Norcros
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Re: Norcros
Sja ik kan blijven bijkopen, het gewicht in pf blijft gelijk .
De UK heeft het natuurlijk zwaar de verduren met enerzijds hogere inflatie en hogere hypotheek lasten. Zet wel een domper op UK aandelen die relatief goedkoop zijn vs Europees.
De UK heeft het natuurlijk zwaar de verduren met enerzijds hogere inflatie en hogere hypotheek lasten. Zet wel een domper op UK aandelen die relatief goedkoop zijn vs Europees.
Die 'kill the boer' ontwikkelingen in Zuid-Afrika doen het bedrijf uiteraard ook geen deugd.
Qua geografische diversificatie heb ik hiermee al lang een goed bedrijf in portefeuille, want aan UK en ZA heb ik anders weinig blootstelling (afgezien van world ETFs).
Jammer genoeg hebben beide landen hun eigen problemen die economische verwachtingen doen verbleken. Gelukkig bereikt die somberheid de bottom line niet van Norcros. Dan komt het vroeg of laat wel weer goed met de koers van het aandeel.
Qua geografische diversificatie heb ik hiermee al lang een goed bedrijf in portefeuille, want aan UK en ZA heb ik anders weinig blootstelling (afgezien van world ETFs).
Jammer genoeg hebben beide landen hun eigen problemen die economische verwachtingen doen verbleken. Gelukkig bereikt die somberheid de bottom line niet van Norcros. Dan komt het vroeg of laat wel weer goed met de koers van het aandeel.
Blijft lekker verder zakken in ieder geval... Ik ken intussen al meerdere mensen die in mijn buurt wonen die Zuid-Afrika ontvlucht zijn, ik vrees dat het daar inderdaad de slechte kant uitgaat. En op een bepaald moment kan dat wel in de bottom line van Norcros terechtkomen...
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 540
https://www.nasdaq.com/articles/geberit ... h1-revenue
Het Zwitserse Geberit rapporteerde vandaag ook een ferme daling van de omzet. Situatie in bouwmarkt wordt als extreem uitdagend omschreven.
kierkegaard liked last!
Het Zwitserse Geberit rapporteerde vandaag ook een ferme daling van de omzet. Situatie in bouwmarkt wordt als extreem uitdagend omschreven.
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 775
panamapapers schreef:
> https://www.nasdaq.com/articles/geberit ... h1-revenue
> Het Zwitserse Geberit rapporteerde vandaag ook een ferme daling van de
> omzet. Situatie in bouwmarkt wordt als extreem uitdagend omschreven.
Een verwachte -5% omzet over het volledige jaar met een EBITDA margin van 30%, vind ik toch niet zo extreem uitdagend
> https://www.nasdaq.com/articles/geberit ... h1-revenue
> Het Zwitserse Geberit rapporteerde vandaag ook een ferme daling van de
> omzet. Situatie in bouwmarkt wordt als extreem uitdagend omschreven.
Een verwachte -5% omzet over het volledige jaar met een EBITDA margin van 30%, vind ik toch niet zo extreem uitdagend
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 540
Ja, prachtig kwaliteitsbedrijf met hoge rendementen op geïnvesteerd kapitaal. Zou je niet zeggen opt eerste zicht maar dat bedrijf heeft een enorme ‘moat’ en daardoor prijszettingsmacht. Maar dat herinvesteren gebeurt maar weinig (dividend payout van >60%) waardoor ik afhaak. Ook de omzetgroei is niet meer wat het geweest is. Norcros is van mindere kwaliteit, maar wel dirt cheap. Gewoon wachten tot de cyclus keert zeker?
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 4
Dit gaat echt nergens heen en het handelsvolume is volledig opgedroogd. Wie dit aandeel op het dieptepunt van de corona crisis kocht staat drie jaar later nauwelijks op winst. Het reëel rendement is zelfs negatief met 15% inflatie sinds toen.
Definitie van een value trap. Risico van Britse pond én Zuid Afrikaanse rand, Zuid-Afrikaanse politieke situatie, liability van het pensioenschema, cyclische sector én tegenwind in de bouw. Je zal hier maar inzitten. Hopen dat er ooit iemand komt die zot genoeg is om ze duurder van je over te kopen.
Moeten misschien een notering in Brussel overwegen
Definitie van een value trap. Risico van Britse pond én Zuid Afrikaanse rand, Zuid-Afrikaanse politieke situatie, liability van het pensioenschema, cyclische sector én tegenwind in de bouw. Je zal hier maar inzitten. Hopen dat er ooit iemand komt die zot genoeg is om ze duurder van je over te kopen.
Moeten misschien een notering in Brussel overwegen
Best ok trading update, maar koers wil niet omhoog.