TUI

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 866

Re: TUI

Bericht door sjos »

Chukky2 schreef: ↑
19 okt 2021 19:39
Nog steeds zware dalingen. 2,90 euro momenteel
...en daar zijn we nu weer onder.

TUI 2,78 EUR -7,88%

"TUI-Aktie schließt tiefrot: TUI sieht Umsatz und EBIT im laufenden Geschäftsjahr deutlich steigen
Der von der Corona-Krise gebeutelte Touristikkonzern TUI sieht sich bei seiner angekĂĽndigten Stabilisierung auf Kurs.
Im laufenden Geschäftsjahr 2021/22 soll der Umsatz deutlich steigen und das bereinigte operative Ergebnis (EBIT) soll sich deutlich verbessern. Auch die Schuldenlast soll abnehmen.
Wir sind weiterhin zuversichtlich, dass das, was wir in den vergangenen knapp zwei Jahren gesät haben, aufgehen wird", sagte Finanzvorstand Sebastian Ebel der Börsen-Zeitung (BöZ). Die positive Cashflow-Entwicklung im dritten und vierten Quartal des vergangenen Geschäftsjahres sei sehr ermutigend.
Mit Blick auf die angestrebte Reduzierung der Verschuldung sagte Ebel, "nach wie vor sind wir auf die Sicherung unserer Liquidität bedacht. Aber der Fokus richtet sich inzwischen stärker darauf, das operative Ergebnis und den Cashflow nach vorn zu bringen."
Um hier zu deutlichen Verbesserungen zu kommen, wolle sich der Konzern "mit eigenen Investitionen in den kommenden Jahren stark zurĂĽckhalten" und das Effizienzprogramm weiter umsetzen. In der Pandemie seien aber nicht nur Kostensenkungen wichtig. "Wir wollen weiterhin wachsen, aber kapitalschonend und smart", so Ebel.
Investitionen will TUI mit Partnern in Joint Ventures angehen oder künftig auch über Hotelfonds. Mit Blick auf die Kapitalerhöhungen im Januar und Oktober vergangenen Jahres sowie die Emission einer Wandelanleihe 2021 sagt Ebel, man wolle "auch für weitere Maßnahmen, die wir heute noch nicht planen, vorbereitet sein". Zunächst sei es wichtig, "dass wir operativ liefern, was der Markt erwartet, und vielleicht auch ein bisschen mehr".TUI-Papiere schlossen im XETRA-Handel 6,50 Prozent leichter bei 2,80 Euro.
FRANKFURT (Dow Jones)

bron: https://www.finanzen.net/nachricht/akti ... n-10952153
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Jixi
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Bericht door Jixi »

Aandeel heeft de laatste maanden serieuze klappen gekregen, zeker na de bijkomende uitgifte van aandelen recent nog.

En vandaag las ik dat de CEO voortijdig op stapt!

Ik blijf geloven dat ze als sterkste speler uit de COVID crisis zullen komen, maar 't gaat een lange weg worden vrees ik...
AB Inbev, ABML, Ageas, Argenx, Barco, Basic-Fit, Chargepoint, DEME, Exmar, Fisker, Genius Sports, Inventiva, Luminar, Mithra, NIO, Ontex, Pharming, Philips, PLUG, Polestar, RD Shell, SOFI, SunPower, TUI

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 72

Bericht door wiedes »

Jixi schreef: ↑
24 jun 2022 21:38
Aandeel heeft de laatste maanden serieuze klappen gekregen, zeker na de bijkomende uitgifte van aandelen recent nog.

En vandaag las ik dat de CEO voortijdig op stapt!

Ik blijf geloven dat ze als sterkste speler uit de COVID crisis zullen komen, maar 't gaat een lange weg worden vrees ik...
Is de kentering nu eindelijk ingezet?

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door wiedes »

Overweeg een positie in te nemen. Na de horrorjaren 2020 (-2,5 euro verlies /aandeel) en 2021 (-1,91 euro verlies/ aandeel) komen ze in 2022 uit op -0,14 cent per aandeel. Dit jaar zou toch groen moeten zijn. Een koers van 3 Ă  3,5 euro lijkt me over een jaar of zo wel mogelijk. Hoger wordt moeilijk na de verwatering vrees ik.

Jixi
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Bericht door Jixi »

Cijfers vielen inderdaad goed mee. De reissector heeft ook algemeen een goed seizoen achter de rug. Ik ben alleen een beetje bang dat er nog een moeilijke periode aan komt. Als we toch naar recessie zouden gaan, dan besparen mensen nogal snel op reizen...
wiedes liked last!
AB Inbev, ABML, Ageas, Argenx, Barco, Basic-Fit, Chargepoint, DEME, Exmar, Fisker, Genius Sports, Inventiva, Luminar, Mithra, NIO, Ontex, Pharming, Philips, PLUG, Polestar, RD Shell, SOFI, SunPower, TUI

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 866

Bericht door sjos »

Mike 1 schreef: ↑
28 mar 2023 15:22
Beleggen met een voorsprong dinsdag, 28 maart 2023 14:40

Aandeel TUI: kapitaalverhoging van € 1,75 miljard
De koers van het aandeel TUI gaat onderuit vanwege de uitgifte van nieuwe aandelen, waardoor verwatering optreedt.

Lees hier het volledige artikel

Disclaimer ; https://www.lynx.nl/beurs/beurs-koersen ... lverhoging

De informatie op deze webpagina wordt niet beschouwd als beleggingsadvies of beleggingsaanbeveling. De pagina toont gegevens die door LYNX zijn opgesteld als algemene informatie / marketing informatie voor privé gebruik van beleggers, maar is niet bedoeld als een persoonlijke aanbeveling van bepaalde financiële instrumenten of strategieën en houdt geen rekening met de specifieke financiële situatie, beleggingskennis en -ervaring, beleggingsdoelstelling en -horizon of...

Toon volledige disclaimer https://www.lynx.nl/disclaimer/artikel- ... isclaimer/
De koers van het aandeel TUI gaat inderdaad onderuit. ze halveert van 16 naar 8 Euro over de laatste 5 dagen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

NewB76
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119

Bericht door NewB76 »

Van het beedrijf
Er zullen ongeveer 328,9 miljoen aandelen worden uitgegeven tegen een prijs van 5,55 euro per stuk. Aandeelhouders kunnen vanaf aanstaande dinsdag (28 maart) tot 17 april hun inschrijvingsrechten uitoefenen en ontvangen acht nieuwe aandelen voor elke drie bestaande aandelen. Tijdens de jaarlijkse algemene vergadering medio februari hadden de aandeelhouders al ingestemd met de voorbereiding van een nieuwe kapitaalverhoging.

Hoofdaandeelhouder Alexei Mordashov, die als gevolg van de oorlog in OekraĂŻne een sanctie kreeg opgelegd, mag niet op aandelen inschrijven. Ook personen en bedrijven in zijn omgeving worden door het verbod getroffen. Volgens de laatste informatie van de Groep heeft hij indirect via bedrijven bijna 31 procent van Tui in handen.

Tui is voornemens de netto-opbrengst te gebruiken om haar verplichtingen aan WSF te vereffenen. WSF zal dus in totaal ongeveer 750 miljoen euro ontvangen. Daarnaast wil Tui ongeveer 440 miljoen euro voldoen uit een gedeeltelijke opname van een kredietlijn van de ontwikkelingsbank KfW. Een andere kredietlijn met banken zal aanzienlijk worden verlaagd.

Dankzij miljarden euro's overheidssteun en vers geld van particuliere eigenaren is Tui de Corona-pandemie, die haar voortbestaan bedreigde, te boven gekomen. De federale regering had in juni 2020 ook Lufthansa gesteund met stabilisatiemaatregelen. Die kon de stille participaties al in november 2021 volledig terugbetalen. Medio september verkocht het WSF vervolgens zijn resterende belang en stapte daarmee weer uit Lufthansa.
Bedenkingen
Dus men heeft drie aandelen aan 15 euro =45 euro
Men kan er acht bijkopen aan 5,5 euro plus de inschrijvingsrechten = 44 euro
Men heeft dus 11 aandelen kostprijs = 89 euro , dus ze kosten u 8 euro per stuk

NewB76
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119

Bericht door NewB76 »

Iedereen zal al wat teveel Tui-aandelen hebben, want de rechten zijn aan het dalen , dus het aandeel zakt mee.
Waar ligt de bodem .

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door wiedes »

Vandaag inderdaad weer -8% op het moment dat ik dit schrijf. De korting verdwijnt zo als sneeuw voor de zon...
NewB76 liked last!

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 274

Bericht door Chukky2 »

wiedes schreef: ↑
31 mar 2023 12:59
Vandaag inderdaad weer -8% op het moment dat ik dit schrijf. De korting verdwijnt zo als sneeuw voor de zon...
Wanneer stopt die daling ?
Inbev - gimv- EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- van de velde-ageas
-econocom-IBA -Nyxoah-orange-prosus-umicore-xior-VGP-melexis.

Plaats reactie