Publicis

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Re: Publicis

Berichtdoor jens_dev » 07 Feb 2019 11:00

Zeer stabiel, zeker de omzet. Net dat is het probleem (:

De markt is en blijft zeer sceptisch tegenover reclamebureaus zoals Publicis en traditionele mediagroepen zoals RTL. Ook jij mag kritisch en terughoudend blijven, maar ik kom nog steeds tot een faire waarde van €80 per aandeel. In principe zou Publicis probleemloos een dividend van 10% kunnen uitbetalen. Wat krijg je effectief? Momenteel zo'n 8% (€500m dividend en €400m buyback). Dat zegt toch iets over de zeer lage waardering.

Ofwel moeten de resultaten van Publicis (aanzienlijk) dalen - in strijd met de omzet- en winststijging die het bedrijf voor de komende jaren aankondigt - ofwel moet de prijs (aanzienlijk) stijgen.
charel01 liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

powered by Surfing Waves

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 430

Berichtdoor sjos » 07 Feb 2019 16:52

jens_dev schreef:Zeer stabiel, zeker de omzet. Net dat is het probleem (:

De markt is en blijft zeer sceptisch tegenover reclamebureaus zoals Publicis en traditionele mediagroepen zoals RTL. Ook jij mag kritisch en terughoudend blijven, maar ik kom nog steeds tot een faire waarde van €80 per aandeel. In principe zou Publicis probleemloos een dividend van 10% kunnen uitbetalen. Wat krijg je effectief? Momenteel zo'n 8% (€500m dividend en €400m buyback). Dat zegt toch iets over de zeer lage waardering.

Ofwel moeten de resultaten van Publicis (aanzienlijk) dalen - in strijd met de omzet- en winststijging die het bedrijf voor de komende jaren aankondigt - ofwel moet de prijs (aanzienlijk) stijgen.

Momenteel -13,62% aan 47,510 €.
Vergeet de faire waarde, Dat gaat buiten het verstand van een logaritme, zover reikt A.I. niet. Al gezien wat het Duitse Wirecard doet vandaag ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 07 Feb 2019 17:27

Ik zie niet in hoe dat relevant is voor Publicis. Ik blijf rustig zitten.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 456

Berichtdoor kierkegaard » 08 Feb 2019 09:38

Ik hield er rekening mee dat het nog even slecht kon gaan, dus mijn eerste instap aan 52 was heel klein. Deze morgen verdubbeld aan 46,2 maar blijft één van mijn kleinere posities. Onder meer de start van de aandeleninkoop heeft me er toe aangezet bij te kopen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 08 Feb 2019 09:59

Mijn breakeven is pas €59. Ik zou ze eigenlijk liever niet meer hebben, maar aan deze koers verkopen doe ik niet. En nu bijkopen gewoon om mijn gemiddelde te verlagen... I dunno.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 11 Feb 2019 13:31

jens_dev schreef:Mijn breakeven is pas €59. Ik zou ze eigenlijk liever niet meer hebben, maar aan deze koers verkopen doe ik niet. En nu bijkopen gewoon om mijn gemiddelde te verlagen... I dunno.

Ik ben nu bijna break-even. Als ze jouw gemiddelde aantikken, gaan ze bij mij wel buiten. Dit echt LT houden voor het dividendrendement ga ik niet doen door de dubbele belasting die hoog blijft, zelfs als je de hele papierwinkel doorloopt om van de verlaagde Franse bronheffing gebruik te kunnen maken.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 616

Berichtdoor Karl » 11 Feb 2019 21:31

jens_dev schreef:Zeer stabiel, zeker de omzet. Net dat is het probleem (:

Ik weet niet wat de grootste adverteerders spenderen via Publicis maar als grote bedrijven hun reclamebudget halveren dan voelt ook Publicis dat. Buiten grote adverteerders die wat voorzichtiger zijn geworden is het ook een markt die snel blijft ontwikkelen. Online adverteren bijvoorbeeld is steeds innovatiever aan het worden waarbij ook steeds meer adverteerders rechtstreeks adverteren op websites zonder met elkaar contact te hoeven hebben.
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 11 Feb 2019 22:14

Het is duidelijk dat er nu al een grote "disruptie décôte" in de koers wordt verrekend. De vraag is dus maar of het zo'n vaart zal lopen als de markt veronderstelt.

Online adverteren gaat volledig aan mij voorbij. Adblockertje installeren en je ziet alleen nog wat je wilt zien. Ik zal geen goudmijn zijn voor Facebook en consorten (:

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 11 Feb 2019 23:12

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 01 Mar 2019 22:18

Break even, maar ik kijk het nog even aan richting dividend in mei. Maar ik overweeg wel serieus om al mijn Franse posities af te bouwen want dat zijn de slechtst presterende in mijn portefeuille (enige waar soms nog licht rood is) en bovendien met hoogste fiscale lasten.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen