HelloFresh

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1380

Re: HelloFresh

Bericht door Umi »

Is geen nieuwe analist overigens, hij volgde het reeds op voor Credit Suisse. Door integratie van CS in UBS veranderd dus enkel de 'bank'. Koersdoel gaat van 23 naar 14...

Bryan Garnier gaf vandaag een koopadvies van 33 euro (koersdoelverlaging). Vandaar waarschijnlijk de 'koopjesjagers' in de namiddag.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 870

Bericht door sjos »

panamapapers schreef:
18 nov 2023 00:28
Mja… ik snap je punt. Dit voelt niet goed. Die downgrade in winstgevendheid is enorm. Ook al de analisten begrijpen niet dat ze dit niet zagen aankomen in de Q3 update. De zaken die ze aanhalen moeten toch al vooraf geweten zijn. Lijkt me toch enigszins klungelig of inderdaad een lokale finance manager wiens cijfers gewoon niet klopten. Breek men bek niet open… :silent: Maar ik kan me niet inbeelden dat ze hier moedwillig om zouden liegen. Dat is strafbaar, niet?

Tegelijkertijd zou je moeten investeren als business owner. De aangehaalde effecten zijn iets zeer tijdelijk en short term van aard. En puur fundamenteel gezien zou je kunnen stellen dat -zelfs als er een lichte impact is op de FY 24 resultaten, HFG nog steeds spotgoedkoop geprijsd is.

Ik zie en ervaar de waarde en zie een gigantisch potentieel. Enige valse noot die ik zou benoemen is de ‘discount’ policy. De meeste mensen (net als Umi en ikzelf) nemen Hellofresh wanneer ze een discount hebben. En zeggen het weer op als die vervalt. Positieve is dat het een soort ‘gewoonte’ wordt. En het merk ingeburgerd geraakt. En dat ze hun grote volumes halen om hard te kunnen concurreren met supermarkten. Maar op termijn zouden we die discount er wel uit willen denkik.

En imo is dat het ultieme doel: nl. om gewoon compleet concurrentieel te zijn met brick & mortar retail. Originele recepten die je heel efficiënt kan klaarmaken, met veel keuze die quasi niets meer kost dan de huidige supermarkt prijs. Minder afval of verloren hoeveelheden en - nog steeds - vanwege het lean business model veel hogere winstmarges.
Een aandeel dat op een dag tot 24% onderuit kan gaan op de beurs in Frankfurt ? Dat ook een hoogte heeft gekend van 90 €(Covid lockdown) en nu staat op...
Dit is geen stabiel groeiend bedrijf en ik blijf nu weg van aandelen die een hype hebben gekend. Ook als het een goed product aan huis brengt. Reden te meer om wantrouwig te zijn want als tevreden consument heb je vooroordeel. Ik heb mijn les geleerd met Pinterest (een kleine hype tijdens de Covid lockdown) wat ik gelukkig met een kleine winst recent kon verkopen
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 870

Bericht door sjos »

Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1874

Bericht door jean de florette »

HelloFresh JP Morgan 36 naar 21 (Bolero)
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51

Bericht door LaCucaracha »

Opnieiw ingestapt met 1500 stuks aan 14,57

jean de florette
Forum elite
Forum elite

HELLOFRESH : JP Morgan handhaaft koopadvies
06 december 2023 om 08:03 uur
Analist Marcus Diebel van JP Morgan handhaaft koopadvies voor het aandeel. Het koersdoel wordt verlaagd van 21 naar 20 EUR.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Had het hier over bij Jet, 28dec, grootste daler in Ff (Tijd.be), maar vandaag toch weer een opvallende daler. 13.85€ nog (-3.2%). 't Is geen Adyen of Alfen, maar ga het toch eens bekijken of het wat kan worden.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 519

Bericht door panamapapers »

Umi liked last!

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Bericht door BRT »

panamapapers schreef:
04 jan 2024 20:26
Heb deze vorige week ook geluisterd. Geen nieuwe dingen te horen, maar het valt op hoe goed geluimd en overtuigend de CEO is. Duidelijk bezig met lange termijn visie.

Heb de Q3 earnings call ook nog eens beluisterd en daar zegt hij al meermaals dat USA mealkits slightly down zullen zijn full year - desondanks dat kwartaal per kwartaal beterschap zichtbaar was in 2023. Het doet me wat denken aan toen META enkele abonnees verloor. Facebook zou verleden tijd zijn en Insta voorbij z’n piek!

De CEO geeft ook zeer confident aan dat mealkits “much much” bigger zullen zijn in de toekomst in oa de USA dan wat het is vandaag. Volgend jaar verwacht hij daar alvast opnieuw groei in abonnees.

Ondertussen loopt het operationeel ook top bij Hellofresh gezien ze terrein hebben gewonnen op contributie.

Geen nieuws over de 2025 target - dat kan nog wel eens een schokje geven, noord of zuid.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 519

Bericht door panamapapers »

Ik ga volgende week nog een nieuw pakketje bij proberen te kopen. De capex gaat nu stelselmatig naar beneden wat komende jaren volgens mij een enorme boost gaat geven in vrije kasstromen. Dus ik vermoed dat ze positief zullen verrassen. Dan gaan investeerders terug zien wat er onder de motorkap zit. Er is gelukkig enorm veel geïnvesteerd voorbije 2 jaar en denk dat we daar nu al deels de vruchten van gaan plukken. Maar tegelijk wil je ook dat ze blijven investeren om die customer proposition steeds beter te maken, want dat maakt het alleen maar moeilijker voor concurrenten om de markt te betreden. Had alleen gehoopt dat die share buyback wat agressiever zou zijn. Aan dit tempo gaat het niet vooruit.

Plaats reactie