Norcros

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 39
Contacteer:

Re: Norcros

Bericht door LaCucaracha »

U vraagt, wij draaien😉. Hieronder wat interessante passages uit het halfjaarverslag.

Zoals ik al dacht, wisten we het meeste al van de Q2 trading update. Stevige schuldafbouw was toen al duidelijk. Geen interimdividend, en ook het final dividend lijkt nog geen done deal, maar integendeel onder voorbehoud.
Norcros heeft geen boekjaar dat samenvalt met het kalenderjaar, dus als ik in die wetenschap onderstaande passages goed begrijp, zal tijdens het huidige boekjaar 1/4/20-31/3/21 geen final dividend over vorig boekjaar meer worden betaald en ook geen interim dividend over het lopende boekjaar.
Met andere woorden: voor de eerstvolgende dividnedbetaling (= interimdividendvoor boekjaar 1/4/21-31/3/22) is het nog zeker wachten tot ergens eind november 2021 (en dat is dan nog onder voorbehoud).

Highlights

· Marked recovery in demand in the second quarter with 4.5% constant currency like for like revenue growth on prior year largely reflecting an uplift in RMI activity

· Half year revenue of £135.3m (2019: £181.2m), 75% of prior year revenue on a reported basis and 83% on a constant currency like for like basis, principally a result of the impact of COVID-19

· Underlying operating profit of £12.8m (2019: £17.4m) reflecting strong recovery in the second quarter underlining the Group's resilience

· Significant reduction in net debt to £7.3m (2019: £41.1m) due to continued focus on cost alignment and cash preservation

· Strong financial position with leverage, Net Debt: LTM EBITDA of 0.2 times with significant liquidity and funding headroom

Financial Position

As a result of the strong recovery in trading and the continued focus on cost alignment and cash generation across the Group net debt has reduced to £7.3m at the half year (2019: £41.1m). This is a significant reduction on the £36.4m reported at the year end and in leverage with Net Debt: LTM EBITDA of 0.2 times compared to 0.9 times at the year end. The Group is in a strong financial position with significant headroom against all of the financial covenants in its committed £120m RCF financing facility which matures in November 2022, including the recently agreed £95m maximum net debt covenant which remains in place until June 2021.

Dividend

The Board believes that given the short term uncertainty including the potential impact of the current lockdowns, optimising the Group's funding and liquidity position needs to remain a key focus and is therefore not proposing to declare an interim dividend. The Board recognises the importance of dividends and will consider recommending a final dividend for the full year subject to the Group's continued strong trading performance, financial position and outlook.

Summary and outlook

Our businesses have adapted swiftly to ensure that they operate safely and cost effectively and have recovered strongly from the initial impact of the pandemic. Notwithstanding the ongoing uncertainty as governments seek to control COVID-19, including the current lockdowns, Norcros continues to be in a very strong competitive and financial position. All our facilities are operating and the vast majority of our customer base continue to trade. Given this, its leading market positions, established brands, broad distribution channels and experienced management team the Group remains well positioned to sustain the strong progress and recovery of the second quarter.

11. Dividends

No final dividend in respect of the year ended 31 March 2020 was proposed. No interim dividend for the year ended 31 March 2021 is proposed.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Oli4
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15
Contacteer:

Bericht door Oli4 »

Uitzonderlijk hoog volume vandaag: 1.150.496 tov 85.094 driemaandelijks gemiddelde
https://www.investing.com/equities/norcros-plc
https://www.londonstockexchange.com/sto ... rade-recap
Onderste link toont grote blokken off-book trades.
Mogelijks institutionelen? Rekening houdende met het feit dat Norcros geen mandaat heeft of geen intentie heeft uitgesproken om eigen aandelen in te kopen?
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 161
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

LaCucaracha schreef:
12 nov 2020 22:59
U vraagt, wij draaien😉. Hieronder wat interessante passages uit het halfjaarverslag.

Zoals ik al dacht, wisten we het meeste al van de Q2 trading update. Stevige schuldafbouw was toen al duidelijk. Geen interimdividend, en ook het final dividend lijkt nog geen done deal, maar integendeel onder voorbehoud.
Norcros heeft geen boekjaar dat samenvalt met het kalenderjaar, dus als ik in die wetenschap onderstaande passages goed begrijp, zal tijdens het huidige boekjaar 1/4/20-31/3/21 geen final dividend over vorig boekjaar meer worden betaald en ook geen interim dividend over het lopende boekjaar.
Met andere woorden: voor de eerstvolgende dividnedbetaling (= interimdividendvoor boekjaar 1/4/21-31/3/22) is het nog zeker wachten tot ergens eind november 2021 (en dat is dan nog onder voorbehoud).
Interim dividend is in November. Final is in Juni. Het voordeel is dat ze tegen dan wellicht een goede inschatting gaan kunnen maken mbt COVID impact/risico. In het voorjaar is het namelijk nog koffiedik kijken. Onderstaande note impliceert genoeg denkik.

Dividend

The Board believes that given the short term uncertainty including the potential impact of the current lockdowns, optimising the Group's funding and liquidity position needs to remain a key focus and is therefore not proposing to declare an interim dividend. The Board recognises the importance of dividends and will consider recommending a final dividend for the full year subject to the Group's continued strong trading performance, financial position and outlook.
Oli4 liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Stevig volume vandaag, met 11x het gemiddelde volume. Iets te overdreven voor vaccinnieuws, en dat wordt bevestigd: CEO en CFO kopen weer aandelen in.

https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... anguage=en
Oli4 liked last!

Keeperke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 28
Contacteer:

Bericht door Keeperke »

panamapapers schreef:
16 nov 2020 19:15
Stevig volume vandaag, met 11x het gemiddelde volume. Iets te overdreven voor vaccinnieuws, en dat wordt bevestigd: CEO en CFO kopen weer aandelen in.

https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... anguage=en
Niet echt bijgekocht. Die aandelen kaderen in hun optie/bonusplan.
panamapapers liked last!

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 39
Contacteer:

Bericht door LaCucaracha »

£2 blijkt een moeilijke horde precies...

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 698
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Wat was de reële slotprijs vandaag?

Binck zegt 1,94 en LSE zegt 2,03.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Binck zegt 2,03 pond bij mij. Is dat zo belangrijk? Ben jij geen LT belegger, Kierkegaard?

We ain’t seen nothing yet. Intussen geklommen naar tweede grootste positie van mijn portefeuille. Geweldige vondst, met dank aan Jens_dev! Hoe heb je dit bedrijf ontdekt eigenlijk?

Enige turbulentie die - buiten COVID - nog invloed kan hebben is een No Deal Brexit denkik. Ik hoop dat Johnson zijn verstand erbij houdt. Risico zit hem dan vooral in wisselkoersen met de pond die allicht devalueert tov de euro. Maar wederom voor de lange termijn aandeelhouder niets om van wakker te liggen.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

kierkegaard schreef:
27 nov 2020 20:38
Wat was de reële slotprijs vandaag?

Binck zegt 1,94 en LSE zegt 2,03.
Nevermind, ik zie dat binck in de portefeuille net corrigeerde tot 2,03.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

panamapapers schreef:
27 nov 2020 22:02
Binck zegt 2,03 pond bij mij. Is dat zo belangrijk? Ben jij geen LT belegger, Kierkegaard?

We ain’t seen nothing yet. Intussen geklommen naar tweede grootste positie van mijn portefeuille. Geweldige vondst, met dank aan Jens_dev! Hoe heb je dit bedrijf ontdekt eigenlijk?

Enige turbulentie die - buiten COVID - nog invloed kan hebben is een No Deal Brexit denkik. Ik hoop dat Johnson zijn verstand erbij houdt. Risico zit hem dan vooral in wisselkoersen met de pond die allicht devalueert tov de euro. Maar wederom voor de lange termijn aandeelhouder niets om van wakker te liggen.
Ik ben zeker een LT belegger. Niet dat ik zou verkopen aan 2,03. We naderen wel het eind van de maand en ik was een balans aan het opmaken.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie