Norcros
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 516
Re: Norcros
Afrikaanse Rand is hard gezakt dit jaar tegenover de Britse pond. Ik denk zelfs -18% YTD. Heeft blijkbaar te maken met de ZA steun aan Rusland, waardoor er een conflict is met de VS.
Niet zo goed voor de cijfers dus. Voor de business is dat niet meteen een probleem omdat de inkomsten in Rand(volgens laatste interview met N. Kelsall) volledig worden gebruikt voor de financiering van hun ZA activiteiten. Kan misschien wel interessant zijn om net meer te investeren daar met cashflow van de UK-activiteiten.
Niet zo goed voor de cijfers dus. Voor de business is dat niet meteen een probleem omdat de inkomsten in Rand(volgens laatste interview met N. Kelsall) volledig worden gebruikt voor de financiering van hun ZA activiteiten. Kan misschien wel interessant zijn om net meer te investeren daar met cashflow van de UK-activiteiten.
Lijkt mss logisch, maar dit aandeel daalt telkens als er slecht nieuws is, maar stijgt niet bij goed nieuws. Zo kom je er niet natuurlijkpanamapapers schreef: ↑12 mei 2023 14:34Afrikaanse Rand is hard gezakt dit jaar tegenover de Britse pond. Ik denk zelfs -18% YTD. Heeft blijkbaar te maken met de ZA steun aan Rusland, waardoor er een conflict is met de VS.

- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 516
Nee, vind het totaal irrationeel. Norcros wordt als rommel gewaardeerd terwijl het volgens mij een enorm potentieel heeft. Ik heb dan ook veel bijgekocht voorbije periode. Positie is nu groot genoeg.
Volgens mij laten (zoals eerder gemeld) veel beleggers het aandeel links liggen vanwege de pension scheme, volatiele koers en UK blootstelling. Je ziet echter dat het bedrijf groeit, de overnames succesvol zijn en dat het aantal leden in dat pensioenfonds sterk afneemt.
Mijn verwachting is dat we naar een buyout van die scheme gaan. En dat we overblijven met een serial acquirer die steeds meer geld ter beschikking heeft om overnames te doen - die geïntegreerd kunnen worden onder de Norcros groep.
Geduld hebben zou ik zeggen en als wachtgeld zou je Norcros kunnen beschouwen als een dividend aristocrat. Mooi dividend rendement, relatief veilig bedrijf en lage payout ratio (wat positief is voor het toekomstig rendement). Maar blijft voorlopig geclassificeerd als (below book) value.
Doctor Copper liked last!
Volgens mij laten (zoals eerder gemeld) veel beleggers het aandeel links liggen vanwege de pension scheme, volatiele koers en UK blootstelling. Je ziet echter dat het bedrijf groeit, de overnames succesvol zijn en dat het aantal leden in dat pensioenfonds sterk afneemt.
Mijn verwachting is dat we naar een buyout van die scheme gaan. En dat we overblijven met een serial acquirer die steeds meer geld ter beschikking heeft om overnames te doen - die geïntegreerd kunnen worden onder de Norcros groep.
Geduld hebben zou ik zeggen en als wachtgeld zou je Norcros kunnen beschouwen als een dividend aristocrat. Mooi dividend rendement, relatief veilig bedrijf en lage payout ratio (wat positief is voor het toekomstig rendement). Maar blijft voorlopig geclassificeerd als (below book) value.
Beetje bijgekocht vandaag aan 170.
reteiP liked last!