Naturhouse Health

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Re: Naturhouse Health

Berichtdoor Zeus » 30 Mar 2018 09:29

Umi schreef:
Zeus schreef:Misschien ligt het gewoon aan het feit dat ze gebakken lucht verkopen en het publiek dat door heeft.
Obscure voedingssupplementen zonder wetenschappelijke basis, zalfjes, plantenextracten :roll:

Naturhouse verkoopt quatsch. En quatsch is er in overvloed, dus een moat is ook al onbestaande.

Los van het feit of ge al dan niet gelijk het..

Doen een Rivella of een Dr. A. Vogel dat ook niet?

Ja. Maar ook in die kwakzalvers zou ik nooit investeren moesten ze beursgenoteerd zijn. Al moet de winstmarge op magisch water gigantisch zijn, ooit achterhaalt de tijd de leugen.

En over Naturhouse; ik passeer nu al een jaar bijna dagelijks langs een Brusselse vestiging. Met de hand op het hart, ik heb er nog nooit 1 klant gezien.
JelleD liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3096

Berichtdoor jens_dev » 04 Apr 2018 08:15

Zeus schreef:En over Naturhouse; ik passeer nu al een jaar bijna dagelijks langs een Brusselse vestiging. Met de hand op het hart, ik heb er nog nooit 1 klant gezien.

Als een locatie niet draait, zal die niet blijven bestaan. Het risico ligt in zo'n geval wel grotendeels bij de franchisenemer, niet bij Naturhouse. Wat het business model betreft, het zou ook niets voor mij zijn. Maar dat wil niet zeggen dat niemand ermee geholpen is. Niet iedereen heeft het karakter om zelfstandig gewicht te verliezen. Voordat ik in Naturhouse stapte, heb ik alle reviews gelezen die ik kon vinden. En ik denk wel dat er een markt voor is.
Umi liked last!
Never waste a good crisis

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 102

Berichtdoor KraFtaVerK » 20 Mei 2018 15:05

Inmiddels toch al een half jaar op mijn "wachtlist"; had het toch allemaal anders verwacht (en plande al eerder in te stappen). Denk dat ik toch eerst een tweetal goede kwartalen wil zien vooraleer hier in te stappen. Houd jij ze nog in port Jens?
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 89

Berichtdoor josymar » 20 Mei 2018 17:08

Ik ben niet ingestapt om de reden die Zeus eerder al heeft aangehaald: "Misschien ligt het gewoon aan het feit dat ze gebakken lucht verkopen en het publiek dat door heeft. Obscure voedingssupplementen zonder wetenschappelijke basis, zalfjes, plantenextracten." (Maar of het publiek dat door heeft, dat weet ik zo nog niet. Mensen geloven gemakkelijk de praatjes van gladde verkopers.)
Ik zou pas een aankoop overwegen als ze een bekende figuur zouden kunnen strikken. Zoals bij Weight Watchers. Zo'n aandeel zou ik in principe ook niet kopen. Het "systeem" van Weight Watchers werkt immers niet (dat is wetenschappelijk bewezen en naar verluidt zou de directie zich daarvan bewust zijn). Maar door de intrede van Oprah Winfrey in het aandelenkapitaal is de koers wel gestegen van 12 $ in februari 2017 naar 78 $ nu.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 338

Berichtdoor reteiP » 20 Mei 2018 18:32

Kijk naar Herbalife en hoe die koers maar blijft stijgen terwijl het zo louche als iets is.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 04 Jul 2018 08:44

Zitten met de huidige koers aan een FCF/EV > 10%

Voorzichtige schatting FCF 20 miljoen (als hun update in Q1 klopt dat het slecht weer de cijfers drukte, zouden we in Q2 een duidelijke verbetering moeten zien en zal FCF dit jaar wel hoger dan 20M uitkomen).

Dividend zou €0,31 kunnen blijven. (18,6 miljoen dus gedekt door FCF)

Net cash positie van 18,3 miljoen als de Spaanse belastingen hun terugbetaling finaliseerden.

EV is aan een koers van €3,51 dan 192,3 miljoen.

FCF/EV ~10,4%
Denjoe liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2018 09:11

Ja, het is al langer goedkoop hé (:
En toch denk ik dat ik een fout heb gemaakt door te kopen. Operationeel gaat het tot nu toe duidelijk minder goed dan ik had verwacht. Q1 ook weer zwak, maar mgmt was toch optimistisch voor de volgende kwartalen. Ik wacht dus een beter moment af. Gelukkig maar 3% portefeuille.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 04 Jul 2018 09:32

Hier ook juist 3% van port.
Weet niet goed wat ermee te doen. Eigenlijk zou ik moeten bijkopen naar 5% positie maar er hangt idd wel wat twijfel rond.
Vraag is dan of je niet beter volledig je positie verkoopt. Toch maar update van de cijfers afwachten, er zit precies wel al wat negatieve verwachting in de prijs.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2018 09:43

Heb het geld niet meteen nodig, dus ik wacht op de sterkere kwartalen die het management heeft beloofd. Als die er niet komen, moet ik wel mijn conclusies trekken, ongeacht waar de koers dan noteert.

Kala
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Kala » 09 Jul 2018 23:42