Norcros

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

bart_bdv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49

Re: Norcros

Bericht door bart_bdv »

panamapapers schreef: ↑
12 mei 2023 14:34
Afrikaanse Rand is hard gezakt dit jaar tegenover de Britse pond. Ik denk zelfs -18% YTD. Heeft blijkbaar te maken met de ZA steun aan Rusland, waardoor er een conflict is met de VS.

Niet zo goed voor de cijfers dus. Voor de business is dat niet meteen een probleem omdat de inkomsten in Rand(volgens laatste interview met N. Kelsall) volledig worden gebruikt voor de financiering van hun ZA activiteiten. Kan misschien wel interessant zijn om net meer te investeren daar met cashflow van de UK-activiteiten.
Lijkt mss logisch, maar dit aandeel daalt telkens als er slecht nieuws is, maar stijgt niet bij goed nieuws. Zo kom je er niet natuurlijk :-)

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Bericht door panamapapers »

Nee, vind het totaal irrationeel. Norcros wordt als rommel gewaardeerd terwijl het volgens mij een enorm potentieel heeft. Ik heb dan ook veel bijgekocht voorbije periode. Positie is nu groot genoeg.

Volgens mij laten (zoals eerder gemeld) veel beleggers het aandeel links liggen vanwege de pension scheme, volatiele koers en UK blootstelling. Je ziet echter dat het bedrijf groeit, de overnames succesvol zijn en dat het aantal leden in dat pensioenfonds sterk afneemt.

Mijn verwachting is dat we naar een buyout van die scheme gaan. En dat we overblijven met een serial acquirer die steeds meer geld ter beschikking heeft om overnames te doen - die geïntegreerd kunnen worden onder de Norcros groep.

Geduld hebben zou ik zeggen en als wachtgeld zou je Norcros kunnen beschouwen als een dividend aristocrat. Mooi dividend rendement, relatief veilig bedrijf en lage payout ratio (wat positief is voor het toekomstig rendement). Maar blijft voorlopig geclassificeerd als (below book) value.
Doctor Copper liked last!

Bert
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Bericht door Bert »

Beetje bijgekocht vandaag aan 170.
reteiP liked last!

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Bericht door BRT »

Maart 2023
Norcros is undervalued, says SVM’s Veitch

The share price of bathroom and kitchen products supplier Norcros (NXR) fails to reflect the quality of the business, says SVM’s Neil Veitch.

Veitch holds the stock in his £165m SVM UK Opportunities fund, where it makes up 4.5% of assets, and in a recent update noted that the group has benefited from the ‘strong repair, maintenance and improvement market in the UK and positive longer-term trends for bathroom and plumbing products in South Africa’.

Annual sales are up 20% versus pre-pandemic levels and Norcros has gained market share at the expense of competitors.

‘The company’s decentralised operating model allowed it to react nimbly to supply chain and logistical challenges, while it had sufficient scale to ensure it could meet the demands of both existing and new customers,’ said Veitch.

He noted the ‘millstone’ pension, which despite having a net surplus has gross liabilities of £280m, greater than the group’s market cap.

‘The scheme, however, is super mature with a rapidly reducing membership. Higher interest rates should afford the group greater opportunity to investigate buyout options,’ said Veitch.

‘This will, we believe, remove something that has been a significant barrier to investment for many investors and potential acquirers.’

Despite the near-term economic uncertainty, Veitch said the ‘share price fails to reflect either the quality of Norcros’ business or its long-term growth prospects.’

‘Trading on an estimated March 2024 price/earnings of less than seven times and with a dividend yield of 5%, we believe that the stock is significantly undervalued,’ he said.

The shares fell 2.4%, or 5p, to 200p on Tuesday.
reteiP liked last!

reteiP
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 739

Bericht door reteiP »

200 pence? Hoe oud is dat artikel?

Rmv
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 38

Bericht door Rmv »

Maart 2023, het staat erboven ;)

Keeperke
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 50

Bericht door Keeperke »

https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... anguage=en

David McKeith, Chair, commented:
"I am pleased to report another record performance for the Group with results at the top end of market expectations. Norcros has continued to demonstrate resilience and growth in market share despite challenging conditions. The Group's business model and strategy have proven to be highly effective through a sustained period of macroeconomic uncertainty."

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Bericht door panamapapers »

Die cijfers met die ‘underlying’ etc. zijn m.i. toch een kluwen voor iemand die geen cursus financiën gevolg heeft. Heb het gevoel dat ze de ware cijfers verbloemen dmv truukjes en korte termijn negatieve factoren eruit te filteren. Zo mogen daar wat mij betreft wel wat eerlijker in zijn. Waar slaat die ‘underlying’ eigenlijk op? Underlying ROCE… wat zit daar dan wel en niet in?

CEO kwam goed over in de webcast. En nieuwe borstels keren goed, wat misschien goed is om de efficiëntie te verbeteren (Norcros Adhesives). In de call werd er gevraagd of ze buybacks zouden organiseren gezien de aanzienlijke dividend yield. Antwoord was (helaas) negatief. Focus ligt op pension scheme. Ik denk maw dat we heel veel plezier gaan beleven als die achter ons ligt. Vorig kwartaal is die qua deelnemers weer een pak geslonken. RIP. Hoewel die ‘super-mature’ is willen ze daar begrijpelijk voorzichtig mee blijven in hun capital allocation.

In die update stond ook die 600 miljoen GBP revenue vermeld (en dus nogmaals bevestigd) tegen ‘25. Ik vraag me toch meer en meer af hoe ze dat gaan realiseren. Hoewel ze echt wel synergie voordelen genieten tov hun concurrenten dankzij hun grootte (werd vaak vermeld in de webcast) is voor ons winstgevendheid vooral belangrijk. Maar wellicht is dat het logische gevolg. En die marge zou voor volgend boekjaar gelijkaardig (of beter) uitvallen had ik begrepen.

Mijn thesis blijft alleszins overeind. Voorbije dagen toch stevige volumes gepasseerd. Ik snap niet wie er aan deze prijzen verkoopt.
josymar liked last!

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Bericht door BRT »

Merci voor de update. Goed om te zien dat de doelstelling overeind blijft, ben benieuwd. Aan deze waardering gooien ze hopelijk geen aandelen te koop..

bart_bdv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49

Bericht door bart_bdv »

Zou dit het eerste aandeel worden dat onder nul gaat? :D

Plaats reactie