Norcros

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Re: Norcros

Bericht door BRT »

Ik ben benieuwd of ze de doelstelling van 600 mil revenue tegen 2025 zullen weerhouden. Deze werd al eens uitgesteld, was eerder de 2023 target, dus ze zullen het mogelijks deze keer kost wat kost verdedigen?
Kost wat kost is hierbij een terechte term. Ze moeten zo’n 200 miljoen omzet vinden op 3 jaren tijd. Organisch zullen er wel een aantal procenten te rapen zijn door prijsverhogingen en de Grant Westfield lancering, maar het zal toch van acquisities moeten komen. Hun spaarpotje laat toe om overnames te doen, maar niet in de grootte orde van 100-200 miljoen revenue. Volgens Edison betaalde men gemiddeld 1x revenue over de voorbije jaren aan acquisities. Dus tenzij dat er wel heel lucratieve deals te vinden zijn, gaan we zo de overige revenue niet vinden. Dan maar hun eigen aandelen in de strijd gooien cfr de overname van Grant Westfield?

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 756

Bericht door kierkegaard »

En een sterke trading update. 10% winststijging.

https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... anguage=en

De koers denderde de voorbije dagen naar beneden. We mogen ons vandaag aan een serieuze uptick verwachten denk (hoop) ik.

Matthi
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Bericht door Matthi »

Een vrij magere koersreactie eigenlijk, zeker gezien de daling het afgelopen jaar.
Steeds degelijke resultaten, maar beleggers lijken moeilijk overtuigd te geraken door dit aandeel. Een algemeen gebrek aan vertrouwen in deze sector?
kierkegaard liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 515

Bericht door panamapapers »

Heel mooie resultaten. Ik ben toch ook benieuwd hoe ze die omzettarget gaan halen. Maar de onderste lijn interesseert me veel meer. Mijn verwachting is dat na 2025 de focus zal liggen op pension scheme buyout. En dat we dan zullen overblijven met een serial acquirer met een zeer gezonde balans.
kierkegaard liked last!

reteiP
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 704

Bericht door reteiP »

P/E van 4,45 met de verwachte cijfers.
Dat is wel heel laag.

Pensioenfonds zie ik niet in waarom ze veel moeten veranderen, gemiddelde leeftijd was 77 bij de vorige presentatie. Aantal 'deelnemers' gaat logischerwijze snel achteruit. Door de opstoot van de rente zullen de jaarlijkse bijdragen definitief over hun piek van ÂŁ20M heen zijn.
kierkegaard liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 196

Bericht door BRT »

Volgens Edison dus geen groei de komende twee jaren.

reteiP
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 704

Bericht door reteiP »

Nog wat metrics:
EV/EBITDA is 4 (EV is 216,5 miljoen, EBITDA 53,6 miljoen)

PEG is 0,83 (P/E van 5 delen door 6% jaarlijkse EPS groei)

FCF rendement op marketcap is 18%! (30 miljoen / 168 miljoen)
wimilio liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

https://partnershipinvesting.substack.c ... -acquirers
Op de meeste vlakken zit dat hier goed denkik. Alleen kapitaalverhogingen zouden ze moeten vermijden. Als ze hun M&A in de toekomst met cash kunnen doen zou dat voor ons een stuk interessanter zijn. Ik heb mijn positie nog verder uitgebreid. Watering the weeds, normaal geen fan van. Maar hier zie ik toch veel potentieel op middellange termijn.

Hoorde onlangs een podcast met Simon Barnard van Smithson. Hun strategie is om te investeren in serial acquirers (type Lifco, Addtech, Diploma, Halma, Idex Corp. etc.) om een periode met hoge rentes te doorstaan. Bedrijven die vele kleine overnames doen - iets wat in hun DNA zit en deze overnemen met cash. Hun concurrenten zijn private equity bedrijven die vaak schulden aangaan voor hun overnames. Als die schulden duurder worden zou dat als effect kunnen hebben dat de concurrentie daalt en de prijzen van die overnames zakken.

bart_bdv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 45

Bericht door bart_bdv »

dit is toch wel 1 van de meest depressieve aandelen ooit :lol:

Plaats reactie