HelloFresh

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 190

Re: HelloFresh

Bericht door BRT »

Ik bedoelde drie weken geleden bij de Q3 update.

Aristobuddha
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 29

Bericht door Aristobuddha »

Umi schreef:
16 nov 2023 20:36
BRT schreef:
16 nov 2023 20:05
Ja, toch een deukje in het vertrouwen.
CEO blijft wel geloven in 2025 doelstelling, dus geloof je hem dan is dit een mooi koopmoment.
Waar heb je dat gehoord? Ingebeld voor CC of is ie toch ergens te beluisteren?
Ik heb ingebeld: het ging voornamelijk over het waterprobleem in Arizona. Verder zei men dat dit geen invloed zal hebben op 2024.
panamapapers liked last!

Aristobuddha
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 29

Bericht door Aristobuddha »

Dit verscheen op Bolero vandaag:

The author is a Reuters Breakingviews columnist. The opinions expressed are their own.) LONDON, Nov 16 (Reuters Breakingviews) - HelloFresh HFGG.DE could be a guinea pig for food delivery buyouts. Shares of the 2.7 billion euro company, which sells prepared ingredients and recipes to consumers, dropped 24% on Thursday after it lowered its 2023 guidance of revenue growth to 2%-5% from 2%-8% before. That’s mainly because one of its meal-prep sites faced water supply problems, and a slowdown in new customers in the United States. CEO Dominik Richter reckons these issues are one-offs. If so, HelloFresh could be cheap. Even after considering the lower guidance, the company is profitable and growing. Yet it is valued including debt at 0.4 times sales, below lossmaking peers Just Eat Takeaway TKWY.AS and Delivery Hero DHER.DE . Assume a buyout group were to pay a 30% premium to the company’s market value, implying an enterprise value of 3.6 billion euros. If HelloFresh’s top line grows 5% annually and its margin rises modestly to 8%, then EBITDA would reach 800 million euros by 2028. An exit on the same 8.5 times multiple would value the group at 6.9 billion euros, giving the acquirer an internal rate of return of around 20%, according to Breakingviews calculations that assume borrowing of 3 times EBITDA. For a buyout group, that’s food for thought. (By Karen Kwok) Follow @Breakingviews on X Capital Calls
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 498

Bericht door panamapapers »

Aristobuddha schreef:
16 nov 2023 23:47
Umi schreef:
16 nov 2023 20:36
BRT schreef:
16 nov 2023 20:05
Ja, toch een deukje in het vertrouwen.
CEO blijft wel geloven in 2025 doelstelling, dus geloof je hem dan is dit een mooi koopmoment.
Waar heb je dat gehoord? Ingebeld voor CC of is ie toch ergens te beluisteren?
Ik heb ingebeld: het ging voornamelijk over het waterprobleem in Arizona. Verder zei men dat dit geen invloed zal hebben op 2024.
Ja, staat ook in de press release.

“The above effects are predominantly seen as temporary, and the Company does not expect a meaningful impact from the above on its outlook for the fiscal year 2024.”
Aristobuddha liked last!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1359

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
16 nov 2023 23:50

Ja, staat ook in de press release.

“The above effects are predominantly seen as temporary, and the Company does not expect a meaningful impact from the above on its outlook for the fiscal year 2024.”
Het woord "meaningful" staat er teveel in :think:

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 498

Bericht door panamapapers »

Mja… ik snap je punt. Dit voelt niet goed. Die downgrade in winstgevendheid is enorm. Ook al de analisten begrijpen niet dat ze dit niet zagen aankomen in de Q3 update. De zaken die ze aanhalen moeten toch al vooraf geweten zijn. Lijkt me toch enigszins klungelig of inderdaad een lokale finance manager wiens cijfers gewoon niet klopten. Breek men bek niet open… :silent: Maar ik kan me niet inbeelden dat ze hier moedwillig om zouden liegen. Dat is strafbaar, niet?

Tegelijkertijd zou je moeten investeren als business owner. De aangehaalde effecten zijn iets zeer tijdelijk en short term van aard. En puur fundamenteel gezien zou je kunnen stellen dat -zelfs als er een lichte impact is op de FY 24 resultaten, HFG nog steeds spotgoedkoop geprijsd is.

Ik zie en ervaar de waarde en zie een gigantisch potentieel. Enige valse noot die ik zou benoemen is de ‘discount’ policy. De meeste mensen (net als Umi en ikzelf) nemen Hellofresh wanneer ze een discount hebben. En zeggen het weer op als die vervalt. Positieve is dat het een soort ‘gewoonte’ wordt. En het merk ingeburgerd geraakt. En dat ze hun grote volumes halen om hard te kunnen concurreren met supermarkten. Maar op termijn zouden we die discount er wel uit willen denkik.

En imo is dat het ultieme doel: nl. om gewoon compleet concurrentieel te zijn met brick & mortar retail. Originele recepten die je heel efficiënt kan klaarmaken, met veel keuze die quasi niets meer kost dan de huidige supermarkt prijs. Minder afval of verloren hoeveelheden en - nog steeds - vanwege het lean business model veel hogere winstmarges.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1760

Bericht door jean de florette »

14.2 nu, eigenlijk nog een -10% na de winstwaarschuwing. Naar de beurs gekomen à 10.25. Iemand een idee over het aantal aandelen sindsdien? Een split? (zoals umicore - daar een makkelijke, koers gewoon maal 2 om te vergelijken met de oude)
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1359

Bericht door Umi »

jean de florette schreef:
23 nov 2023 12:32
14.2 nu, eigenlijk nog een -10% na de winstwaarschuwing. Naar de beurs gekomen à 10.25. Iemand een idee over het aantal aandelen sindsdien? Een split? (zoals umicore - daar een makkelijke, koers gewoon maal 2 om te vergelijken met de oude)
Sinds 2018 zo'n 5% verwatering, sinds IPO weet ik niet vanbuiten. Stocksplit bij mijn weten niet.

Stuurloos schip tot volgende resultaten of tot verder nieuws? Of geeft de buy-back wat koersondersteuning?
Aan het tempo van vorige week kunnen ze nog meer dan 6 maanden aandelen inkopen.
De hamvraag blijft natuurlijk of HF opnieuw kan groeien & hoe snel Factor kan opschalen...
jean de florette liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Hellofresh op laagste peil in vier jaar
Terwijl de Europese beurzen dicht bij huis blijven, krijgt Hellofresh
A16140.ETR
-2,22%
een klap van 3 procent en tikt het met 14 euro het laagste peil aan sinds oktober 2019. Ter herinnering: kort na de uitbraak van corona, toen de bestellingen van maaltijdboxen boomden, noteerde het aandeel nog boven 90 euro.

Het beurshuis UBS start de opvolging van Hellofresh met een verkoopadvies. Analist Jo Barnet-Lamb noemt Hellofresh zelfs zijn 'minst favoriete naam in de Europese e-voeding'. Deliveroo krijgt van Barnet-Lamb daarentegen een koopadvies. Dat aandeel gaat in Londen licht hoger.

UBS ziet het aandeel klanten van Hellofresh in 2024 met 4,6 procent zakken, wat zou leiden tot een daling van de bedrijfswinst met 9 procent. (Tijd.be)

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Op het einde van de dag toch wat koopjesjagers...

Plaats reactie