HelloFresh

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Re: HelloFresh

Bericht door BRT »

Voor wat het waard is, GoodFood - zeg maar een klein Canadees broertje van Hellofresh - , rapporteerde vandaag een groei van 6,9% abonnees in het voorbije kwartaal.

https://www2.makegoodfood.ca/en/investi ... ommuniques
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 515

Bericht door panamapapers »

Moeten we wachten tot 15 maart, of krijgen we tussentijds nog een trading update van HFG? Obv financial calendar precies niet. Maar is toch lang wachten tot de - hopelijk - eerste positieve noot.

https://ir.hellofreshgroup.com/websites ... endar.html

Brugge
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Brugge »

Bijna hopeloos hoe HelloFresh de laatste weken mij als vroegere klant weer wil overhalen om opnieuw klant te worden. Met mails van laatste kans om uw korting te activeren, tot sms met een kortingscode en nu ook per post. Waarschijnlijk laten meer klanten het nu afweten maar ik zal nog even gebruik maken van de korting ;) hopelijk met een wat betere klantervaring dan eerder.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1379

Bericht door Umi »

panamapapers schreef: ↑
17 jan 2024 11:01
Moeten we wachten tot 15 maart, of krijgen we tussentijds nog een trading update van HFG? Obv financial calendar precies niet. Maar is toch lang wachten tot de - hopelijk - eerste positieve noot.

Ik heb 6februari in m'n agenda staan :think:

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51

Bericht door LaCucaracha »

Ik heb hier al vaak gelezen dat de reden dat de marges zo laag waren in 2022 en 2023 was omdat er dan veel investeringen gebeurd zijn. Maar gaat het hier echt om investeringen in tangible assets? Of gewoon om marketinguitgaven om revenue te kopen ( aka de promo's waar ze mee naar uw koop gooien) ?

Indien gewoon marketinguitgaven, zijn dit recurrente kosten die ze moeten maken om gewoon hun revenue op peil te houden en dan is dat toch zorgwekkend. Want dat zijn geen "investeringen"

Stel nu in een worst case scenario dat de revenue niet of nauwelijks nog groeit, zullen ze dan wel ooit echt winstgevend kunnen worden? Want het lijkt mij nu niet dat ze zo heel veel kosten maken om te groeien ( tenzij dan het met promo's gooien en die Factor fabriek in Arizona).
Uiteindelijk zijn ze nog niet FCF positief en volgend jaar moet er 175 miljoen € worden terugbetaald....

Nog iets wat ik mij afvraag: als ze zelfs op een revenue van 7,5 miljard nog niet winstgevend kunnen zijn, zullen ze dat dan ooit wel kunnen zijn? Ik zou toch denken dat ze qua operationele efficiënties alle low hanging fruit al geplukt hebben?

Dus wat blijft dan over: alle marketinguitgaven schrappen? Maar dan zal de churn enorm toenemen, zakt de revenue en dus ook de winstgevendheid... Lijkt mij catch 22?

Hoe zien jullie dit?

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51

Bericht door LaCucaracha »

Umi schreef: ↑
19 jan 2024 06:20

Volgens hun eigen financial calendar is het 15 maart

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1379

Bericht door Umi »

LaCucaracha schreef: ↑
20 jan 2024 14:46
Umi schreef: ↑
19 jan 2024 06:20

Volgens hun eigen financial calendar is het 15 maart
Publicatie van annual report.
Q4 results is normaal vroeger.
Die 6 Feb in m'n agenda is er niet zomaar gekomen. Zal ergens gecommuniceerd zijn destijds...

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1861

Bericht door jean de florette »

Om de koers zonder vertraging te volgen, en wat info
https://www.boerse.de/aktien/HelloFresh ... 000A161408

Staat ook ergens 'Termine', maar helaas enkel de voorbije. Maar daar tussen okt22 en 7 maart 23 niets. Zou dus toch kunnen.
Phillipe liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

jean de florette
Forum elite
Forum elite

's morgens nog een mooie remonte tot 11.9, daarna terug naar beneden. Ben nu ook mede-aandeelhouder, een niet uitgevoerd order van vorige week.
Zwakke motivatie, dat wel, nl. omdat Jet wel remonteert. Zag ze toch redelijk wat gelijkaardig dalen de laatste 2 jaar, ... , enfin, zullen zien.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Lopend inkoopprogramma.

Im Zeitraum vom 15. Januar 2024 bis einschlieĂźlich 19. Januar 2024 wurden von der Citigroup Global Markets Europe AG Aktien im Rahmen des Programms auf Xetra wie folgt zurĂĽckgekauft:

Handelstag Gesamtzahl Aktien Volumengewichteter durchschnittlicher Kaufpreis (EUR)1
15. Januar 2024 39.000 12,4015
16. Januar 2024 32.000 11,9672
17. Januar 2024 64.000 12,4151
18. Januar 2024 14.625 12,0760
19. Januar 2024 63.142 11,6270
1 Ohne mit dem Erwerb verbundene Kosten.

Plaats reactie