Compagnie des Alpes

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Snorkel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 22

Re: Compagnie des Alpes

Bericht door Snorkel »

Denjoe schreef:
11 jun 2021 16:08
Iemand bij Binck al rechten ontvangen???
Awel, dat is het net:

Port zit nu (helaas) bij Saxo. Daar staat in mijn portefeuille nu een extra lijntje met "Compagnie des Alpes - rights".
Maar verder kan ik niks doen. Heb al driemaal naar de klantendienst gebeld, waarvan 2x dat ze me gingen terugbellen (en uiteraard niks gehoord) en bij de derde keer meldden ze me dat ik niks hoef te doen en dat ik automatisch die extra aandelen zou krijgen.

Ik vind dat een zéér vreemde uitleg. Je hebt toch zelf de keuze of je nu die aandelen wil of niet??

IIg start op 14 juni de intekening (volgens de Tijd) en loopt tot 21 juni. Ik hoop dat er vanaf maandag wat meer duidelijkheid zal zijn.
Luz liked last!

TS01
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Bericht door TS01 »

Feed the Muscle. schreef:
10 jun 2021 18:33
Zelf geen aandeelhouder maar wil het wel graag worden.
Dacht dat je de rechten op de beurs kan kopen van beleggers die niet willen meedoen met de kapitaalverhoging. Deze optie zie ik wel zitten. Moet me wel nog wat inlezen. Maar ben abdoluut geen kenner. Mss kan iemand mij hier omtrent adviseren?
Normaal gezien is het zo als je rechten koopt, dat die rechten + de aandelen op hetzelfde komen als de beurskoers. Alleen weet ik bv. niet hoe dat zit in het geval van Coucke want toen noteerden de rechten nog niet. Ik vermoed toch dat hij hetzelfde betaald heeft als de beurskoers nu ?
In portef.: GIMV, Tubize, KBC Ancora, Eiffage, Engie, Prosus, Miko, Ahold, CPinvest, Xior, Sipef, Belreca, C des Alpes

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 777

Bericht door Lukang »

Coucke heeft in onderling overleg met een groot-aandeelhouder zijn rechten van deze persoon overgekocht !
Marc Coucke tekent in op de kapitaalverhoging van Compagnie des Alpes, de eigenaar van de pretparken Walibi en Bellewaerde en de grootste uitbater van skidomeinen ter wereld. De ondernemer-investeerder zal enkele procenten van de Franse groep bezitten.

Coucke heeft dit jaar al tien investeringen en desinvesteringen gedaan, maar hij slaat met zijn elfde deal een grote slag. De Vlaamse ondernemer-investeerder tekent via zijn investeringsvehikel Alychlo voor bijna 10 miljoen euro in op de kapitaalverhoging van Compagnie des Alpes . Hij koopt inschrijvingsrechten van Sofival, een bestaande aandeelhouder, en zal die uitoefenen om aandelen te kopen in de kapitaaloperatie. Alychlo bezat vóór de kapitaalverhoging al 50.000 aandelen Compagnie des Alpes (0,2%). Coucke koopt de inschrijvingsrechten tegen een korting van 20 procent op de theoretische wTijd.be
TS01 liked last!
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen cofb immo unc gsk gblb

Denjoe
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 43

Bericht door Denjoe »

Snorkel schreef:
11 jun 2021 17:36
Denjoe schreef:
11 jun 2021 16:08
Iemand bij Binck al rechten ontvangen???
Awel, dat is het net:

Port zit nu (helaas) bij Saxo. Daar staat in mijn portefeuille nu een extra lijntje met "Compagnie des Alpes - rights".
Maar verder kan ik niks doen. Heb al driemaal naar de klantendienst gebeld, waarvan 2x dat ze me gingen terugbellen (en uiteraard niks gehoord) en bij de derde keer meldden ze me dat ik niks hoef te doen en dat ik automatisch die extra aandelen zou krijgen.

Ik vind dat een zéér vreemde uitleg. Je hebt toch zelf de keuze of je nu die aandelen wil of niet??

IIg start op 14 juni de intekening (volgens de Tijd) en loopt tot 21 juni. Ik hoop dat er vanaf maandag wat meer duidelijkheid zal zijn.
Ik zit bij Binck maar zelf nog geen extra lijntje met rechten. Wel vrijdag voor gebeld maar ik vermoed dat dit weer een gedoe word...
Searching for value..

Snorkel
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Snorkel »

Denjoe schreef:
12 jun 2021 16:34
Ik zit bij Binck maar zelf nog geen extra lijntje met rechten. Wel vrijdag voor gebeld maar ik vermoed dat dit weer een gedoe word...
Wacht best even af tot maandag, aangezien vanaf dan de intekening begint.
Ik ga sowieso ook hier nog iets posten als ik iets meer weet of er toch iets veranderd zou zijn tegen dan.

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 163

Bericht door kopke1 »

bolero:
rechten waren vanaf dag 1 duidelijk vermeld. nog dezelfde dag bevestigd dat ik ze ging uitoefenen. rechten werden onmiddellijk geblokkeerd en het order bevestigd.
daarna rechten bijgekocht en opnieuw dezelfde dag de uitoefening ervan bevestigd.

Scapino
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 16

Bericht door Scapino »

Waarom zouden nieuwe beleggers zich suf rekenen met rechten en mogelijkheid om in te tekenen op de kapitaalsverhoging? Gewoon het aandeel kopen op de beurs = 15,64€. Korting enz is enkel interessant bin belegger die reeds aandelen had. De vraag luid gaat het aandeel nog zakken tijdens deze kapitaalronde? Iemand een idee wat de boekwaarde is ?

TS01
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Bericht door TS01 »

Scapino schreef:
13 jun 2021 15:21
Waarom zouden nieuwe beleggers zich suf rekenen met rechten en mogelijkheid om in te tekenen op de kapitaalsverhoging? Gewoon het aandeel kopen op de beurs = 15,64€. Korting enz is enkel interessant bin belegger die reeds aandelen had. De vraag luid gaat het aandeel nog zakken tijdens deze kapitaalronde? Iemand een idee wat de boekwaarde is ?
30€ was de boekwaarde, maar als ze hun aantal aandelen verdubbelen lijkt dat dus maar 15 meer te zijn per aandeel, of heb ik het mis ? Lijkt mij dat ze daar terug onder gaan zakken als ik het zo vergelijk (23 t.o.v. 30 of 15,64 t.o.v. 15)...? Anderzijds wel oververkocht maar dat is niet altijd het meest bruikbare signaal.
In portef.: GIMV, Tubize, KBC Ancora, Eiffage, Engie, Prosus, Miko, Ahold, CPinvest, Xior, Sipef, Belreca, C des Alpes

pompierke2009
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door pompierke2009 »

Bij Bolero staat nu: CIE DES ALPES RIGHT EX...koers = 5.703 euro .

Koop je die rechten nu aan , aan 5.703 of toch aan 9.40 ?

Alvast bedankt

Snorkel
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Snorkel »

Goed, bij Saxo krijg ik nu 3 keuzes: Laten vervallen, rechten uitoefenen en nog een derde optie (iets met meer aandelen aankopen dan je rechten hebt of zo. Eigenlijk niet echt bekeken, want ik wou gewoon mijn rechten uitoefenen.)

Het gewenste aantal ingeven en die zouden nu voor 9,40 euro aangekocht worden. Staat een opmerking bij dat de eerste betaaldatum 18 juni is.

Plaats reactie