lancering van Rayon verhoogde de familie Colruyt haar belang in beide bedrijven tot 82 procent. De helft van dat aandelenpakket is in handen van de supermarktgroep Colruyt, de andere helft in die van Korys, de investeringsholding van de familie Colruyt.
Door in Rayon te stappen begon Colruyt voor het eerst te experimenteren met het leveren van boodschappen met eigen bestelwagens. Enkele maanden later begon ook Collect&Go, de grootste voedingswebwinkel van Colruyt, eigen chauffeurs in te zetten voor leveringen in de regio Brussel en Antwerpen.
Rayon werd niet het verhoopte succes. 'We dachten de logistieke en de transportkosten te kunnen drukken dankzij een synergie tussen Rayon en Foodbag', zegt Stéphane Ronse, de CEO en oprichter. 'Maar dat bleef beperkt. Maaltijdboxen hebben een andere dynamiek dan een onlinesupermarkt.'
Bovendien is het e-commerceklimaat de voorbije jaren veranderd. Toen de webwinkel ontstond, werd online winkelen populairder. Webwinkels groeiden met tientallen procenten vanwege de pandemie. Doordat mensen thuiszaten en niet naar de fysieke winkels konden, begonnen ze massaal online te winkelen.
Aan het hoge groeitempo is een einde gekomen. Klanten vonden opnieuw de weg naar de klassieke winkels. Met alle gevolgen van dien voor Rayon. De kosten van de logistiek en het transport bleven te hoog in verhouding tot de omzet. Door zijn slechter dan verwachte rendabiliteit concludeert de webwinkel nu dat het beter is ermee te stoppen. Klanten kunnen nog tot 22 oktober bestellingen plaatsen. Op dinsdag 24 oktober wordt de laatste levering verzorgt.
De beslissing moet de financiële positie van het bedrijf boven Foodbag en Rayon verbeteren. Na twee jaren met winst sloot het het boekjaar 2022 af met 1,5 miljoen euro verlies op net geen 30 miljoen euro omzet. Foodbag blijft wel bestaan. 'Het groeit significant. Na covid kwam er geen daling in de verkoop', zegt Ronse.
Bij Rayon en Foodbag werken in totaal 55 werknemers (voltijdequivalent). Door de stopzetting van Rayon verdwijnen geen jobs. 'Mensen die bij Rayon werken, kunnen aan de slag bij Foodbag', zegt Ronse.
De teruggevallen groei in de sector van de e-commerce veroorzaakt al langer turbulentie. Coolblue gelaste zijn beursgang af door tegenvallende resultaten. Op groepsniveau groeide de omzet in 2022 nog maar met 0,6 procent. In België kende Coolblue zelfs zijn eerste verkoopdaling ooit.
Een gelijkaardige dynamiek was er bij Bol, het voormalige Bol.com. Het bedrijf schrapte 300 jobs en stelde zijn beursgang voor onbepaalde duur uit. De modewebwinkel Zalando kondigde begin dit jaar aan 5 procent van zijn personeel te zullen ontslaan.
Bron: De Tijd
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 498
Voorbije weken weer wat Hellofresh boxen besteld. Blijft toch wel heel sterk qua product en business. Elke dag een origineel recept maken in een mum van tijd en tegen een zeer lage kost. Ik verschiet er echt van hoe competitief HF geworden is tegenover de klassieke supermarkt. En dat zal vermoedelijk alleen beter worden hoe groter ze worden.
Hier deze week ook. Blijft idd een sterk product. (weliswaar met 30% korting besteldpanamapapers schreef: ↑17 okt 2023 22:29Voorbije weken weer wat Hellofresh boxen besteld. Blijft toch wel heel sterk qua product en business. Elke dag een origineel recept maken in een mum van tijd en tegen een zeer lage kost. Ik verschiet er echt van hoe competitief HF geworden is tegenover de klassieke supermarkt. En dat zal vermoedelijk alleen beter worden hoe groter ze worden.

Factor zijn we nog steeds niet aan toegekomen.
Na 3 telefoontjes, twee deurbezoeken, 1 brief en meerdere mails van HF ga ik ook nog eens bestellen. Ik probeer al langer om 1 a 2 dagen vegi te eten maar de inspiratie ontbreekt mij. Enter Hellofresh.
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 29
HelloFresh SE / Key word(s): Share Buyback
HelloFresh SE announces up to EUR 150 million buy-back in shares and certain convertible bonds
25-Oct-2023 / 18:22 CET/CEST
Disclosure of an inside information acc. to Article 17 MAR of the Regulation (EU) No 596/2014, transmitted by EQS News - a service of EQS Group AG.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.
Public disclosure of inside information according to Article 17 para. 1 of the Regulation (EU) No 596/2014 on market abuse (market abuse regulation - MAR)
HelloFresh SE announces up to EUR 150 million buy-back in shares and certain convertible bonds
International Securities Identification Number (ISIN): DE000A161408
German Securities Code (WKN): A16140
Ticker Symbol: HFG
LEI: 391200ZAF4V6XD2M9G57
Listed: Regulated Market in Frankfurt am Main (Prime Standard)
Berlin, 25 October 2023. The management board of HelloFresh SE (the “Company”), with the consent of the Company’s supervisory board, resolved today to introduce a buy-back in the Company’s shares and, likely to a smaller extent, in convertible bonds issued in May 2020, with a total combined volume of up to EUR 150 million (excluding costs incidental to the repurchases). The share repurchase is based on the authorization granted by the Company’s annual general shareholders’ meeting of 12 May 2022.
Any repurchases will be made through banks. The share repurchases are planned to be based on a certain program, which aims to buy a higher number of shares at lower share price levels, a lower number of shares at higher share price levels and no shares above a certain share price level; in no case will more than 15 million shares be bought back. Any repurchases of convertible bonds are intended to be made in small amounts on an opportunistic basis depending on price developments and are limited to a maximum total of EUR 50 million nominal of convertible bonds (i.e., 500 convertible bonds). As a consequence, the Company may not deploy the full EUR 150 million. The purpose of the share buy-back is to cancel the repurchased shares and thereby reduce the Company’s share capital or to use them to meet obligations arising from the Company’s employee equity incentive programs. Any repurchase of convertible bonds would further optimize the Company’s capital structure; the repurchased convertible bonds, if any, will be cancelled.
The buyback program will start at the earliest on 26 October 2023 and will terminate at the latest on 31 December 2024.
The Company reserves the right to amend or terminate the buy-back regarding its shares and/or the buy-back regarding the convertible bonds at any time.
Bron:
https://ir.hellofreshgroup.com/websites ... ID=2623125
Tommie liked last!
25-Oct-2023 / 18:22 CET/CEST
Disclosure of an inside information acc. to Article 17 MAR of the Regulation (EU) No 596/2014, transmitted by EQS News - a service of EQS Group AG.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.
Public disclosure of inside information according to Article 17 para. 1 of the Regulation (EU) No 596/2014 on market abuse (market abuse regulation - MAR)
International Securities Identification Number (ISIN): DE000A161408
German Securities Code (WKN): A16140
Ticker Symbol: HFG
LEI: 391200ZAF4V6XD2M9G57
Listed: Regulated Market in Frankfurt am Main (Prime Standard)
Berlin, 25 October 2023. The management board of HelloFresh SE (the “Company”), with the consent of the Company’s supervisory board, resolved today to introduce a buy-back in the Company’s shares and, likely to a smaller extent, in convertible bonds issued in May 2020, with a total combined volume of up to EUR 150 million (excluding costs incidental to the repurchases). The share repurchase is based on the authorization granted by the Company’s annual general shareholders’ meeting of 12 May 2022.
Any repurchases will be made through banks. The share repurchases are planned to be based on a certain program, which aims to buy a higher number of shares at lower share price levels, a lower number of shares at higher share price levels and no shares above a certain share price level; in no case will more than 15 million shares be bought back. Any repurchases of convertible bonds are intended to be made in small amounts on an opportunistic basis depending on price developments and are limited to a maximum total of EUR 50 million nominal of convertible bonds (i.e., 500 convertible bonds). As a consequence, the Company may not deploy the full EUR 150 million. The purpose of the share buy-back is to cancel the repurchased shares and thereby reduce the Company’s share capital or to use them to meet obligations arising from the Company’s employee equity incentive programs. Any repurchase of convertible bonds would further optimize the Company’s capital structure; the repurchased convertible bonds, if any, will be cancelled.
The buyback program will start at the earliest on 26 October 2023 and will terminate at the latest on 31 December 2024.
The Company reserves the right to amend or terminate the buy-back regarding its shares and/or the buy-back regarding the convertible bonds at any time.
Bron:
https://ir.hellofreshgroup.com/websites ... ID=2623125