Pandora A/S

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Nephus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56
Contacteer:

Re: Pandora A/S

Bericht door Nephus »

Pandora ramps up production capabilities with new crafting facility in Bangkok

Jewellery NewsJune 15, 2018
Jewellery giant Pandora has officially inaugurated its new crafting facility, Triple A, in Bangkok.

To meet increasing consumer demands the jewellery giant has been working on a capacity expansion programme which has included the launch of a new facility in Lamphun, Chaing Mai; the reconstruction and optimisation of its existing facility in Gemopolis, Bangkok; and the opening of a new production factory in Gemopolis, which has been named Triple A.

Triple A is an expansion built next to Pandora’s existing crafting facility in Gemopolis on the outskirts of Bangkok, and sets new standards in the global jewellery industry in terms of craft, scale, speed and environmental impact. It also forms a central part of the brand’s strategy to invest in more agile production capabilities and its ambition to bring innovation to affordable jewellery.

In terms of bringing innovations to the crafting of jewellery, Triple A incorporates flow lines where artificial intelligence vehicles transport product parts between work stations manned by up to 5,000 craftspeople. In addition, craftspeople with different skills are seated together to secure a smooth process flow and improve productivity and quality. This allows the facility to produce more than 1.5 million pieces of jewellery per week and shorten production lead time from 5-8 weeks down to a maximum of 4 weeks.

The new crafting facility has also achieved LEED Gold certification (Leadership in Energy and Environmental Design) and meets the highest sustainability standards. Wastewater is recycled to save up to 60 percent on water consumption. Energy-saving exhaust systems are implemented. A rooftop garden reduces overall energy consumption and allows employees to relax outdoors.

SVP group operations, Thomas Touborg, shares: “We are very proud to celebrate the official opening of our new crafting facility. Pandora wants to meet consumers’ demand for beautiful jewellery at affordable prices made in an environmentally-friendly way, and Triple A is an important milestone for us in this regard.”

“The investment also underlines our long-term and strong partnership with Thailand and the Thai people.”

Triple A is an expansion built next to PANDORA’s existing crafting facility in Gemopolis on the outskirts of Bangkok. The Gemopolis facility first opened in 2005 and today employs close to 10,000 people.

Since 2015 the brand has invested DKK 1.8m on its crafting facility expansion programme.

By the end of 2019 the original Bangkok factory will employ up to 8,000 people, while both the new factories will host up to 5,000 employees each.

When the operation is completed it will potentially double Pandora’s production capacity to more than 200 million pieces a year. It will also reduce lead times from raw material to jewellery by 50%.

Professionaljeweler.com
jens_dev liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Brecht
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door Brecht »

Koers blijft maar dalen.
Op die manier zal de turbo aflopen...

Nieuws waarom we van 520 DKK naar 450 DKK zakken?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4466
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik durf dat ook niet langer uit te sluiten. Moet nog beslissen wat ik zal doen als het zo ver is. Me opnieuw inkopen of niet, eventueel via de notering op Xetra. Alleszins, huidige onzekerheid speelt perfect in de kaart van de shorters.

Edit: CB heeft ook een turbo met stoploss op 321 DKK.
Denjoe liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Brecht
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door Brecht »

jens_dev schreef:Ik durf dat ook niet langer uit te sluiten. Moet nog beslissen wat ik zal doen als het zo ver is. Me opnieuw inkopen of niet, eventueel via de notering op Xetra. Alleszins, huidige onzekerheid speelt perfect in de kaart van de shorters.

Vooraleer ik een nieuwe turbo neem, hoop ik alvast dat de huidige niet afloopt ;)
Komt wel dichtbij nu, maar misschien blijven we wat hangen op huidige koersen.

Nephus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Nephus »

De daling zal wel te maken hebben met de koersverlaging van Morgan Stanley naar 535 DKK van 700 DKK enkele dagen geleden.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Turbootje is waardeloos afgelopen. Al lang geleden dat ik nog zo ben gerold. Nog niet zeker wat ik ga doen. Resultaten duidelijk wat minder goed dan ik had voorzien bij aankoop, maar totaal niet van die orde om een koersdaling van 35% te rechtvaardigen.

Nephus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Nephus »

Merkwaardig op z’n minst. Het is wachten op de werkelijke reden hiervoor denk ik. Hopelijk is er geen.

Ik heb bijgekocht aan 421 DKK. Gemiddelde aankoopkoers 485.

Het verschil met de koers van Tiffany’s is echt dag en nacht zeg.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1171
Contacteer:

Bericht door Umi »

jens_dev schreef:Ik durf dat ook niet langer uit te sluiten. Moet nog beslissen wat ik zal doen als het zo ver is. Me opnieuw inkopen of niet, eventueel via de notering op Xetra. Alleszins, huidige onzekerheid speelt perfect in de kaart van de shorters.

CB heeft ook een turbo met F.N.=stoploss 271 DKK.
CB hanteert meestal wel hogere rentevoeten voor z'n sprinters merk ik(tegen de 4%)

Ik ga er mss eentje kopen voor de spielerei. Eerst eens zien wat de reden kan zijn voor de daling... Laagste koersdoel is voorlopig ook 400 DKK, dus daar zitten we al niet ver meer van af!
11% FCFyield (gem. over voorbije 2 jaar). Verkoop moet toch al echt desastreus gaan om de koersval te verantwoorden?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Had initieel voor die turbo gekozen omdat rente op FN voor een groot stuk gecompenseerd werd door lagere belasting op het toen nog zeer hoge dividend. Maar ondertussen heeft Pandora zijn kapitaalallocatie omgegooid... Die 271 DKK is anders wel verleidelijk.

Zit momenteel in grijze zone, net zoals Berentzen en Naturhouse. Ga toch de boot afhouden tot minstens Q2 resultaten. Die zouden soft zijn. En dan worden jaardoelstellingen uitdagend. Alleen denk ik dat dat al lang in de huidige waardering verrekend is.

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 235
Contacteer:

Bericht door paljas »

oei. Balen.

Had niet verwacht dat zo een verstandig man zich aan turbo's met krappe stoploss zou laten vangen.

Ik ga ook de kat uit de boom kijken, als de afslachting voorbij is mss een pakketje bij.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie