Inventiva Pharma

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Gillepils
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 353

Inventiva Pharma

Bericht door Gillepils »

aossa schreef:
brecht123 schreef:Kan je even vertellen wat u zo aantrekt tot het bedrijf?
Indien ik overtuigd ben zou ik me ook eens inlezen.

Brecht
De mening van KBC securities dd.17/05/2017 één jaar geleden dus!
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... ehandeling

Meer recent:
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... -studie-op.

Imho nog te jong om dik in te beleggen.
Galapagos en Ablynx kregen pas hun koerssprong toen de kaspositie merkelijk aandikte.
Galapagos had daarvoor ook een hybride verdienmodel (Biofocus) gericht op het vinden van potentiele moleculen.
Website: http://www.inventivapharma.com/?q=en
Brammeke liked last!

Stofke
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 441

Re: Inventiva Pharma

Bericht door Stofke »

Gillepils, alvast bedankt om deze topic te starten.

Hier alvast wat extra info.

OVER INVENTIVA
Inventiva is een klinisch biofarmaceutisch bedrijf met expertise in fibrose, oncologie en weesziekten. We richten ons op ziekten met een hoge onvervulde medische behoefte waarbij er geen behandelingen beschikbaar zijn, zoals NASH en Systemic Sclerosis, of de huidige standaard van zorg laat belangrijke manifestaties van de ziekten onverlet, zoals het geval is bij veel lysosomale opslagziekten. In overeenstemming met deze strategie hebben twee van Inventiva's verbindingen, lanifibranor en odiparcil, de weesgeneesmiddel-aanduiding gekregen van de FDA en de EMA en profiteren ze nu van voorschriften die een versnelde ontwikkeling ondersteunen.
Door de jaren heen heeft Inventiva een erkende expertise op het gebied van nucleaire receptoren, transcriptiefactoren en epigenetische modulatie ontwikkeld, die bronnen zijn van innovatieve therapeutische doelen. We valideren onze doelen in eigen huis en gebruiken ons farma standaard onderzoeksplatform, inclusief biologieteams, screeningapparatuur, medicinale chemie, ADME en farmacologische bronnen, evenals onze eigen bibliotheek van 240.000 verbindingen om een ​​regelmatige stroom van kandidaat-geneesmiddelen te ontwikkelen. De productpijplijn is rijk en gevarieerd met twee producten, lanifibranor (IVA337) en odiparcil (IVA336), in de klinische fase, twee onderzoekspartnerschappen met AbbVie en Boehringer Ingelheim, evenals verschillende innovatieve projecten in het preklinische stadium.

Inventiva is een beursgenoteerd bedrijf dat wordt verhandeld op Euronext Parijs.
Brammeke liked last!

Stofke
Premiummember
Premiummember

Bericht door Stofke »

Daix (Frankrijk), 3 april 2018 - Inventiva, een biofarmaceutisch bedrijf dat innovatieve therapieën ontwikkelt in niet-alcoholische steatohepatitis (NASH), systemische sclerose (SSc) en mucopolysaccharidose (MPS), heeft vandaag aangekondigd dat Dr. Kenneth Cusi, hoofd van de afdeling Endocrinologie Diabetes en metabolisme in het Department of Medicine aan de Universiteit van Florida, Gainesville, lanifibranor heeft geselecteerd voor een Fase II door onderzoekers geïnitieerd klinisch onderzoek. Het doel van de studie is om de werkzaamheid en veiligheid van lanifibranor te beoordelen op intrahepatische triglyceriden en de insulinegevoeligheid van de lever bij type 2 diabetische patiënten met niet-alcoholische leververvetting (NAFLD). Een positief resultaat zou lanifibranor verder versterken als het ideale medicijn voor NAFLD- en NASH-patiënten met type 2-diabetes (T2DM).

Lanifibranor is een panPPAR-agonist van de nieuwe generatie die de alfa-, gamma- en delta-isovormen activeert van de peroxisoom-proliferator-geactiveerde receptoren (PPAR's). De selectie van Lanifibranor voor deze studie werd gemotiveerd door dit unieke werkingsmechanisme dat mogelijk alle belangrijke kenmerken van NAFLD en NASH kan aanpakken: verbetering van insulinegevoeligheid, vermindering van steatosis, ontstekingsremmende activiteit en vermindering van fibrose. Parallel aan dit door de onderzoeker geïnitieerde onderzoek, voert Inventiva momenteel twee lanifibranor Fase IIb klinische onderzoeken uit in NASH en SSc. Het bedrijf heeft een weesgeneesmiddel-aanduiding voor lanifibranor gekregen van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) en het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) in SSc.

