Pharnext

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 657
Contacteer:

Re: Pharnext

Bericht door ancaoli »

Had daarstraks ordertje van 1500 stuks geplaatst aan 4,12. Slechts 150 uitgevoerd en nu al + 9% :(
Heb er al 1500 en zal geduldig verder wachten...
Vaste Portefeuille:Gala, FM, Recticel, Exmar, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door bertje »

Met 14.000 stuks van 4.1 naar 4.5.
Dat bedoelde ik met weinig volume.

Maxwell35
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51
Contacteer:

Bericht door Maxwell35 »

Soppi schreef:
28 nov 2019 21:32
Naz-T schreef:
28 nov 2019 13:02
Ik wacht nog wat af om eventueel bij te kopen (als ik het al doe). Ik ben nog aan het rechtkrabbelen van dat nekschot van Asit.
Hier mij destijds ook in laten meeslepen en zit er in aan 18 gemiddeld ofzo.
Totale port op zo'n -40% door te veel risico te nemen en gewoon ook mega veel pech te hebben (Geron, Pharnext, Kiadis, Asit, Oxurion, Nyrstar, Acacia, Celyad,...) Enige winnaar in port is GLPG, maar dat weegt niet op tegen die losers.
Ik zie het wel nog zitten, maar ga denk ik resterende 60% enkel nog in veiligere aandelen steken en geduld hebben :oops:

Kiadis en Asit heb ik verkocht (aan lagere koers dan huidige koers), de rest heb ik nog in de hoop op betere tijden en dan gaat de opbrengst naar veiligere aandelen. Nyrstar ook verkocht natuurlijk.
Eerlijke getuigenis....
Bio is en blijft altijd een groot risico!
Ikzelf heb de laatste tijd wel meer geluk (of heb het misschien goed ingeschat ;) ) met mooie winsten met Ablynx, Argenx, Mithra, Pharming....en vooral met Galapagos (waar ik nog grote positie bezit)
Enkel met Thrombo heb ik verlies.

Als je,.zoals jij, een paar keer zwaar verlies hebt moeten incasseren dan kan je ook nog een andere strategie toepassen:
Enkele bedrijven in de gaten houden die voor een kritische milestone staan, en wachten tot juist NA de kritische milestone en dan onmiddellijk kopen bij goed nieuws:
Bijvoorbeeld Genfit komt in Q1 2020 met de allesbeslissende phase 3 resultaten ivm NASH.....je kan wachten tot op de dag van phase 3 resultaten, en als die goed zijn, vol inkopen..... de kans is immers goed dat ze dan sterk door stijgen.....zelf na een mogelijke openingskoers van 50% (dus geen limietorder plaatsen!)
En zeer waarschijnlijk dagen daarna nog verder door stijgen owv overname(speculatie) of partnerships(speculatie)...
Ander voorbeeld met zelfde strategie: Intercept Pharmaceuticals die na hun goede phase 3 resultaten een NDA hebben ingediend bij FDA....beslissing van FDA wordt verwacht in Q2 2020 (waarschijnlijk April 2020 owv priority review)....

Ik heb ze alle 2 bovenstaande aandelen....en verwacht in aanloop van hun kritische bepalende milestone dat hun respectievelijke koersen flink zullen oplopen.....
Je zou ze dan ook nu al kunnen aankopen...en met winst verkopen vlak voor de milestone datum.....als.je het risico niet meer wilt lopen op mogelijke slechte afloop resultaten...

Succes iedereen met jullie eigen inzichten en strategieen!!
Inderdaad respect voor zijn eerlijke getuigenis.
Toch zou ik hier graag een kleine kanttekening willen bij maken. De tragiek van zijn verlies van 40% hangt natuurlijk grotendeels af van het percentage dat hij met zijn vermogen in aandelen heeft belegd. Ik bedoel als zijn aandelenportefeuille slechts 20% van zijn totaal vermogen is, is dit verlies van 40% zeker niet aangenaam maar zeker niet dramatisch en veel armer zul je er dan ook niet van geworden zijn.
Ook ik heb een substantieel verlies geleden met biotech, deels omdat ik me liet lijden door wat ik lees op het forum (geleerd om hier kritischer naar te kijken) en door analisten. Eerste blunder met Ablynx: aangekocht aan 7€ toendertijd en verkocht aan 11€ omdat ik toen dacht dat ik hier beter winst kon nemen (een jaar later ging dit X7 (!)). Voorts vooral een groot verlies geleden met Pharming, Kiadis.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door bertje »

Men raad ook nooit meer dan 10% aan in bio en dan nog over verschillende bedrijven.
Kijk naar asit, had maar 1 product en het werkte niet + geen cash meer = dat is meteen einde verhaal.
Oxurion daar werkte het wel, maar kregen ze het niet verkocht.

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242
Contacteer:

Bericht door And its gone! »

Het is nog vroeg, maar het orderboekje kleurt opnieuw mooi groen :clap:
GOOGL, BAYN, DBK, CYAD, TNG, ALPHA, IPH, RDSA, IVA, VYGR, HARP, YMAB, BCYC, ZYME, GERN, BNTX, SWTX, BPMC, RCUS, TRIL.

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

PHARNEXT (ALPHA)
ISIN: FR0011191287

LAATSTE
(31/12/19 - 10:22)
5,72
WIJZIGING
(0,9)
18,67%
GOOGL, BAYN, DBK, CYAD, TNG, ALPHA, IPH, RDSA, IVA, VYGR, HARP, YMAB, BCYC, ZYME, GERN, BNTX, SWTX, BPMC, RCUS, TRIL.

Mwt
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Mwt »

Leuk jaareinde, mijn verlies wordt al wat kleiner :D

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

PHARNEXT (ALPHA)

LAATSTE
(02/01/20 - 09:52)
6,18
WIJZIGING
(0,52)
9,19%

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 406
Contacteer:

Bericht door Naz-T »

Nog 200% stijgen en ksta break even. Ik had serieus bijgekocht aan 4,3 maar die heb ik met een ei in mijn broek verkocht aan 4,8 :oops: :lol:

Ik zit toch nog steeds te denken dat Galapagos een belang in Pharnext gaat nemen. Ze hebben samengewerkt tot ergens vorig jaar en Galapagos wil zich ook gaan toespitsen op Alzheimer. Zou niet slecht zijn zeker?

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Naz-T schreef:
02 jan 2020 10:09
Nog 200% stijgen en ksta break even. Ik had serieus bijgekocht aan 4,3 maar die heb ik met een ei in mijn broek verkocht aan 4,8 :oops: :lol:

Ik zit toch nog steeds te denken dat Galapagos een belang in Pharnext gaat nemen. Ze hebben samengewerkt tot ergens vorig jaar en Galapagos wil zich ook gaan toespitsen op Alzheimer. Zou niet slecht zijn zeker?
Galapagos kan de boel ook gewoon overnemen :) Stel je voor lol

PHARNEXT (ALPHA)

LAATSTE
(02/01/20 - 10:12)
6,44
WIJZIGING
(0,78)
13,78%
BID
6,5
ASK
6,5
Net in het groen hier, gemiddelde 6.29€.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie