Publicis

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Re: Publicis

Berichtdoor Zeus » 19 Apr 2018 07:54

1.6 procent organische groei in Q1, gedreven door USA.
Bevestiging van de doelstellingen voor de rest van het jaar.

https://www.reuters.com/article/publici ... SL8N1RV5SO
charel01 liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8161

Berichtdoor charel01 » 19 Apr 2018 17:05

Publicis Groupe: First Quarter 2018 Revenue
http://www.4-traders.com/PUBLICIS-GROUP ... -26381352/
Go with the flow.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 571

Berichtdoor Karl » 19 Jul 2018 09:47

jens_dev schreef:Om tot zo'n lage waarde voor Publicis te komen, moet je al echt doemscenario's gaan verrekenen.

Dat zei u toen iemand hier een koersdoel van €65 deelde, nu is de koers vandaag al met bijna 10% gedaald tot onder €53. Is dit dan al een horrorscenario als €65 een doemscenario was? Ik waarschuwde al bijvoorbeeld voor de impact van GDPR, zijn hier al uitspraken over gedaan door het bedrijf?
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 789

Berichtdoor Umi » 19 Jul 2018 10:09

Ik heb iig bijgekocht (53,4). FCF yield >10%

GDPR situatie is nu gestabiliseerd zegt de CEO.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3097

Berichtdoor jens_dev » 19 Jul 2018 11:51

Karl schreef:Dat zei u toen iemand hier een koersdoel van €65 deelde, nu is de koers vandaag al met bijna 10% gedaald tot onder €53. Is dit dan al een horrorscenario als €65 een doemscenario was?

In april noteerden ze ook rond die €54. Amai wat een horror.
Organische omzetdaling van 2,1% in Q2 impliceert natuurlijk een slecht Q2, maar één zwaluw maakt de lente niet. Publicis houdt vast aan jaardoelstellingen. De nieuwe business wins hebben pas een impact vanaf Q3. Vrije kasstroom blijft zeer sterk. Op basis van €1250m per jaar en quasi geen schulden eind FY18 kom ik op een faire waarde van meer dan €90 per aandeel. Maar ik maak me geen illusies. De koers zal eerder horizontaal blijven gaan. Ik hoop dat ze binnenkort weer aandelen zullen inkopen.
Never waste a good crisis

Karl
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Karl » 19 Jul 2018 22:56

jean de florette schreef:Bolero:
De analisten van Pivotal bogen zich over de advertentie- en marketingsector en verlaagden daarop meteen het advies voor zowel Publicis, WPP en Interpublic naar “Hold” met een koersdoel van respectievelijk 65 euro, 15,80 pond en 26 dollar.

@Jens_dev, op dit bericht reageerde u dat u er al met doemscenario's gerekend moest worden voor zo'n lage waardering. Inmiddels een pak lager dan dat koersdoel van €65. FCF of andere methodes zijn leuk maar bijvoorbeeld de GDPR noemde ik al als risico. Ontwikkelingen in deze sector gaan snel en dat kan ook ten koste gaan van grote bedrijven in deze sector.

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 19 Jul 2018 23:41

Karl schreef:
jean de florette schreef:Bolero:
De analisten van Pivotal bogen zich over de advertentie- en marketingsector en verlaagden daarop meteen het advies voor zowel Publicis, WPP en Interpublic naar “Hold” met een koersdoel van respectievelijk 65 euro, 15,80 pond en 26 dollar.

@Jens_dev, op dit bericht reageerde u dat u er al met doemscenario's gerekend moest worden voor zo'n lage waardering. Inmiddels een pak lager dan dat koersdoel van €65. FCF of andere methodes zijn leuk maar bijvoorbeeld de GDPR noemde ik al als risico. Ontwikkelingen in deze sector gaan snel en dat kan ook ten koste gaan van grote bedrijven in deze sector.

Ik zie hier Nyrstar in uw signature staan? Ik hoop dat ge u bewust zijt van de doemscenario's aldaar? Een bedrijf dat voorlopig geen positieve cashflows draait & een schuldgraad heeft van >5x Ebitda?
De beurskoers is trouwens niet altijd de juiste weergave van de gezondheid van een bedrijf éh... Greenyard steeg ook 40% op 2 dagen, dat kunt ge bezwaarlijk een efficiënte beurs noemen?

Feit is dat Publicis eind dit jaar zo goed als schuldenvrij is (tenzij een overname of share buy back), mooie FCF's draait mét hoge marges. & ondanks een organische krimp van 0,4% in H1 stijgen die marges verder!
De sector zit met veel uitdagingen, maar zelfs zonder groei is een FCF vield van 10% zeer aantrekkelijk. MGMT verwacht nog steeds met groei aan te knopen de komende jaren.
GDPR was een éénmalige bump in the road aldus het MGMT. Die horde is genomen & men gaat nu verder.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3097

Berichtdoor jens_dev » 20 Jul 2018 08:44

Karl schreef:@Jens_dev, op dit bericht reageerde u dat u er al met doemscenario's gerekend moest worden voor zo'n lage waardering. Inmiddels een pak lager dan dat koersdoel van €65. FCF of andere methodes zijn leuk maar bijvoorbeeld de GDPR noemde ik al als risico. Ontwikkelingen in deze sector gaan snel en dat kan ook ten koste gaan van grote bedrijven in deze sector.

Karl, je verwart de koers met de faire waarde. Markten zijn niet efficiënt en aandelen kunnen zeer lang onder- of overgewaardeerd zijn. Maar uiteindelijk zal de koers de faire waarde altijd tracken. Dus als de vrije kasstroom zo sterk blijft als vandaag, is het onvermijdelijk dat de koers vroeg of laat stijgt. Cashoverschotten zullen zich beginnen opstapelen, waarmee buybacks en hogere dividenden gefinancierd kunnen worden. GDPR is iets eenmalig. En ik erken dat ontwikkelingen hier snel gaan, maar opnieuw, de onderliggende vrije kasstroom gaat er al jaren op vooruit, ondanks die snelle ontwikkelingen en concurrentie van nieuwe spelers.

Ik verklaar 'doemscenario': €65 * 226,3m aandelen geeft een EV van €14,7 miljard. Bij een fair vrijekasstroomrendement van 6% impliceert die €14,7 miljard een jaarlijkse vrije kasstroom van €882m (14700 / (100/6)). De voorbije 2 boekjaren bedroeg die vks echter gemiddeld €1275m. M.a.w. dat koersdoel van €65 impliceert een daling van de jaarlijkse vrije kasstroom met 30%. Dat noem ik een doemscenario.
Karl liked last!
Never waste a good crisis

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 20 Jul 2018 09:41

Mannie liked last!

Karl
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Karl » 24 Jul 2018 21:16

Bedankt beiden voor de feedback en verdere uitleg met betrekking tot Publicis. Als het mij niet zou interesseren volgde ik het aandeel en het onderwerp hier niet. Het blijft wel een sector waar veel nieuwe ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, kansen en uitdagingen dus.

@Umi, dat van Nyrstar ben ik mij van bewust en ben daar ook kritischer geworden sinds mijn aankoop maar het is een kleine portie van mijn portefeuille die ik niet van de hand doe.