Naturhouse Health

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2831

Re: Naturhouse Health

Berichtdoor jens_dev » 25 Jul 2017 12:27

jens_dev schreef:In deze presentatie vind je meer info over het businessmodel:
http://www.naturhouse.com/wp-content/up ... ayo-17.pdf

Slide 16 is interessant en gaat over concurrentie, qua producten en diensten. Concurrenten worden ook per land opgelijst (FR, IT, ESP & PL = 98% van de omzet). Wat het aantal winkels in die landen betreft, zijn de concurrenten veel minder aanwezig dan Naturhouse.
Never waste a good crisis

groenen
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213

Berichtdoor groenen » 25 Jul 2017 17:36

jens_dev schreef:Naturhouse heeft een uitgebreid netwerk van franchises. Weight Watchers verkoopt hier gewoon wat losse producten in supermarkten. In de VS hebben ze wel franchises, maar daar is Naturhouse amper actief.

Marges van Naturhouse liggen ook dubbel zo hoog én zijn consistent, i.t.t. bij Weight Watchers. Dat is nog het beste bewijs van een moat. Het is zo dat Naturhouse in 2013 gefuseerd is met het bedrijf van de oprichter en er daardoor pas sinds 2014 representatieve cijfers zijn voor het huidige Naturhouse. Normaal ga ik terugkijken naar hoe een bedrijf na de financiële crisis, dus tijdens een recessie, heeft gepresteerd, maar dat gaat hier niet. De goedkope waardering zou me enigszins moeten beschermen tegen uitschuivers. Het is volgens mij ook bijna onmogelijk om geen vrije kasstromen te genereren als je zo capex light bent.

In deze presentatie vind je meer info over het businessmodel:
http://www.naturhouse.com/wp-content/up ... ayo-17.pdf

jens,

WTW is toch meer dan wat losse producten verkopen? Is net als naturhouse mensen begeleiden in het proberen gewicht te verliezen. et model ziet er idd wel anders uit. WTW: vooral franchises in VS, daarbuiten vooral met zelfstandig consulenten dacht ik.
Wel een interessant te volgen topic en bedrijf!!!

(off-topic: het is ook vooral mensen proberen aan de producten te houden ipv mensen te helpen. maar das dan mijn persooniljke mening.)
Seal the deal & let's boogie

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 25 Jul 2017 19:58

Zelfstandige consulenten, zeg je? Ik weet het niet. Naturhouse vermeldt Weight Watchers enkel in Frankrijk als concurrent (zie presentatie) en zegt daarbij: "Weight Watchers has no stores but has centers (for meetings) that it rents"
Die begeleiding zal daar dan vermoedelijk wel geld kosten.

groenen schreef:(off-topic: het is ook vooral mensen proberen aan de producten te houden ipv mensen te helpen. maar das dan mijn persooniljke mening.)

Is dat zo? Als je niet afvalt, blijf je die producten toch niet gebruiken? Heb gezocht naar reviews; zijn toch grotendeels positief, i.t.t. dat piramidespel Herbalife bv.

kamiel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Berichtdoor kamiel » 25 Jul 2017 22:21

Ik had ook wat rondgezocht naar commentaren en deze zijn idd overwegend positief.
Behalve dat het heel veel geld kost (+ 50 euro per week)

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 25 Jul 2017 22:37

Je moet rekenen op 40 euro per week (wekelijkse afspraak in het center). Hoeveel kost een afspraak met de diëtist hier? Zal niet veel minder zijn. En dan heb je nog niets van producten.

kamiel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Berichtdoor kamiel » 25 Jul 2017 22:52

Ik lees toch vooral dat men niet toekomt met die 40 euro.

Geen idee hoeveel de diëtist kost. Maar elke week naar de diëtist gaan is wat veel zeker?
Ik denk ook voor een normaal diëet je niet echt producten nodig hebt. Maar ik heb er geen ervaring mee.

Nu, er zijn blijkbaar voldoende mensen die het geld willen betalen en als het werkt lijkt het me persoonlijk alvast een stuk slimmer je geld daaraan te geven dan aan een maagverkleining of zo

Kala
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Kala » 27 Jul 2017 19:01

Pakketje aangekocht @ €4.20.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 06 Sep 2017 11:04

Vandaag ex-dividend voor €0,20.
Daarvan krijgen we €0,1134 netto.

Kala
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Kala » 06 Sep 2017 22:36

Binck bank heeft hier een "opsplitsing" gemaakt tussen het aandeel en naar wat ik vermoed wat we het dividend kunnen noemen. Het dividend staat hier reeds aangeduid als 0.162 (0.20 verminderd met 19% van de lokale voorheffing). Daar dan nog eens 30% roerende voorheffing => 0.1134. Die 30% moet er dus nog af van wat Binck voorlopig aangeeft...

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 12 Sep 2017 11:40

Sinds de dividendknip terug naar af. Iets boven de €4 zal ik een tweede (en wellicht laatste) schijf aankopen.