X-FAB Silicon Foundries SE

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 353

Re: X-FAB Silicon Foundries SE

Bericht door Stefkamielkafkajr »

begin hier spijt te krijgen dat ik de helft verkocht van mijn x-fab aan 4€ met 100%
want door de huidige marktomstandigheden zie ik ze nog eens verdubbelen richting 15 a 16€
amc entertainment holdings,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr , recticel, foresight autonomous

macfall
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Bericht door macfall »

Stefkamielkafkajr schreef:
01 apr 2021 11:45
begin hier spijt te krijgen dat ik de helft verkocht van mijn x-fab aan 4€ met 100%
want door de huidige marktomstandigheden zie ik ze nog eens verdubbelen richting 15 a 16€
als dit jaren aanhoudt is dat mogelijk, maar tis cyclisch en schokken zullen er nog voorkomen

bergaf
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 63

Bericht door bergaf »

Op welke termijn zie je dit dan gebeuren?

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 353

Bericht door Stefkamielkafkajr »

zoals het nu gaat zie ik dit gebeuren op 1 jaar tijd
want tegen wanneer de aangekondigde investeringen van de concurrentie in werking zijn we al 2 a 3 jaar verder :up:
amc entertainment holdings,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr , recticel, foresight autonomous

bergaf
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 63

Bericht door bergaf »

Ik hoop natuurlijk dat je gelijk krijgt maar 15-16 euro lijkt me straf op een jaar tijd. Een nieuwe ATH (+-10.8euro) zou al leuk zijn.
De recent aangekondigde investeringen bij concurrentie zijn inderdaad niet morgen operationeel. Blijkbaar zijn de tekorten groter dan verwacht, Ford heeft vandaag ook aangekondig dat ze, weliswaar in US, 6 fabrieken gaan sluiten.
Zoals ik het zie zijn veel van deze investeringen buiten europa. Intel in US en TSMC in Taiwan.
X-fab heeft ook in Azie enkele fabrieken maar de Europese fabrieken zouden hier toch meer van moeten kunnen profiteren.
Europa wil qua leveringen niet meer enkel afhankelijk zijn van Azie/US. Buitenkans om vooral de Franse vestiging eindelijk ten volle te benutten.
Q1 cijfers van X-Fab en Melexis op het einde van de maand kunnen bijna niet anders dan goed zijn.
wolfe liked last!

Gekko4ever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 81

Bericht door Gekko4ever »

Dan is het nog steeds niet telaat om aan te kopen!
Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Accsys, Onespan, Biocartis, Pareteum, X-Fab, Shell

Gekko4ever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 81

Bericht door Gekko4ever »

Door de huidige malaise in de chipwereld zal X-fab hopelijk veel nieuwe klanten kunnen aantrekken die in eerste instantie hun korte termijn problemen inzake voorraden willen oplossen maar hopelijk ook een lange termijnrelatie willen aangaan met X-fab! Of X-fab als nieuwe / extra leveranciers voor hun chips zullen aanzien. Ik geloof erin dat voor X-fab een cruciale periode aangebroken is die bepalend zal zijn voor een potentieel grote toekomst...
bergaf liked last!
Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Accsys, Onespan, Biocartis, Pareteum, X-Fab, Shell

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door bien »

overname zit er ook in.

macfall
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door macfall »

bien schreef:
02 apr 2021 09:20
overname zit er ook in.
x-fab dat wordt overgenomen? Dat gaat niet gebeuren denk ik...
Wimpie85 liked last!

macfall
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door macfall »

Gekko4ever schreef:
02 apr 2021 07:10
Door de huidige malaise in de chipwereld zal X-fab hopelijk veel nieuwe klanten kunnen aantrekken die in eerste instantie hun korte termijn problemen inzake voorraden willen oplossen maar hopelijk ook een lange termijnrelatie willen aangaan met X-fab! Of X-fab als nieuwe / extra leveranciers voor hun chips zullen aanzien. Ik geloof erin dat voor X-fab een cruciale periode aangebroken is die bepalend zal zijn voor een potentieel grote toekomst...
ja nog 6 maand rugwind maar eens de voorraden terug zijn opgebouwd gaan we moeten zien hoeveel recurrent is...

Plaats reactie