X-FAB Silicon Foundries SE

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1310
Contacteer:

Re: X-FAB Silicon Foundries SE

Bericht door Wimpie85 »

BERLIJN (AFN/DPA) - Het zal vijf tot tien jaar duren voordat er volledig autonoom rijdende auto's op de markt komen. Dat verwacht althans Herbert Diess, topman van het Duitse autoconcern Volkswagen. In een interview zegt hij dat de ontwikkeling van chips voor auto's dusdanig snel gaat, dat zelfstandig sturende auto's niet langer verre toekomstmuziek zijn.

"Ik reken erop dat er tussen 2025 en 2030 autonome auto's komen die rijp zijn voor de markt", zei Diess in het Duitse zakenblad Wirtschaftswoche. Hij legde daarbij uit dat de capaciteit van halfgeleiders voor gebruik in auto's ongeveer ieder anderhalf jaar verdubbelt. De ontwikkelingen op het vlak van kunstmatige intelligentie gaan zo mogelijk nog sneller. "Het is daarom te voorzien dat systemen binnenkort ook in staat zijn complexe verkeerssituaties te beheersen."

Volkswagen maakte onlangs bekend de komende vijf jaar 73 miljard euro te investeren in de elektrificatie en digitalisering van zijn auto's. Dat is bijna de helft van het totale investeringsbudget van de autofabrikant. Onder andere een aanscherping van Europese milieuregels dwingt de Duitsers daartoe. Daarnaast heeft Volkswagen een inhaalslag te maken op Tesla, marktleider op het vlak van elektrische auto's.

Diess is erg onder de indruk van Tesla, laat hij Wirtschaftswoche weten. "Een sterk punt van Tesla is dat ze met hun inmiddels zeer grote wagenpark constant data verzamelen en met de inzet van kunstmatige intelligentie het systeem telkens verbeteren", stelt de Volkswagen-baas.
josephi liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

bergaf
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 22
Contacteer:

Bericht door bergaf »

Iemand een idee of er de komende weken nog aanjagers gaan zijn om de koers richting de 6 te sturen?
Al een paar dagen vlak, wat wel normaal is na de afgelopen weken.
Ik sta echter momenteel rond de +50% en twijfel om te verkopen.
X-fab kennende kan het bij een neutraal bericht zelfs weer snel terug richting de 3 euro.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

bergaf schreef:
10 dec 2020 12:02
Iemand een idee of er de komende weken nog aanjagers gaan zijn om de koers richting de 6 te sturen?
Al een paar dagen vlak, wat wel normaal is na de afgelopen weken.
Ik sta echter momenteel rond de +50% en twijfel om te verkopen.
X-fab kennende kan het bij een neutraal bericht zelfs weer snel terug richting de 3 euro.
Als je niet gelooft in hun toekomstpotentieel, dan verkoop je best!

Vlak voor de corona-pandemie noteerden ze ook aan koersen boven de 4 euro & toen waren de gepubliceerde resultaten ook niet best.

Net nu lijkt er weer wat licht aan het einde v/d tunnel te komen...

bergaf
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door bergaf »

Interessant :

https://www.reuters.com/article/us-chip ... SKBN28R0ZL

Ga niet heel de tekst hier pasten, maar enkel dit eruit halen :

Consumer demand in China, especially for cars, has snapped back unexpectedly quickly from the coronavirus crisis, and orders for products such as laptops and mobile phones in regions still struggling with pandemic restrictions, such as Europe and the United States, have also picked up.

“Since (these products) all compete for the same fab (fabrication plant) resources the shortage is across all of these sectors and others as well. These are just the most apparent right now,” said Kevin Anderson, a senior analyst at Omdia.

Dutch automotive chip supplier NXP Semiconductors has told customers it must raise prices on all products because of a “significant increase” in materials costs and a “severe shortage” of chips, Reuters reported this month.

“Business came back much faster than we expected,” NXP CEO Kurt Sievers told German business daily Handelsblatt in an interview on Dec. 11. “Many customers ordered too late. As a result, we are not able to keep up in some areas.”

Ik heb ze nog steeds 8-)
Blackadder liked last!

Gekko4ever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 68
Contacteer:

Bericht door Gekko4ever »

Volgens mij komt X-fab pas nu op toeren. Met een ipo koers, van 9 geloof ik, had het bedrijf nog veel werk. Door Corona wat vertraging opgelopen maar nu lijken heel wat werven stilaan klaar.
Arcelor Mittal, Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Accsys, Onespan, Biocartis, Pareteum, AMS, X-Fab

bergaf
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door bergaf »

Ik had ook ergens gelezen dat een bepaalde analist (voor wat het waard is) zelfs een kans zag dat de eigenaars x-fab van de beurs zouden kunnen halen.
Dan zullen ze toch niet te lang meer moeten wachten lijkt mij.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

bergaf schreef:
18 dec 2020 08:07
Ik had ook ergens gelezen dat een bepaalde analist (voor wat het waard is) zelfs een kans zag dat de eigenaars x-fab van de beurs zouden kunnen halen.
?

Ze zijn amper 3 jaar beursgenoteerd. :roll:

Hoeveel beleggers denk je dat er akkoord zullen zijn met een overnameprijs v. 6 à 7 euro... ff serieus blijven aub.
charel01 liked last!

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 302
Contacteer:

Bericht door Stefkamielkafkajr »

Wimpie85 schreef:
18 dec 2020 10:34
bergaf schreef:
18 dec 2020 08:07
?

Ze zijn amper 3 jaar beursgenoteerd. :roll:

Hoeveel beleggers denk je dat er akkoord zullen zijn met een overnameprijs v. 6 à 7 euro... ff serieus blijven aub.
zij die gekocht hebben onder de 4€ en dan nog eens bijgekocht hebben onder de 3€ zoals ik
amc entertainment holdings,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr , recticel, foresight autonomous

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

Ja, alleen staan er heel veel aandeelhouders nog steeds op verlies... zeker diegenen die rond de IPO gekocht hebben (periode 2017-2018).

En dan nog: op lange termijn moet een bedrijf als dit (ongelooflijke groeimarkt) weer naar 10 euro kunnen, ga je dan echt nu verkopen aan 6-7 euro. :?:
wolfe liked last!

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 149
Contacteer:

Bericht door bien »

hopelijk voldend jaar terug naar 7a 8 euro

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie