Banco santander

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 164

Banco santander

Berichtdoor maartenverhoeve » 24 Sep 2016 07:42

Spaanse bank met wereldwijd 12.000 vestigingen, 190.0000 medewerkers en een winst van meer dan 5 miljard euro per jaar.
Dividendrendement van meer dan 5 %
Serieus aan het uitbodemen na de koersval van zowat alle Spaanse aandelen.
Ik wacht op een kleine koerszwakte volgende week om een pakket in te slaan,

Maarten
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: Banco santander

Berichtdoor maartenverhoeve » 29 Sep 2016 19:54

In aan 3.90 euro,

Maarten
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2010

Berichtdoor Beheerder » 29 Sep 2016 20:06

Met de ontwikkelingen bij Deutsche Bank momenteel zou ik toch voorzichtig zijn met bankaandelen. Zie nu eens in New York waar Deutsche Bank onderuit gaat en bijvoorbeeld Banco Santander verliest in korte tijd ook al ruim 4%.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 30 Sep 2016 08:00

Ja, dat is waar hoor, Beheerder! Opletten moet je uiteraard bij elk aandeel!

Ik denk nu echter niet dat alle banken wereldwijd over kop zullen gaan, dan is ons economisch systeem ook gans weg!

Met ons beleggingsclub, Hageland Invest, zitten we trouwens ook in enkele banken: KBC Ancora, ABN AMRO en sinds de laatste vergadering ook in Banco Santander (op mijn aanraden).

Waarom precies in deze bank?

- beurskapitalisatie van 55 miljard euro, een gigant wereldwijd met 12.000 vestigingen en 190.000 medewerkers.
- ferm gezakte koers in lijn met wat de andere banken doormaakten.
- dividendrendement driemaandelijks uitbetaald en keuze voor het dividend te nemen in nieuwe aandelen.
- koers/winst van amper 9: Koers staat een kleine 4 euro en de winst is jaarlijks 0.45 euro voor elk van de 13 miljard aandelen.
- noteert fors onder de boekwaarde: 0,6 ratio!
- geen enkele claim boven hun hoofd (denk aan Fortis of anderen)
- rente gaat op termijn zowiezo aantrekken wat een extra stimulans moet geven.

Het is uiteraard geen aandeel dat je vandaag koopt onder de 4 en dat enkele maanden later 6-7 staat. Ik ben echter een valuebelegger en hou me niet zoveel bezig met biotech of andere gokaandelen.

Met deze voel ik me dus redelijk gerust. De tijd zal het wel uitwijzen, ik heb nog tijd genoeg en kan ze gerust jaren bijhouden.

Bedankt Beheerder, voor je reactie!

Maarten

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1179

Berichtdoor USSENTERPRISE » 30 Sep 2016 08:57

Raar dat je biotech snel even gokaandelen noemt, Maarten. En dan gaat investeren in ondoorzichtige gigabanken die werken met een grote hefboom. Die bankconglomeraten zijn overduidelijk niet meer te beheren (cfr. actueel=Wells Fargo).
In de VS gaan er meer en meer stemmen op om mede daarom die (te) grote banken op te splisen.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 30 Sep 2016 12:20

Ussenterprise,

Ik spiegel me maar aan voorbeelden van biotechers die 1 produkt in de pijplijn hebben dat nadien afgekeurd wordt of dat goedgekeurd wordt maar dan nadien amper verkocht wordt. Dat worden dan lege dozen.
Wanneer ze in hun opzet slagen, is h'et uiteraard bingo maar hoeveel zijn er zo?

Ik ben absoluut niet tegen biotech maar voel me toch veel veiliger bij bedrijven die jaarlijks meer dan 5 miljard winst maken hoor!

Maarten

PS Bedankt voor je reactie!

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 18 Okt 2016 20:16

Vandaag melding gekregen over het kwartaaldividend. Je kan kiezen tussen cash uitbetaling of 1 nieuw aandeel per 87 in bezit.
Ik kies voor de laatste mogelijkheid.
Bijgevolg geeft dit 1.15 % nettodividend. Als we dit 4x per jaar toepassen en de gecumuleerde aandelen erbij nemen (die brengen immers ook dividend op in januari!), dan komen we aan een nettodividend per jaar van ongeveer 4.70 %!

Ondertussen stijgt het aandeel ook met mondjesmaat!
Meer moet dit voor mij niet zijn,

Maarten
Donnie_Azoff liked last!

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 24 Okt 2016 22:44

bericht verwijderd wegens dubbelklik
Laatst gewijzigd door maartenverhoeve op 24 Okt 2016 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 24 Okt 2016 22:44

Toch niet zo een slechte investering he Ussenterprise!

Van 3.90 euro naar 4.50 euro op minder dan een maand en hogere koersen in het verschiet, zeker als de rente nog eens aantrekt.

Ik plaats op deze monstercashmachine een koersdoel van 6 euro voor eind 2017.

Ondertussen hebben mijn aandelen als keuzedividend er al 23 nieuwe opgebracht ook. Dit 4x per jaar wat een rendement van 4.6 % netto betekent,

En ja, bij deze voel ik me een stuk safer dan bij een of ander biotechaandeel dat nog geen enkel middel op de markt heeft,

Maarten

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1179

Berichtdoor USSENTERPRISE » 25 Okt 2016 08:10

maartenverhoeve schreef:Toch niet zo een slechte investering he Ussenterprise!

Van 3.90 euro naar 4.50 euro op minder dan een maand en hogere koersen in het verschiet, zeker als de rente nog eens aantrekt.

Ik plaats op deze monstercashmachine een koersdoel van 6 euro voor eind 2017.

Ondertussen hebben mijn aandelen als keuzedividend er al 23 nieuwe opgebracht ook. Dit 4x per jaar wat een rendement van 4.6 % netto betekent,

En ja, bij deze voel ik me een stuk safer dan bij een of ander biotechaandeel dat nog geen enkel middel op de markt heeft,

Maarten

Proficiat, maar mijn enige biotechaandeel is MDXH. Dat is de laatste maand nog een stuk harder gegaan. En hogere koersen in het verschiet.
Ik heb 25 jaar in de financiële sector gewerkt en ik blijf er bij dat ik momenteel niets in de bank- en verzekeringssector te zoeken heb.