Veolia
Re: Veolia
De veolia aandeelhouders zien het precies wel zitten.
Ik vind 15.5 euro (momenteel 14.5) ook weinig voor wat ik waard ben
Ik vind 15.5 euro (momenteel 14.5) ook weinig voor wat ik waard ben

Inside my shell I wait and bleed
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Veolia heeft een bod uitgebracht op 70% van de aandelen van Suez environnement tegen 18 €/aandeel. Ik zou dit eerder bestempelen als een vijandige overname aangezien het bestuur van Suez deze overname niet ziet zitten. Het bestuur had zelfs een derde partij gevonden (ardian private equity en Global Infrastructure Partners) die de overige aandelen (70%) wilden overnemen.
Indien Veolia slaagt in haar overname zal het toch een zure nasmaak geven volgens mij. Je zit dan met een managementteam van Suez die je niet steunt die je collega's worden.
Bron: https://www.hln.be/geld/veolia-wil-conc ... ~a343d66b/
Indien Veolia slaagt in haar overname zal het toch een zure nasmaak geven volgens mij. Je zit dan met een managementteam van Suez die je niet steunt die je collega's worden.
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend
En de tegenzet is alweer geplaatstZechs schreef: ↑08 feb 2021 08:21Veolia heeft een bod uitgebracht op 70% van de aandelen van Suez environnement tegen 18 €/aandeel. Ik zou dit eerder bestempelen als een vijandige overname aangezien het bestuur van Suez deze overname niet ziet zitten. Het bestuur had zelfs een derde partij gevonden (ardian private equity en Global Infrastructure Partners) die de overige aandelen (70%) wilden overnemen.

BRIEF-Suez: Commercial Court Of Nanterre Prohibits Veolia From Filing A Public Offer On Suez
07:55 08/02/2021
Feb 8 (Reuters) - SUEZ SA :
JUSTICE PROHIBITS VEOLIA FROM FILING A PUBLIC OFFER ON SUEZ
COMMERCIAL COURT OF NANTERRE HAS TODAY PROHIBITED VEOLIA FROM SUBMITTING ITS OFFER HOSTILE PUBLIC
REITERATES ITS DETERMINATION TO PROMOTE, BY ALL MEANS, THE INTERESTS OF ITS STAKEHOLDERS, SHAREHOLDERS, EMPLOYEES AND CUSTOMER
Die strijd is nog niet gestreden:keffertje schreef: ↑08 feb 2021 08:39En de tegenzet is alweer geplaatstZechs schreef: ↑08 feb 2021 08:21Veolia heeft een bod uitgebracht op 70% van de aandelen van Suez environnement tegen 18 €/aandeel. Ik zou dit eerder bestempelen als een vijandige overname aangezien het bestuur van Suez deze overname niet ziet zitten. Het bestuur had zelfs een derde partij gevonden (ardian private equity en Global Infrastructure Partners) die de overige aandelen (70%) wilden overnemen.
BRIEF-Suez: Commercial Court Of Nanterre Prohibits Veolia From Filing A Public Offer On Suez
07:55 08/02/2021
Feb 8 (Reuters) - SUEZ SA :
JUSTICE PROHIBITS VEOLIA FROM FILING A PUBLIC OFFER ON SUEZ
COMMERCIAL COURT OF NANTERRE HAS TODAY PROHIBITED VEOLIA FROM SUBMITTING ITS OFFER HOSTILE PUBLIC
REITERATES ITS DETERMINATION TO PROMOTE, BY ALL MEANS, THE INTERESTS OF ITS STAKEHOLDERS, SHAREHOLDERS, EMPLOYEES AND CUSTOMER
"Veolia veut déposer une offre sur Suez
Veolia a annoncé vouloir déposer une offre publique sur l'intégralité des actions de Suez, une opération qui valoriserait l’entreprise à 11,3 milliards d'euros. Suez dénonce une manœuvre « déloyale » de la part de Veolia, qui a agi « sans l'accord du conseil d'administration de Suez contrairement à ses engagements d’amicalité ». Suez indique par ailleurs que la justice a ordonné à Veolia de ne pas lancer d'offre publique qui ne soit pas auparavant approuvée par le conseil d'administration de Suez..."
bron: https://investir.lesechos.fr/marches/mo ... e-sur-suez
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
In de aanhoudende strijd van Veolia om de Franse concurrent Suez over te nemen, zet het bedrijf nu de
stap om rechtstreeks de aandeelhouders van Suez aan te spreken. Veolia biedt aan de aandeelhouders
van Suez 18 euro per aandeel voor het belang van 70,1% dat het nog niet bezit. Met dit bod komt de
totale aandeelhouderswaarde van Suez uit op 11,3 miljard euro. Zowel het management als vakbonden
bij Suez zijn niet te spreken over het bod. De Franse overheid drong eerder aan op een
vriendschappelijke oplossing. Ondertussen kondigt Suez al aan dat een Franse rechtbank beslist heeft
dat Veolia het bod tijdelijk moet stopzetten tot de zaak gehoord werd in de rechtbank. De saga wordt
vervolgd.
bolero
keffertje liked last!
stap om rechtstreeks de aandeelhouders van Suez aan te spreken. Veolia biedt aan de aandeelhouders
van Suez 18 euro per aandeel voor het belang van 70,1% dat het nog niet bezit. Met dit bod komt de
totale aandeelhouderswaarde van Suez uit op 11,3 miljard euro. Zowel het management als vakbonden
bij Suez zijn niet te spreken over het bod. De Franse overheid drong eerder aan op een
vriendschappelijke oplossing. Ondertussen kondigt Suez al aan dat een Franse rechtbank beslist heeft
dat Veolia het bod tijdelijk moet stopzetten tot de zaak gehoord werd in de rechtbank. De saga wordt
vervolgd.
bolero
Wat een gedoe.Pidb schreef: ↑09 feb 2021 20:31In de aanhoudende strijd van Veolia om de Franse concurrent Suez over te nemen, zet het bedrijf nu de
vervolgd.
bolero
Overigens begrijp ik niet waarom Veolia, niet actief in de markt aandelen koopt tegen een korting ten opzichte van de 18 die ze willen bieden.
Bovendien moet ik nog zien wie Veolia tegenhoudt als ze als agendapunt voor de komende AvA het ontslag van het bestuur en de RvC laten opnemen en de boel naar huis stiren.
Inderdaad. vrees alleen dat al gat gekibbel wat nefast gaat zijn voor mijn suez aandelenkeffertje schreef: ↑10 feb 2021 07:13Wat een gedoe.Pidb schreef: ↑09 feb 2021 20:31In de aanhoudende strijd van Veolia om de Franse concurrent Suez over te nemen, zet het bedrijf nu de
vervolgd.
bolero
Overigens begrijp ik niet waarom Veolia, niet actief in de markt aandelen koopt tegen een korting ten opzichte van de 18 die ze willen bieden.
Bovendien moet ik nog zien wie Veolia tegenhoudt als ze als agendapunt voor de komende AvA het ontslag van het bestuur en de RvC laten opnemen en de boel naar huis stiren.

"...Veolia Environnementa publié des résultats record au titre de 2022, tirés par l'intégration des activités de Suez, et dit tabler sur une nouvelle « forte » progression de ses performances en 2023...."
BRON/ https://investir.lesechos.fr/marches-in ... zone-euro-
MOMENTEEL/ Veolia Environ. 27,170 € -2,34 %
BRON/ https://investir.lesechos.fr/marches-in ... zone-euro-
MOMENTEEL/ Veolia Environ. 27,170 € -2,34 %
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.