Transgene

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40

Marbull
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 15
Contacteer:

Re: Transgene

Bericht door Marbull » 02 aug 2019 14:43

en koers terug "halted"...
Innate Pharma, Genfit, Galapagos, Inventiva,Celyad, Quantum G, Pharnext

powered by Surfing Waves

Luz
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12
Contacteer:

Bericht door Luz » 02 aug 2019 14:57

Ik wist trouwens niet dat zo’n belangrijk nieuws tijdens de beursuren gebracht mag worden?
Heb duidelijk nog wat te leren... :oops:

Stofke
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 443
Contacteer:

Bericht door Stofke » 02 aug 2019 15:18

Ben hier indertijd ingestapt voor die Pexa-Vec resultaten, hopend op goede resultaten en daarbij een mooi aanvullende pijplijn. Zoals Brammeke zegt dit is Biotech, ik leg mij nu toe op mijn resterende 6 aandelen. Ben nochtans LT belegger maar ik vrees dat het hier nog lang duurt eer we de 3 terug zien.

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 537
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 02 aug 2019 17:42

Weet niet of dit al gepost werd; Fierce biotech artikel.
Ik heb geen aandelen maar volg deze al een tijdje op. Toeval of niet, maar de Franse biotechers doen het rotslecht; Inventiva, Genfit, Pharnext, Transgene ...

Biotech
Phase 3 trial of Transgene's oncolytic virus halted for futility

by Nick Paul Taylor | Aug 2, 2019 7:50am
Transgene
Shares in Transgene fell about 19% in the immediate aftermath of the news its oncolytic virus failed in a Phase 3 liver cancer trial.
A phase 3 liver cancer trial of Transgene and SillaJen’s oncolytic virus has been stopped early for futility. The setback sent the share prices of the companies downward and added to doubts about the effectiveness of oncolytic viruses.

Transgene’s partner, SillaJen, moved Pexa-Vec into phase 3 on the strength of data from a 30-patient study that linked the higher dose of the oncolytic virus to a median overall survival of 14.1 months. That is longer than the 10.7 months on the U.S. label of Bayer’s Nexavar, raising hopes that Pexa-Vec could improve on current treatment options.

The latest update quashes those hopes. Neither SillaJen nor Transgene have shared data from the trial, but whatever the independent data committee saw at the interim review was bad enough to prompt a recommendation that the study is stopped for futility.

SillaJen designed the 600-subject trial to show whether giving Pexa-Vec to first-line liver cancer patients before starting them on Nexavar could improve overall survival over the Bayer drug alone. The data committee decided that, on the basis of interim data, Pexa-Vec was unlikely to drive the desired improvement in overall survival.

There were signs ahead of the update that Pexa-Vec may struggle to beat Nexavar in a larger clinical trial. While the Nexavar label carries a median overall survival of 10.7 months, the drug recorded a figure of 12.3 months in a more recent head-to-head against Merck’s Lenvima. Given the chance Pexa-Vec may struggle to achieve a 14.1-month overall survival when tested in more patients, the data on Nexavar suggested the oncolytic virus may fail to beat Bayer’s drug.

Shares in Transgene fell about 19% in the immediate aftermath of the news. The failure is a bigger deal for SillaJen, which had gained a $3 billion market cap largely on the potential of Pexa-Vec. Shares in SillaJen fell 30% following the news.

The failure could have implications beyond Transgene and SillaJen. Leading drug developers such as Merck and Johnson & Johnson have piled into the oncolytic virus market over the past two years, in part because of the potential for the modality to turn cold tumors hot. But there are limited clinical data to support the use of oncolytic viruses.
Vaste Portefeuille:Gala, FM, Recticel, Exmar, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 02 aug 2019 21:23

Al zwaar spijt dat ik heb meegedaan aan die kapitaalsverhoging :cry: . Pfff eerst nog het debacle met Acacia meegemaakt en nu dit, alle geluk doet Biocartis het uitstekend ... :roll:

BodeSan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162
Contacteer:

Bericht door BodeSan » 05 aug 2019 14:53

Jelle R schreef:Al zwaar spijt dat ik heb meegedaan aan die kapitaalsverhoging :cry: . Pfff eerst nog het debacle met Acacia meegemaakt en nu dit, alle geluk doet Biocartis het uitstekend ... :roll:
Dat debacle komt zeer zeker in orde! Nog 5,5 maand en het is feest ;)
Knowledge is Betting
Mithra Kiadis Acacia Akers Neovasc

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 05 aug 2019 18:37

BodeSan schreef:
Jelle R schreef:Al zwaar spijt dat ik heb meegedaan aan die kapitaalsverhoging :cry: . Pfff eerst nog het debacle met Acacia meegemaakt en nu dit, alle geluk doet Biocartis het uitstekend ... :roll:
Dat debacle komt zeer zeker in orde! Nog 5,5 maand en het is feest ;)
Acacia komt goed idd, maar ben toen helemaal verkeerd ingestapt. Dat was de beste les die ik op de beurs heb geleerd ook al heeft het mij serieus wat gekost. Nu komt Transgene daar ook nog eens bij, extra zuur wel :(

BodeSan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162
Contacteer:

Bericht door BodeSan » 05 aug 2019 19:26

Jelle R schreef:
BodeSan schreef:
Jelle R schreef:
Acacia komt goed idd, maar ben toen helemaal verkeerd ingestapt. Dat was de beste les die ik op de beurs heb geleerd ook al heeft het mij serieus wat gekost. Nu komt Transgene daar ook nog eens bij, extra zuur wel :(
Als je nog niet hebt verkocht ga je niet verkeerd ingestapt zijn. Aandeel moet nog naar zijn top dus.... :ugeek:
Knowledge is Betting
Mithra Kiadis Acacia Akers Neovasc

Marbull
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 15
Contacteer:

Bericht door Marbull » 06 aug 2019 14:50

-20%, ik verkoop niet met verlies. Mogen van mij nog 5jaar uitstaan. Nog genoeg ander potentiële winst ankers 8-) Onder€3,5niks weg
Innate Pharma, Genfit, Galapagos, Inventiva,Celyad, Quantum G, Pharnext

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Bericht door BRT » 06 aug 2019 20:17

Marbull schreef:-20%, ik verkoop niet met verlies. Mogen van mij nog 5jaar uitstaan. Nog genoeg ander potentiële winst ankers 8-) Onder€3,5niks weg
@Marbull, dat is natuurlijk een manier op op te gaan met verlies. Zo blijft het immers virtueel. Je kan bij Transgene wel voorspellen dat de komende 2 jaar de koers morsdood is, en bijgevold jouw geld ook.

Misschien is het beter je verlies te nemen, en je 20% terug te winnen op een aandeel dat wel toekomst heeft, denk aan Galapagos.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie