Norcros

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 619
Contacteer:

Re: Norcros

Bericht door kierkegaard »

Een beetje eigenaardig dat dit blijft slabakken en nauwelijks herstel vertoont na de val van 60%. De cijfers spreken voor zich, maar ik vraag me soms toch af of 'de markt' iets weet wat wij niet weten. Zelfs al is de markt irrationeel, de disconnect blijft toch zeer groot.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 129
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

Geef het wat tijd denk ik. Cijfers zagen er goed uit. Ze houden stand en hebben weinig schulden. Ik blijf rustig zitten en moesten ze nog een duik nemen koop ik verder bij. Heb jij nog verder bijgekocht, Jens? Of heb je er al genoeg?

Ik geloof er ook sterk in dat veel mensen renovatie projecten zullen starten na lang thuis te hebben gezeten tijdens de lock-down. Het is alleen moeilijk in te schatten hoe snel de boel weer volledig gesmeerd zal lopen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4458
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik heb in maart nog een stukje bijgekocht. Ik had wel eind vorig jaar 2 pakketjes verkocht omdat positie te groot was geworden. Dat probleem stelt zich nu niet meer.

Resultaten zijn goed, maar zoals ik zei is grootste impact voor dit boekjaar hé. En we weten niet hoe COVID-19 zal evolueren in UK en ZA. Feit blijft dat je gezien die onzekerheid heel weinig hoeft te betalen.

Vergelijk die cijfers in mijn tabel van vorige post eens met de koersontwikkeling over de laatste 10 jaar. Koers is zwaar achtergebleven op de resultaten. Die kloof moet eens gedicht worden.
kierkegaard liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Ja, vorig boekjaar inderdaad maar licht geimpacteerd. Toch een FCF yield van 13,5 % aan deze koers van 1,6 pond. Daar ben ik tevreden mee. Helaas niet bijgekocht aan 1,25 pond. Maar heb mijn gemiddelde aankoopkoers toch enigszins kunnen verlagen. Op de langere termijn is dit volgens mij een zeer interessante belegging. Mooi dividend, mooi groeitraject (zowel organisch + via overnames). De lockdown in de UK was wel een stuk stricter dan hier in België. Ze zijn er nu pas echt aan het versoepelen blijkbaar.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Zou het niet vooral de hangende Brexit kunnen zijn die weegt op de koers?
sjos liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Zowaar groei in juli. Wel alleen in UK en zal wat samenhangen met klanten die weer voorraad aanleggen.
https://www.londonstockexchange.com/new ... e/14634217

nxr.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Ziet er op het eerste gezicht positief uit maar zou inderdaad wel eens een stuiptrekking kunnen zijn. Economie in UK doet het namelijk niet al te best (onlangs verscheen er nog een artikel in De Tijd daarover). De volgende maanden gaan uitwijzen welke richting het uit gaat. Nog altijd aan het balen dat ik niet heb bijgekocht aan 1.25 pond. Toen het onderste uit de kan proberen halen en uiteindelijk achter het net gevist. Momenteel heb ik er genoeg, nog bijgekocht rond deze koers. Als ze terug richting de 1.25 gaan sla ik mijn slag weer. Veel opwaarts potentieel volgens mij.

Swift
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door Swift »

Goed nieuws uit Zuid-Afrika:

Na vijf maanden versoepelt Zuid-Afrika coronamaatregelen fors
Zuid-Afrika gaat na vijf maanden de coronamaatregelen fors versoepelen. Dat zegt president Cyril Ramaphosa. Tot nu gold een strenge lockdown, met onder meer een verbod om alcohol te verkopen. Volgens de president is de piek bereikt en mogen de meeste beperkingen nu opgeheven worden.

Er vielen ruim 11.600 coronadoden in Zuid-Afrika, zo'n 2.000 meer dan in ons land, maar Zuid-Afrika heeft 5 keer zoveel inwoners. Meer dan een half miljoen mensen raakten besmet.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

NXR vandaag weer dik in het rood. Ik weet nog altijd niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Ik weet dat de markt nooit helemaal synchroon loopt aan de realiteit - en dat is maar goed ook voor ons beleggers. Maar NXR noteert aan nog geen 5 keer de jaarwinst/aandeel obv de recente cijfers, met een groot deel van de COVID impact al ingecalculeerd, en ambieert nog steeds een verdubbeling van de omzet tegen 2023 en een ROCE van 15%. Ondanks dat alles, nog geen enkel herstel in de voorbije 4 à 5 maanden... Go figure.

De volumes zijn weliswaar laag dus je krijgt altijd flinke spreads en grote bokkensprongen. En er is nog de onzekerheid over COVID en brexit. Maar het stinkt stilaan een beetje dus wil ik wel eens zoeken of er toch niet ergens een lijk verborgen zit. Of een paar dode muizen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Zonder Norcros zou m'n portefeuille groen noteren voor 2020. Het verlies dit jaar is 2x zo groot als dat van AB InBev. Even bij stilstaan dus.

Is die koershalvering van dit jaar terecht? Ik denk persoonlijk totaal van niet. Je bent natuurlijk één halfjaar kwijt, maar de koers doet uitschijnen alsof de resultaten niet zullen herstellen, wat toch in strijd is met de omzetgegevens die Norcros enkele weken geleden gaf. Ik weet niet of ze volgend boekjaar al terug op het niveau zullen zijn als vorig boekjaar; misschien nog ietsje eronder, maar zelfs dan is de onderwaardering volgens mij enorm. Werken mensen plots niet meer aan hun huizen? Wordt er niet meer of minder gerenoveerd? Ik heb er persoonlijk goede hoop op. Norcros is een volatiel aandeel. Een +50% tegen het einde van het jaar zou me niet verbazen.

5,4% van PF door de gedaalde koers.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie