Anglo-Eastern Plantations

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

hazander
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door hazander »

Al langer een ondergewaardeerd aandeel dat ik de dag van de uitslag van het Brexit referendum heb opgepikt aan GBX 400. Zit nog veel groeipotentieel in naar mijn gevoel.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170106_02660613

http://kanaalz.knack.be/beurs/anglo-eas ... 11075.html

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153

Re: Anglo-Eastern Plantations

Bericht door josymar »

Daar is zowat iedereen het over eens.
Ter info, AEP komt al jaren regelmatig aan bod op het J.S. Bach-forum, maar het zou misschien inderdaad beter zijn die informatie te bundelen in een aparte rubriek ad hoc.

hazander
Forum newbie
Forum newbie

Bericht door hazander »

Goed idee, want dit aandeel is best de moeite om volgen momenteel en in de nabije toekomst.

Hier alvast mijn bijdrage:

THE ANGLO-EASTERN PLANTATIONS PLC (AEP) GIVEN “BUY” RATING AT THE FINNCAP

http://dailyquint.com/2017-01-10-anglo- ... finncap-2/

hazander
Forum newbie
Forum newbie

Bericht door hazander »

Anglo-Eastern Plantations PLC (AEP) Earns “Buy” Rating from FinnCap

https://sportsperspectives.com/2016/12/ ... nncap.html

hazander
Forum newbie
Forum newbie

Bericht door hazander »

Even op dit aandeel terugkomen. Het staat ondertussen op 854,00 GBX. En persoonlijk vind ik het opvallend/positief dat ze een (weliswaar klein) dividend zullen uitkeren.

Mike_de_belegger
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Bericht door Mike_de_belegger »

Een dividend schept vertrouwen maar betekent het ook niet dat ze niet weten wat te doen met hun cash? Plantages uitbreiden is blijkbaar steeds moeilijker.

Decanus
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 831

Bericht door Decanus »

Indonesische biodieselproductie zou met 40% kunnen stijgen in 2019 .
Zijn in onderhandeling met India over de invoerbelasting.
https://www.thestar.com.my/business/bus ... t-in-2019/

Afwachten of de logistieke problemen opgelost geraken .

Productie van biodiesel is gezien de olieprijs opnieuw lucratief geworden .
Ondersteunende factoren die op termijn betere prijzen voor palmolie doen vermoeden . Future prijzen voor leveringen later zijn in stijgende lijn .
http://www.bursamalaysia.com/market/derivatives/prices

Uit studies van Rabobank , JP Morgen en Credit Suisse blijkt dat er binnen 1 Ă  2 jaar een structureel tekort wordt verwacht .
goudhaantje liked last!

goudhaantje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 71

Bericht door goudhaantje »

Aan de huidige koersen hebben de, voornamelijk in Indonesië gelegen, plantages nog geen waarde van 4000 $ per hectare.In vergelijking met sectorgenoten als MP Evans , Sipef of Socfinasia is dit voordelig.Toch blijf ik nog afzijdig en hoop ze goedkoper op te kunnen pikken als de harde Brexit en mogelijks nog lagere palmolie prijzen een feit zijn en voor wat paniek zorgen op de markt.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL

Decanus
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 831

Bericht door Decanus »

goudhaantje schreef:Aan de huidige koersen hebben de, voornamelijk in Indonesië gelegen, plantages nog geen waarde van 4000 $ per hectare.In vergelijking met sectorgenoten als MP Evans , Sipef of Socfinasia is dit voordelig.Toch blijf ik nog afzijdig en hoop ze goedkoper op te kunnen pikken als de harde Brexit en mogelijks nog lagere palmolie prijzen een feit zijn en voor wat paniek zorgen op de markt.
Beste,
de palmolieprijs is vandaag zeer laag en 2018 zal geen geweldig jaar zijn voor de sector .
Redenen : hoge producties , handelsoorlog Trump en de invoerrechten in India die in de eerste plaats palmolie hebben getroffen .
De voorraden zijn hoog en volgens marktvolgers zal er nog Ă©Ă©n Ă  twee jaar te veel palmolie op de markt zijn , daarna evolueren we volgens diezelfde bronnen naar een structureel tekort doordat de vraag met 3 Ă  4 procent per jaar blijft groeien en onder druk van ngo's en milieuorganisaties er te weinig kan worden bijgeplant .Komt nog eens bij dat kleine boeren vandaag door de beperkte budgetten te weinig kunnen herplanten en het duurt een vijftal jaar voordat er volop vruchten zijn .

Als ge nog geen aandelen AEP in bezit hebt lijkt het mij aan deze koersen geen slecht gedacht om bv. al een eerste positie in te nemen , deze koers is op fundamentele basis niet verdedigbaar . Maar aangezien het moet mogelijk zijn om van mening te verschillen zonder een andersdenkende mens de grond in te boren is uw gedacht hierover zo goed als het mijne :-)

Het is enkel achteraf dat we succesvol de toekomst kunnen voorspellen .
josymar liked last!

goudhaantje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 71

Bericht door goudhaantje »

Beste Decanus ,

inderdaad als we de toekomst zouden kunnen voorspellen zaten we al lang niet meer op de beurs.
Dat de prijs van palmolie langdurig laag gaat blijven geloof ik ook niet in , vandaar dat ik al wat Socfinaf en First Pacific heb ingeslagen , weliswaar wat te vroeg.
Voor degenen die geloven in palmolie ( zoals wij ) en nog niets gerelateerd in portefeuille hebben , zou het nu geen slecht instapmoment kunnen zijn.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, Hummingbird Resources, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo, Bayer,GBL

Plaats reactie