"PPAR's zijn klinisch gevalideerde doelen voor de behandeling van patiënten die lijden aan NAFLD of NASH. Lanifibranor met zijn gematigde en uitgebalanceerde panPPAR-profiel en zijn gamma-activiteit is een veelbelovende kandidaat die de meeste, zo niet alle, componenten van NASH benadert ", zei Dr. Cusi. "We verwachten dat dit profiel goed zal vertalen in type 2 diabetische patiënten die worden beïnvloed door NAFLD of NASH en hebben vertrouwen in het succes van deze studie."

Jean-Louis Abitbol, ​​MD, MSC, Chief Medical Officer van Inventiva, zei: "We zijn verheugd dat Dr. Cusi, een gerenommeerde expert op het gebied van PPAR en kliniek van wereldklasse, lanifibranor heeft gekozen voor deze studie die ons extra ondersteunende gegevens zal bieden voor onze registratieaanvragen van lanifibranor bij Amerikaanse en Europese toezichthouders. "

Pierre Broqua, Chief Scientific Officer en mede-oprichter van Inventiva, voegde hieraan toe: "We zijn enorm enthousiast over deze samenwerking met Dr. Cusi. Deze studie voldoet aan een aantal van onze strategische doelstellingen met een beperkte financiële investering, waaronder het openen van een IND1, het initiëren van een studie in de VS in een populatie die waarschijnlijk baat zal hebben bij behandeling met lanifibranor en uitbreiding van het klinische gegevenspakket voor toekomstige interacties met de FDA. "

De proef uitgevoerd door Dr. Cusi zal naar verwachting 64 patiënten inschrijven die gedurende 24 weken worden behandeld met een enkele dagelijkse dosis lanifibranor, doel is om de metabole effecten van lanifibranor te meten en de potentiële werkzaamheid op steatosis bij T2DM-patiënten met NAFLD. Bovendien zal deze studie de invloed van lanifibranor of fibrose detecteren met behulp van de meest recente beeldvormingstechnologie. De belangrijkste eindpunten zijn een afname van leversteatose vastgesteld met behulp van geavanceerde beeldvorming, waaronder H-MRS (Proton Magnetic Resonance Spectroscopy), aanwijzingen voor metabolische verbeteringen in insulineresistentie (glucoseklem, HBA1c), de novo lipogenese, vrije vetzuren, lipiden en veiligheid. De proef moet beginnen in Q2 / Q3 2018, afhankelijk van goedkeuring door de FDA van lanifibranor IND-indiening (800 mg / dag) en 10 proefpersonen in een gezonde, niet-obese controlegroep.
Brammeke liked last!

Biscuitpower
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Bericht door Biscuitpower »

Tuesday May 15, 2018 : Q1 2018 financial information – Revenues and cash (after market closing)
Gillepils liked last!

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 363

Bericht door Gentse strop »

+ is er geen kapitaalverhoging op komst?

is reeds gebeurd, net opgezocht, op 12/04. Vandaar de daling doen...
Gillepils liked last!

Brammeke
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 632

Bericht door Brammeke »

door Brammeke » 12 Mei 2018 18:38
brecht123,Lees u eerst in. U moet u zelf overtuigen. Niet blindelings iemand volgen.Ik persoonlijk vind dat ze al een mooie pijplijn hebben uitgebouwd.Ook de "ziektes" waar ze onderzoek naar doen om eventueel iets op de markt te brengen, lijken mij "interessant".

Brammeke » 12 Mei 2018 19:17
Het is misschien niet gepast het hier over Inventiva te hebben.Is tenslotte Argen-X topic.Misschien beheerder eens polsen om een Inventiva topic te openen?Stofke » 12 Mei 2018 19:26 Brammeke schreef:Het is misschien niet gepast het hier over Inventiva te hebben.Is tenslotte Argen-X topic.Misschien beheerder eens polsen om een Inventiva topic te openen?

Stofke:
Geen slecht idee. We keuvelen daar wel verder dan.

Gillepils » 12 Mei 2018 22:27
Brammeke schreef:Het is misschien niet gepast het hier over Inventiva te hebben.Is tenslotte Argen-X topic.Misschien beheerder eens polsen om een Inventiva topic te openen?Kan je perfect zelf doen viewtopic.php?f=12&t=3703

Je bent me voor Gillepils. Merciekes.
Gillepils liked last!

Stofke
Premiummember
Premiummember

Bericht door Stofke »

Eerste plukje binnen op 7,66. Maandelijks wat bijkopen en zien waar we eind 2019 staan indien er geen negatief nieuws komt. Succes aan iedereen.

Blackbelt
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 680

Bericht door Blackbelt »

Ik zit nog niet mee op de trein, zit nog in de studeerfase:

Wat me aantrekt:

+ meerdere producten in de pijp (geen one trick pony)
+ positieve resultaten voor zover we dan als buitenstaander kunnen beoordelen en geloven
+ producten voor een aantrekkelijke en groeiende markt
+ overnamedoelwit binnen 2-4 jaar

Wat me voorlopig nog doet twijfelen:

- gaat nog makkelijk een jaar of 3 duren voor ze omzetten kunnen draaien
- nog een paar kapitaalsverhogingen (en dus verwateringen) in het verschiet
- zullen afhangen van partners die ook een deel van de koek willen...
- je kan hier moeilijk een stop loss onder zetten (maar dat is mijn gewoonte niet)
- dagelijkse volumes zijn héél klein (gemiddeld 6700 stuks)

Ik vergelijk ze een beetje met het stadium waarin Ablynx zich bevond rond de koers van 7 (toen ik ze oppikte).
Lange periode van onzekerheid, veel emotie etc.

Mijn voorspelling voor Inventiva: Dikke kans dat ze binnen 5 jaar naar 35-45€ gaan, maar het kan ook 1-2€ zijn als er wat tegenvallende resultaten zijn.

Ik heb ze op mijn watchlist gezet, maar overweeg nog of ik nu koop, of wacht tot ze de 10-12€ passeren. Dan zouden er ook al wat onzekerheden weg moeten zijn. (en kapitaalsverhogingen gepasseerd)

Laat eens weten wat jullie over de streep heeft getrokken, of juist tegen houdt, daar kunnen we van leren.
Biscuitpower liked last!

Stofke
Premiummember
Premiummember

Bericht door Stofke »

Daix (Frankrijk), 15 mei 2018 - Inventiva SA ("Inventiva" of de "Vennootschap"), een biofarmaceutisch bedrijf dat innovatieve therapieën ontwikkelt in niet-alcoholische steatohepatitis (NASH), systemische sclerose (SSc) en mucopolysaccharidose (MPS), heeft vandaag de kaspositie en inkomsten voor het eerste kwartaal van 2018 gemeld.

Op 31 maart 2018 bedroegen de liquide middelen van Inventiva € 51,5 miljoen, een daling van 12,8% ten opzichte van de verwachtingen van € 59 miljoen op 31 december 2017 en als gevolg van de stijging van de ontwikkelingskosten.

Het netto cashverbruik uit operationele activiteiten bedroeg € 7,7 miljoen voor het eerste kwartaal van 2018. De operationele uitgaven voor O & O stegen in het eerste kwartaal met 11% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2017, voornamelijk als gevolg van een toename van de ontwikkelingsactiviteiten van lanifibranor en odiparcil. Zoals verwacht daalden de kasmiddelen uit investeringsactiviteiten tot € 0,2 miljoen, aangezien de uitzonderlijke subsidiebetalingen van Abbott in april 2017 afliepen.

Meer recent voltooide Inventiva met succes een kapitaalverhoging van € 32,5 miljoen (netto-opbrengst) met de uitgifte van 5.572.500 nieuwe aandelen bij Europese en Amerikaanse beleggers op 13 april 2018. Deze kapitaalverhoging biedt Inventiva een cashbaan op basis van de lopende programma's tot midden 2020. De proformacashouding op 30 april 2018 na de kapitaalverhoging bedraagt ​​€ 81,5 miljoen, een stijging met 38% in vergelijking met de jaareindepositie van 2017.

De inkomsten van Inventiva voor de eerste drie maanden van 2018 bedroegen € 0,5 miljoen vergeleken met € 1,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2017. Zoals verwacht, was deze daling met 68,6% voornamelijk het gevolg van lagere servicekosten voor R & D-diensten gefactureerd aan AbbVie en Boehringer Ingelheim in het begin van 2018.

Het eerste kwartaal was ook rijk aan zakelijk nieuws. Inventiva kondigde onder meer een US Phase II-geïnitieerd onderzoek aan met lanifibranor over niet-alcoholische leververvetting bij patiënten met type 2 diabetes, die zouden moeten beginnen in het tweede of derde kwartaal van 2018, afhankelijk van de Food and Drug Administration's (FDA) goedkeuring van de registratie van de Investigational New Drug (IND) door lanifibranor. Het bedrijf voltooide ook met succes een biomarkeronderzoek in de VS voor zijn odiparcil-programma waarmee de ontwikkeling van een nieuwe en robuuste kwantificeringsmethode van intracellulair heparaansulfaat (HS), chondroïtinesulfaat (CS) en dermataansulfaat (DS) in leukocyten (leukoGAG) mogelijk wordt. Bovendien behielden patiënten die werden behandeld met galsulfase, de enzymvervangingstherapie (ERT) die werd goedgekeurd voor MPS VI-patiënten, een hoog niveau aan leuko-GAG's in vergelijking met gezonde vrijwilligers op dezelfde leeftijd, wat de mogelijkheid suggereert om dit niveau verder te verlagen met een nieuwe behandeling zoals odiparcil.

De twee 2-jarige lanifibranor carcinogeniteitsstudies van Inventiva vorderden zoals gepland en tussentijdse resultaten bij ratten duiden op geen aan de verbinding gerelateerde urineblaastumoren. De definitieve resultaten van de studies worden verwacht tegen het einde van het tweede kwartaal van 2018.

De Fase IIb NATIVE (NAsh Trial om de IVA337-werkzaamheid te valideren), die lanifibranor evalueert in NASH en Fase II FASST (voor een systemische sclerosebehandeling), evalueert de studie van lanifibranor in SSc ook zoals gepland. Een tweede vergadering van de DSMB (Data Safety and Monitoring Board) over de FASST-test vond half april plaats en nadat alle veiligheidsgegevens, inclusief bijwerkingen, en het gedrag van de studie waren beoordeeld, adviseerde de DSMB om de studie voort te zetten zonder enige wijzigingen in het protocol. Van de 145 gerandomiseerde patiënten die deelnamen aan de studie, werden 120 patiënten gedurende zes maanden behandeld, waaronder 80 patiënten die de behandeling van één jaar al hebben afgerond.

Daarnaast is het bedrijf van plan om de SAFE-KIDDS (SAFEty, pharmacoKInetics en pharmacoDynamics, Dosis escalerende studie), een fase Ib-studie met odiparcil bij pediatrische patiënten met MPS VI, te lanceren in het tweede semester van 2018. De aanduiding van MPS VI als "zeldzaam" kinderziekte "door de FDA wordt verwacht in het derde kwartaal van 2018.

Zoals eerder vermeld, zal Inventiva haar jaarlijkse algemene vergadering houden op 28 mei 2018 om 14.00 uur (CET) in Dijon, Frankrijk.

Volgende belangrijke mijlpalen
â–ª Resultaten van de tweejaarlijkse carcinogeniciteitsstudies met lanifibranor
▪ Lancering van de Amerikaanse Fase II-onderzoeker-geïnitieerde studie met lanifibranor op niet-alcoholische leververvetting in
patiënten met diabetes type 2
â–ª Aanwijzing van MPS VI als "zeldzame pediatrische ziekte"
â–ª Lancering van SAFE-KIDDS met odiparcil bij kinderen met MPS VI

Volgende beleggersconferenties
â–ª Gilbert Dupont 16e jaarlijkse gezondheidsconferentie, Parijs, 29 mei 2018
â–ª Jefferies 2018 Healthcare Conference, New York, 5-8 juni 2018
â–ª Frankrijk Biotech 4e Europese Biotech & Medtech Investor Day, Boston, 4 juni 2018
â–ª Kepler Cheuvreux 2018 Biotech Days, Parijs, 20-21 juni 2018
â–ª H.C.WainwrightHealthcareConference, NewYork, september4-6,2018

Publicatie van de volgende financiële resultaten
▪ Financiële informatie eerste helft 2018 (inkomsten en kaspositie), 19 juli 2018
Gillepils liked last!

Stofke
Premiummember
Premiummember

Bericht door Stofke »

Blackbelt schreef:Ik zit nog niet mee op de trein, zit nog in de studeerfase:

Wat me aantrekt:

+ meerdere producten in de pijp (geen one trick pony)
+ positieve resultaten voor zover we dan als buitenstaander kunnen beoordelen en geloven
+ producten voor een aantrekkelijke en groeiende markt
+ overnamedoelwit binnen 2-4 jaar

Wat me voorlopig nog doet twijfelen:

- gaat nog makkelijk een jaar of 3 duren voor ze omzetten kunnen draaien
- nog een paar kapitaalsverhogingen (en dus verwateringen) in het verschiet
- zullen afhangen van partners die ook een deel van de koek willen...
- je kan hier moeilijk een stop loss onder zetten (maar dat is mijn gewoonte niet)
- dagelijkse volumes zijn héél klein (gemiddeld 6700 stuks)

Ik vergelijk ze een beetje met het stadium waarin Ablynx zich bevond rond de koers van 7 (toen ik ze oppikte).
Lange periode van onzekerheid, veel emotie etc.

Mijn voorspelling voor Inventiva: Dikke kans dat ze binnen 5 jaar naar 35-45€ gaan, maar het kan ook 1-2€ zijn als er wat tegenvallende resultaten zijn.

Ik heb ze op mijn watchlist gezet, maar overweeg nog of ik nu koop, of wacht tot ze de 10-12€ passeren. Dan zouden er ook al wat onzekerheden weg moeten zijn. (en kapitaalsverhogingen gepasseerd)

Laat eens weten wat jullie over de streep heeft getrokken, of juist tegen houdt, daar kunnen we van leren.
Met de laatste kapitaalverhoging zou men al tot eind 2020 verder kunnen. Wss zal er nog wel een kapitaalverhoging plaatsvinden maar ik voorzie toch niet het eerste jaar.

Plaats reactie