Norcros

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 226

Re: Norcros

Bericht door panamapapers »

Geen schulden meer en winst van >£31m. Dat is iets van een 0.38£ per aandeel.
Trading Update

Norcros plc ("Norcros" or the "Group"), a market leading supplier of high quality and innovative bathroom and kitchen products, today issues an update on recent trading.

Further upgrade: strong momentum sustained

In our 3 March 2021 trading update we increased our full-year guidance, reflecting the strong trading momentum in the four month period ended 7 February 2021.

Since 7 February, this strong trading momentum has continued despite the testing external environment, and combined with our effective management of the COVID-19 lockdowns and supply chain disruption challenges, has contributed to a further improvement in profitability. Consequently, the Board now expects underlying operating profit for the year to 31 March 20211 to be no less than £31m on a post-IFRS 16 basis which compares to our previous underlying operating profit guidance for the year of no less than £28m.

Robust balance sheet and financial position

The balance sheet remains very strong, and we expect to end the year at 31 March 2021 with no net debt (on a pre-IFRS16 basis) compared to net debt of £36.4m at 31 March 2020.
Keeperke liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4688

Bericht door jens_dev »

Gaat over REBIT, niet nettowinst.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Inderdaad operating profit. Bedroeg pre-Corona 34,4m (FY19) en in FY2020 (tot maart) 32,3m (incl. impact COVID). Zeer weerbaar dus in deze situatie en nu ook heel wendbaar gezien hun schulden zijn afbetaald. Blij deze te hebben bijgekocht vorig jaar.

LaCucaracha
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48

Bericht door LaCucaracha »

Volgende trading update binnen 2 weken al? Waarom doen ze dit zo frequent? Gaat toch niet veel nieuws in staan?

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1289

Bericht door Umi »

LaCucaracha schreef:
31 mar 2021 13:06
Volgende trading update binnen 2 weken al? Waarom doen ze dit zo frequent? Gaat toch niet veel nieuws in staan?
Er is meestal een 'meldingsplicht' (lees, men moet de markt informeren) indien de resultaten fel afwijken van de gegeven outlook.
& 3M verschil op zo'n korte periode is een vrij grote afwijking. Underpromise overdeliver... liever zo dan andersom natuurlijk :lol:

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 252

Bericht door paljas »

https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... D=15030532

Sterk, zeer sterk.
Zoals ik verwachtte: net debt weggewerkt. 10m net cash nu. 👍

Ben eens benieuwd wat ze nu gaan doen. Nieuwe acquisities, aandelen inkopen, ...
Simondeb liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 575

Bericht door reteiP »

Koers terug op £3 :clap:

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Van meer dan £28M naar meer dan £33M operating profit op 1 maand :think:
Visibiliteit is blijkbaar onbestaand? Soit, ik klaag niet! Edison research daarentegen... die kunnen alweer hun cijfertjes gaan aanpassen.

Leuk om te zien dat Tile Africa 1 van de zaken is, die het zeer goed doet. Daar hebben ze nog decennia organische groei mee in die regio.

Gezien de cashpositie kunnen we ergens in de komende maanden toch weer wat overnamenieuws verwachten (when the dust settles).
Aandelen inkopen lijkt me geen prioriteit van het MGMT & gezien de lage liquiditeit zie ik dat niet snel gebeuren.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Qua waardering is er ook nog veel marge.
FCF 2021 schat ik op zo'n £25M (gezuiverd van werkkapitaal) aan een 7% yield kom je dan aan een faire waarde van £4,4. Nog steeds zo'n 50% upside! & dat is zonder toekomstige groei. Het huidige MGMT heeft dan ook bewezen goede keuzes te maken, dus ik blijf hier comfortabel zitten, ondertussen 10,5% van de port.

ps Vorig jaar gevloekt dat ik ''te vroeg'' bijkocht aan 2,08 (eind feb 20), gelukkig nog een groter pakket bijgekocht aan 1,28 begin april 20 :up:
Die 'te vroege' aankoop levert dus voorlopig 44% koerswinst op... Het kan verkeren!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Bij mij ook rond de 10% van mijn portefeuille.

Aandelen inkopen zou inderdaad niet zo goed zijn voor de liquiditeit. Gewoon verder groeien dmv overnames zoals ze nu succesvol doen. Of eventueel het dividend wat extra verhogen. En als ze voorbij de 4 pond gaan misschien een stocksplit overwegen. Zou de volatiliteit er wat uithalen, niet?

Plaats reactie