Norcros

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3949
Contacteer:

Re: Norcros

Bericht door jens_dev » 20 jun 2019 09:48

Slotdividend van £0,056 wordt vandaag geknipt. Koers daalt voorlopig nauwelijks.
Denjoe liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

powered by Surfing Waves

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1048
Contacteer:

Bericht door Umi » 20 jun 2019 16:15

Hopelijk stort Binck dat dividend wat sneller dan dat van Payton :lol:

ps de CEO lijkt zeer sterk overtuigd van de 'Cross selling opportunities' in SA.
Ik ben wel benieuwd hoe ze tegen 2023 aan die 600M omzet gaan komen? Via het huidige tempo aan bolt-on acquisities & hun huidige organische groei gaan ze er niet komen (hoeft ook niet van mij :) ). Een KV of hogere schuldgraad moet ook niet van mij. Hoewel, als ze weer zo'n slag als bij Merlyn kunnen slaan...

Er zijn maar weinig bedrijven die een succesvolle M&A strategie hebben. & Norcros lijkt daar bij te horen :up:

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 22 jun 2019 14:45

Een KV hoeft zeker niet want dan ga ik serieus wat geld moeten bijeensprokkelen.

Jaarverslag staat op de website:
https://norcros.com/files/6515/6113/456 ... s_2019.pdf

Valt toch op dat ze echt wel mee zijn op productniveau.
Denjoe liked last!

Riverbasin
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door Riverbasin » 08 jul 2019 17:21

Ze geven anders niet om een kapitaalverhoging meer of minder, hun shares outstanding zijn in 10 jaar tijd van 5mill naar 80mill gegaan..

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 08 jul 2019 18:09

Dacht dat ze kort na hun IPO en de financiële crisis tot een kapitaalverhoging aan bradeerprijzen werden verplicht. Gezuiverd daarvan zie ik geen grote bewegingen in het aantal uitstaande aandelen. Die 5m van jou is trouwens pre IPO.

57,7m in 2011 naar 61,1m in 2017 (+1% per jaar). In 2018 volgt dan een kapitaalverhoging van £32m om de overname van Merlyn te financieren, waaraan ik destijds heb meegedaan. Dat bracht het aantal uitstaande aandelen op 80m. En op dit moment zitten we aan 80,3m. Alle andere overnames werden gewoon uit de eigen operationele kasstroom gefinancierd. That's it.
Riverbasin liked last!

Riverbasin
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door Riverbasin » 08 jul 2019 18:15

Ah ja Klopt ik keek vanaf 2007, tot 2011 was er veel actie rekening gehouden met de reverse split. In principe maakt die laatste KV ook niet uit zoals hierboven staat.. met het juiste doel.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 08 jul 2019 18:44

Yup. Ze hebben trouwens tot nu toe een heel sterk M&A track record. Vooral hun 'legacy' Johnson Tiles divisie is er serieus op achteruit gegaan. Maar die divisie werd geherstructureerd zoals je op de vorige pagina kunt lezen en de activiteiten met lage marges werden stopgezet.
m&a.png
U kunt zich hier registreren om de bijlage te zien.
wimilio liked last!

Denjoe
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 41
Contacteer:

Bericht door Denjoe » 23 jul 2019 08:04

AGM Trading Statement

Norcros plc ("Norcros" or the "Group"), a market leading supplier of high quality and innovative bathroom and kitchen products, issues the following trading update covering the 13 week trading period to 30 June 2019, ahead of its Annual General Meeting which takes place at 11.00am today at The Mere Golf Resort & Spa, Chester Road, Mere, Knutsford, Cheshire, WA16 6LJ.

Trading Update:

The Group continues to win share in our two main markets with the Board's expectations for the full year remaining unchanged.

Group revenue for the 13 week period was 4.9% higher on a reported basis compared to the same period last year. On a like-for-like* basis Group revenue was in line with the previous year.

Overall, in our UK business, revenue was 0.4% lower than the same period last year, reflecting variability in our export markets and some UK customer destocking. Pleasingly, our UK business continued to gain market share as we grew domestic revenue by 3.0% year on year.

Following the acquisition of House of Plumbing, which completed on 1 April, our South African business grew revenue by 25.4% at constant currency and by 15.6% in Sterling terms. On a like-for-like basis*, revenue grew by 0.8% compared with the same period last year reflecting the challenging trading environment.

Nick Kelsall, Group Chief Executive, commented:

"We have delivered a resilient first quarter performance against an uncertain economic and political environment, which is a testament to our leading market positions, our portfolio of well-established brands, the strength of our offer and our strong financial position. The Board remains confident that the Group will continue to win market share and make progress in line with its expectations for the current year."

*Constant currency excluding House of Plumbing acquired 1 April 2019
panamapapers liked last!
Searching for value..

panamapapers
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 70
Contacteer:

Bericht door panamapapers » 23 jul 2019 21:54

Met het nieuws van Boris Johnson als premier is iedereen opnieuw op zijn hoede. De storm is nog niet gaan liggen. Ik vind het persoonlijk niet zo erg, zou graag mijn positie in Norcros nog wat willen opbouwen. Natuurlijk wel hopen dat de Britse economie niet in een recessie verzeild geraakt. De pond staat momenteel al zeer laag. Dat laatste schept natuurlijk wel mogelijkheden mbt export naar de euro-zone.

Denjoe
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 41
Contacteer:

Bericht door Denjoe » 24 jul 2019 07:16

Nog een kleine update omtrent de AGM:

To declare a final dividend of 5.6 pence per ordinary share payable on 2 August 2019
Searching for value..

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie