Teamviewer

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 251

Re: Teamviewer

Bericht door Jelle R »

panamapapers schreef:
06 aug 2021 13:39
Gisteren dan toch wat tijd gevonden. Snap wel waarom de koers een knauw krijgt. Enerzijds gaat Ebitda % erop achteruit (door marketinguitgangen en investeringen) en anderzijds hadden ze wat tegenslag in sommige regio’s en segmenten om groeipercentage op peil te houden (+ negatieve FX effecten). Ik verwacht nog wel wat neerwaardse druk de komende periode want Q3 is doorgaans ‘the slowest quarter in terms of billings’. Vakantie zit daar ook in. En die marketinguitgaven gaan er stevig stijgen. Q4 (met aansluitend ook Q1) is dan weer een periode waarin veel renewals spelen waardoor de cijfers weer door het dak gaan. In dat laatste kwartaal zullen we ook de eerste effecten zien van de SAP partnership. Die zou over enkele weken gelanceerd worden. Daarnaast spelen er een aantal grote ‘7 digit’ contracten, waarvan het sluiten van een of twee deals al naar verluidt enkele procentpunten kunnen bijdragen aan de billings growth rate. Afwachten of die in Q3 of Q4 worden gesloten.

Short-term zie ik dus zeker nog wat turbulentie in de koers. Het goede voor de lange termijn investeerder is dat er zwaar geïnvesteerd wordt in groei: R&D, marketing en salesforce. Mbt dat laatste; EMEA is uiteraard hun grootste markt maar heb de indruk dat ze in de VS ook hard willen doorbreken en aan het doorbreken zijn (Q2 billings +27% constant currency). Ze hebben nu op verschillende plaatsen in de VS offices waar ze ten tijde van de IPO blijkbaar maar één kantoor hadden. Net als in Azië is het groeipotentieel enorm. Hun huidige groei in het enterprise software segment is ook bemoedigend.

Om hun target van 1 miljard in billings te halen tegen 2023 gaan ze wel een tandje moeten bijsteken. Maar als ze dat halen is de huidige aandelen prijs wel te mooi om te laten liggen. Daar zouden ze toch een EBITDA van rond de 500 mln op moeten kunnen halen. Het bedrijf heeft weinig schulden (denk 1,5x EBITDA) en heeft torenhoge gross profit marges (>90%). Hoe meer ze groeien hoe meer de schaalvoordelen beginnen te spelen en de marges verder kunnen stijgen.

In de webcast gingen ze ook iets dieper in op hun sponsordeals met Mercedes en Man United. Momenteel zijn die nog redelijk pril (zeker wat voetbal betreft) maar gaan daar elk kwartaal meer info over krijgen wat die investeringen precies opbrengen. Denk dat ze verschoten waren van de reactie op die deals. Bij F1 gaat het momenteel vooral over customer relationship building (uitnodigen van klanten op events etc.) alsook het ontwikkelen van nieuwe toepassingen mbt AR (gebruik in pitlane alsook in de fabriek).
Sterke uiteenzetting, daar kan ik niet veel aan toevoegen. Ben ook van hetzelfde idee dat we de bodem nog niet hebben gezien. Alhoewel mijn GAK 37€ is en het verlies procentueel stevig begint op te lopen ben ik nog niet happig om bij te kopen. Ik denk dat de kans groot is dat het nog wel wat euro’s onder de 25 gaat zakken en dan koop ik wel bij.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 392

Bericht door panamapapers »

CFO laat er geen gras over groeien:
https://m.marketscreener.com/quote/stoc ... -36110314/

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1423

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
09 aug 2021 14:37
CFO laat er geen gras over groeien:
https://m.marketscreener.com/quote/stoc ... -36110314/
Ik zie net dat die bakken geld verdienen?Dat gaat er toch over?
Dat doet dat groot pakket toch verbleken vind ik...
Overall, the CEO Oliver Steil has a salary of almost 71.7 million euros for 2020, CFO Stefan Gaiser at least just over 36 million euros.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Ja, die verloning is vrij omstreden. Ik denk dat ze bij de best verdienende managers zijn van heel Duitsland… Heeft denkik ook te maken met IPO en hun variabele verloning. De CEO (Steil) komt van private equity investeerder Permira (hoofdaandeelhouder) die daar hun mannetje aan het hoofd hebben gezet.
Umi liked last!

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

Niet meer achter zoeken dan het is. Dat zijn afspraken die jaren geleden zijn gemaakt toen TeamViewer in zeer moeilijk vaarwater zat. Permira heeft toen een deal gemaakt met de 2 bestuurders dat als ze het schip konden rechttrekken en mee in het kapitaal zouden stappen, ze later werden beloond met een optiepakket.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Sponsorcontract met Man.U in één klap een stuk interessanter. :)

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

panamapapers schreef:
06 aug 2021 13:39
Gisteren dan toch wat tijd gevonden. Snap wel waarom de koers een knauw krijgt. Enerzijds gaat Ebitda % erop achteruit (door marketinguitgangen en investeringen) en anderzijds hadden ze wat tegenslag in sommige regio’s en segmenten om groeipercentage op peil te houden (+ negatieve FX effecten). Ik verwacht nog wel wat neerwaardse druk de komende periode want Q3 is doorgaans ‘the slowest quarter in terms of billings’. Vakantie zit daar ook in. En die marketinguitgaven gaan er stevig stijgen. Q4 (met aansluitend ook Q1) is dan weer een periode waarin veel renewals spelen waardoor de cijfers weer door het dak gaan. In dat laatste kwartaal zullen we ook de eerste effecten zien van de SAP partnership. Die zou over enkele weken gelanceerd worden. Daarnaast spelen er een aantal grote ‘7 digit’ contracten, waarvan het sluiten van een of twee deals al naar verluidt enkele procentpunten kunnen bijdragen aan de billings growth rate. Afwachten of die in Q3 of Q4 worden gesloten.

Short-term zie ik dus zeker nog wat turbulentie in de koers. Het goede voor de lange termijn investeerder is dat er zwaar geïnvesteerd wordt in groei: R&D, marketing en salesforce.
Exactly what I had hoped for. Vandaag weer een pakketje bijgekocht. Ben niet goed in technische analyse, dus zou nog wel wat kunnen zakken (bij Q3 results) maar dit zijn toch wel absurd lage prijzen voor zo’n kwalitatief bedrijf… Na Q4 zou de koers toch flink hoger moeten staan.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Aaaah! :( Had mijn aankoop niet slechter kunnen timen denkik. Dat er wat turbulentie zou zijn ok, maar aan zo’n daling had ik me niet verwacht. We noteren nu onder de IPO prijs…

Guidance is gewijzigd wegens tegenvallende verkopen in Enterprise segment. Moet de details nog doornemen.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Jelle R »

https://finance.yahoo.com/news/teamview ... 43991.html

Nog altijd 18% groei, maar de verlaging is echt wel serieus te noemen. Ongelooflijk teleurstellend aandeel. Dit gaat jaren vergen om terug wat op niveau te komen.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1423

Bericht door Umi »

Amaai, ferm patat gehad precies...
Groeivertraging OK, maar voor een aandeel dat 18% groeit is dit toch veel te goedkoop? Wat ziet de markt wat wij niet zien? :think:
Qua waardering doet het me wat denken aan Wirecard destijds :silent:

Plaats reactie