HelloFresh

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1874

Re: HelloFresh

Bericht door jean de florette »

jean de florette schreef: ↑
22 jan 2024 13:22
's morgens nog een mooie remonte tot 11.9, daarna terug naar beneden....
Herkansing. nu +>1€.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Morgan Stanley verhoogt Hellofresh naar 'Overwogen' - Koersdoel 17 euro
23 januari 2024 om 12:36 uur

NEW YORK (dpa-AFX Broker) - De Amerikaanse investeringsbank Morgan Stanley heeft Hellofresh opgewaardeerd van 'Equal-weight' naar 'Overweight' na de recente koerszwakte, maar verlaagde het koersdoel van 18 naar 17 euro. Het aandeel is een verhaal met twee verschillende kanten: Terwijl de kant-en-klaarmaaltijdenbusiness overtuigt, verzwakken de kookboxen, schreef analist Luke Holbrook in een dinsdag gepubliceerde studie. De markt onderschat het potentieel van kant-en-klaarmaaltijden in Noord-Amerika en Europa. Alleen al de divisie "Factor" rechtvaardigt momenteel de sterke daling van de marktwaardering./tih/edh

Publicatie van de oorspronkelijke studie: 23/01/2024 / 05:00 / GMT

Verdikkeme, dacht dat het was omdat de Jean ingestapt was.... Wordt toch op meerdere fora gerecycleerd... Niet dus.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Putting Factor on 10 times EBITDA on 2025 equates to 9 euros per share or 1.5 bln euros fair value, MS says, adding that at current valuation levels, it believes the market cap can be well supported by Factor alone (Morg.S.)

Vreemde Nl'se vertaling daarboven.
'Alleen al de divisie "Factor" rechtvaardigt momenteel de sterke daling van de marktwaardering'.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

23 jan 2024 13:13
Putting Factor on 10 times EBITDA on 2025 equates to 9 euros per share or 1.5 bln euros fair value, MS says, adding that at current valuation levels, it believes the market cap can be well supported by Factor alone (Morg.S.)

Vreemde Nl'se vertaling daarboven.
'Alleen al de divisie "Factor" rechtvaardigt momenteel de sterke daling van de marktwaardering'.
Die "Factor" genannte Sparte alleine rechtfertige derzeit die stark gesunkene Marktbewertung./tih/edh
https://www.boerse.de/nachrichten/ANALY ... o/35690442

Om het plaatje te complementeren... Bizarre NL-vertaling.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

22 jan 2024 13:22
'...
Zwakke motivatie, dat wel, nl. omdat Jet wel remonteert. Zag ze toch redelijk wat gelijkaardig dalen de laatste 2 jaar, ... , enfin, zullen zien.
Verbaast me toch. Ben trouwens nog zo'n combine aan 't bekijken: Greenyard-Ter Beke.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Bericht door BRT »

Net nog eens alle cijfertjes op een rij gezet, en dan kom je toch tot het besef dat dit aandeel zeer laag gewaardeerd staat. Als je de FCF (+ depr / amort) berekend op de doelstelling van 2025 kom je aan >20% op de huidige koers. Toegegeven, ik wil ze die sprong wel zien maken hoor in twee jaar.. ben benieuwd of de doelstelling stand blijft houden. Maar zelfs zonder het behalen van die doelstelling, én als je de growth capex even wegdenkt, blijft er een hele hoop vrije cash over. Dit blijft behoorlijk onder de radar omdat ze volop investeren in magazijnen en productiecentra, maar onderliggend is creëert HFG een hoop cash. Kwestie van tijd vooraleer de markt dit ook opnieuw inziet.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3939

Bericht door jens_dev »

Toen ik ze voor het eerst kocht aan €34 zag het er ook spotgoedkoop uit. Het probleem is dat de verwachtingen voortdurend verlaagd worden.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

jean de florette
Forum elite
Forum elite

JPMorgan belässt Hellofresh auf 'Overweight' - Ziel 20 Euro
Montag, 29.01.24 09:22
NEW YORK (dpa-AFX Analyser) - Die US-Bank JPMorgan hat die Einstufung für Hellofresh auf "Overweight" mit einem Kursziel von 20 Euro belassen. Über den Kochboxenlieferant sei unter Anlegern in den vergangenen Wochen relativ viel debattiert worden, schrieb Analyst Marcus Diebel in einer am Montag vorliegenden Studie. Alle Augen richteten sich auf die Prognosen für das Geschäftsjahr 2024. Anleger seien derzeit enttäuscht von der Leistung des Managements./tih/ajx

Een poging om er nog wat onder de 13€ op te pikken, mislukt. Kwartiertje te laat in gang geschoten. 12.83€ vanochtend, leek me een mooie koers.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Delivery Hero stapt uit Deliveroo | Beide aandelen onderuit (Tijd.be)

(ABM FN-Dow Jones) Delivery Hero heeft circa 68 miljoen aandelen Deliveroo geplaatst op 1,13 pond per aandeel. Dit maakte de Duitse maaltijdbezorger maandagavond bekend.

De aandelen Deliveroo werden geplaatst bij institutionele beleggers. De plaatsing betreft circa 4,5 procent van de uitstaande A-aandelen van Deliveroo.

De opbrengst van de verkoop zal door Delivery Hero worden gebruikt voor algemene bedrijfsdoeleinden. (ABM)

Ook Hello fresh omlaag. 12.7€ nu. (kleine -4%)

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Im Zeitraum vom 22. Januar 2024 bis einschlieĂźlich 26. Januar 2024 wurden von der Citigroup Global Markets Europe AG Aktien im Rahmen des Programms auf Xetra wie folgt zurĂĽckgekauft:

Handelstag Gesamtzahl Aktien Volumengewichteter durchschnittlicher Kaufpreis (EUR)1
22. Januar 2024 68.000 11,4585
23. Januar 2024 20.000 12,4620
24. Januar 2024 60.000 13,0442
25. Januar 2024 20.000 12,7393
26. Januar 2024 23.000 13,2579
1 Ohne mit dem Erwerb verbundene Kosten.

Plaats reactie