HelloFresh

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1379

Re: HelloFresh

Bericht door Umi »

panamapapers schreef: ↑
07 jan 2024 09:50
Ik ga volgende week nog een nieuw pakketje bij proberen te kopen. De capex gaat nu stelselmatig naar beneden wat komende jaren volgens mij een enorme boost gaat geven in vrije kasstromen. Dus ik vermoed dat ze positief zullen verrassen. Dan gaan investeerders terug zien wat er onder de motorkap zit. Er is gelukkig enorm veel geĂŻnvesteerd voorbije 2 jaar en denk dat we daar nu al deels de vruchten van gaan plukken. Maar tegelijk wil je ook dat ze blijven investeren om die customer proposition steeds beter te maken, want dat maakt het alleen maar moeilijker voor concurrenten om de markt te betreden. Had alleen gehoopt dat die share buyback wat agressiever zou zijn. Aan dit tempo gaat het niet vooruit.
Hun vorige share buyback (rond 50 euro) ging dan weer te snel vooruit :oops:
Lijkt erop dat hun target is om gedurende +- 50weken te kunnen terugkopen.
Er zijn ook voor 3M bonds teruggekocht overigens aan 93%.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Bericht door BRT »

Ik ben inmiddels fan geworden van de producten zelf. Ik geloofde eerst niet in die boxen, maar heb dit in november opnieuw opgestart en sindsdien niet meer stopgezet. Ik heb eens bestudeerd hoeveel goedkoper ik een menu via Colruyt had kunnen kopen, en dat kwam uit op een prijsverschil van 2€ in het voordeel van Colruyt. Je betaalt dus 2€ voor de convenience van Hellofresh en dat kan ik nog wel plaatsen. Voor mij persoonlijk is de convenience makkelijk en lekker veggie en vis, wat ik anders nooit zou klaarmaken. Online zie ik wel veel negativiteit, vooral uit de USA over de prijs van de boxen.

Ik heb gisteren gemerkt in de app dat bepaalde zij aankopen (genre avocado’s, groenten snacks,..) gewoon goedkoper zijn dan bij Colruyt Collect & go. Dat verraste mij wel, want meestal is het andersom. Nu nog fruit en zuivel en ik hoef niet meer naar de winkel voor verse goederen. Voor zover ik weet heeft HFG geen ambitie om een one stop shop te worden ?

Lang verhaal kort : ik geloof dat Hellofresh een stijgend aandeel gaat uitmaken in de uitgaven van een doorsnee gezin.
Umi liked last!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1379

Bericht door Umi »

BRT schreef: ↑
08 jan 2024 19:51

Lang verhaal kort : ik geloof dat Hellofresh een stijgend aandeel gaat uitmaken in de uitgaven van een doorsnee gezin.
Daar 'was' ik rotsvast van overtuigd, maar inflatie heeft dat (tijdelijk?) wat in de war gestuurd denk ik.
Ik ben er niet meer zo zeker van als eerst -> Kosten moeten toch verder omlaag. Dat deden ze overigens wel goed tussen 2013 & 2021.
Ik heb voor het eerst sinds lang nog eens een box besteld. Nog steeds geen factor geprobeerd trouwens.

Vandaag toch gezondigd tegen mijn voornemen om niet bij te kopen voor de cijfers, als is het maar een klein pakketje.

Phillipe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Bericht door Phillipe »

11 jan 2024 om 11:52

HelloFresh is voortaan duidelijker over de inhoud en voorwaarden van abonnementen. Toezichthouder ACM tikte het bedrijf op de vingers na klachten van klanten die ongewild een abonnement op de maaltijdboxen waren aangegaan.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ontving meldingen van mensen die niet doorhadden dat zij een abonnement hadden afgesloten bij de maaltijdboxenbezorger. Daarnaast werd een abonnement soms ongewild "geheractiveerd" nadat klanten hun abonnement al hadden opgezegd. Ook waren veel HelloFresh-klanten ontevreden over de manier waarop het bedrijf omging met klachten.

De toezichthouder vond dat het bedrijf naar de klachten van de klanten moest luisteren. "Het moet voor consumenten die een abonnement op een maaltijdbox afsluiten heel duidelijk zijn dat ze een abonnement afsluiten", zegt Edwin van Houten, directeur Consumenten bij ACM. "Ook moet duidelijk zijn voor hoelang en onder welke voorwaarden zij dat abonnement aangaan en hoe ze er weer van af kunnen komen."

HelloFresh heeft inmiddels het een en ander aangepast. Het bedrijf vermeldt nu aan het begin van het bestelproces duidelijk dat je een overeenkomst voor onbepaalde tijd afsluit. Ook staat er wat de prijs per week is, welke voorwaarden gelden en hoe je het abonnement kunt opzeggen.

Als er klachten zijn over ontbrekende producten, moeten die alsnog worden geleverd, vervangen of hersteld. Kan dat niet, dan heeft de klant in de toekomst recht om geld terug te krijgen. Van Houten is blij met de veranderingen. "Wij zijn tevreden dat HelloFresh consumenten hierover nu duidelijker informeert."

Het bedrijf laat weten de feedback van de toezichthouder serieus te nemen en de benodigde veranderingen inmiddels te hebben doorgevoerd. "We werken voortdurend aan het verbeteren van onze diensten om te zorgen dat onze website gebruiksvriendelijk, begrijpelijk en transparant is", voegt HelloFresh daaraan toe.

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51

Bericht door LaCucaracha »

500 stuks bijgekocht aan 12,5 €

Korsakov
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 80

Bericht door Korsakov »

Pandoering onder vrij laag volume. Het heeft wat van een vallend mes, maar ik heb er vandaag ook opnieuw gekocht.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1861

Bericht door jean de florette »

Le secteur de la livraison de repas chute après une note d'Exane
Le 15 janvier 2024 Ă  13:57

15 janvier - Les plateformes de livraison de repas chutent lundi en Bourse à la mi-séance, après qu'Exane BNP Paribas a prévenu dans une note "éviter le secteur".

A 12h42 GMT, HelloFresh perd 6,08%, Delivery Hero 5,74% et Just Eat 6,52%. Deliveroo s'érode de 0,16%, et Ocado, groupé par le courtier avec les plateformes étant donné son "rythme de déploiement de cash important", abandonne 4,75%.

Le Stoxx 600 reculait au mĂŞme moment de 0,38%.

Ces groupes ont du mal à augmenter leurs volumes, selon le courtier, qui juge difficile de s'enthousiasmer pour un secteur dans lequel HelloFresh, le "seul groupe à gagner de l'argent" est également "en train d'avertir sur ses bénéfices".

Le courtier abaisse sa recommandation à "sous-performance" pour Just Eat, évoquant des risques sur le consensus, tout en relevant sa recommandation sur Deliveroo de "sous-performance" à "neutre". (Rédaction Louis van Boxel-Woolf, version française Corentin Chappron, édité par Blandine Hénault)

© Reuters - 2024
https://www.zonebourse.com/cours/action ... -45740732/

Zag nog een ouder advies van Exane, en HF stond daar op 23 okt. jl. al op verkopen.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3934

Bericht door jens_dev »

Ik denk dat er ondanks aanhoudend lagere verwachtingen en koers wél geld te scheppen valt in deze sector. Alleen duurt het wat langer dan ik had verwacht bij instap.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Korsakov
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 80

Bericht door Korsakov »

Korsakov schreef: ↑
15 jan 2024 16:42
Pandoering onder vrij laag volume. Het heeft wat van een vallend mes, maar ik heb er vandaag ook opnieuw gekocht.
Vallend mes dus voorlopig ;)

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 515

Bericht door panamapapers »

Umi schreef: ↑
07 jan 2024 13:56
panamapapers schreef: ↑
07 jan 2024 09:50
Ik ga volgende week nog een nieuw pakketje bij proberen te kopen. De capex gaat nu stelselmatig naar beneden wat komende jaren volgens mij een enorme boost gaat geven in vrije kasstromen. Dus ik vermoed dat ze positief zullen verrassen. Dan gaan investeerders terug zien wat er onder de motorkap zit. Er is gelukkig enorm veel geĂŻnvesteerd voorbije 2 jaar en denk dat we daar nu al deels de vruchten van gaan plukken. Maar tegelijk wil je ook dat ze blijven investeren om die customer proposition steeds beter te maken, want dat maakt het alleen maar moeilijker voor concurrenten om de markt te betreden. Had alleen gehoopt dat die share buyback wat agressiever zou zijn. Aan dit tempo gaat het niet vooruit.
Hun vorige share buyback (rond 50 euro) ging dan weer te snel vooruit :oops:
Lijkt erop dat hun target is om gedurende +- 50weken te kunnen terugkopen.
Er zijn ook voor 3M bonds teruggekocht overigens aan 93%.
Die buyback aan die koersen noemt hij als een van zijn slechtste capital allocations. Interview is nog wel interessant.

Koers is een slippery slide. Straks zitten we aan de IPO prijs… dan moet je je afvragen wat er sindsdien veranderd is. Ik zou net als BRT de gelijkenissen durven trekken met Meta. Hopelijk krijgen we eenzelfde scenario. De markt is over-pessimistisch, wat een enorm potentieel geeft voor LT-investeerder.

Plaats reactie