Deutsche Bank

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 368
Contacteer:

Re: Deutsche Bank

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 06:41

And its gone! schreef:
Icksray-1979 schreef:
And its gone! schreef:
Icksray-1979 schreef:Voila, positie volledig verkocht... Misschien te vroeg, dat kan... Maar nam hierbij liever het zekere ipv het onzekere :think:
Als je al lang van plan was te verkopen heb je vandaag een magistrale zet gedaan, van +5% naar -8% op een gegeven moment, niet evident om je moment te kiezen :clap:

Zou niet meteen terugkopen inderdaad, bij de volgende cijfers en zeker de jaarresultaten gegarandeerd een slachting.
Ik vermoed dat ik met mijn gemiddelde 8.5€ pas op winst kom binnen 2-3 jaar (als als)
M'n aankoop was 7.04€ incl kosten. Was een beetje een impulsieve aankoop toen... Wou ze vrijdag al van de hand doen (had toen ook verkooporder gezet, maar was niet uitgevoerd).

Bij het nieuws vrijdag nabeurs had k verkooporder verhoogd naar 7.45. Redelijk snel uitgevoerd de maandagmorgen, en nadien blijkt het de juiste beslissing te zijn geweest ja...
Nu ga k wachten tot een update, en dan nog eens tot de cijfers. Afhankelijk daarvan misschien nog eens een (impulsieve) instap wagen.

Maar ja, het kan ook anders hè. Heb destijds kbc gehad aan 6€... En bij een opvering naar 9€ dacht ik "weg ermee". Als ge de koers nu bekijkt denk ik "fuckkkkkk, had 'k ze maar gehouden" ;)
Och, nadien is het gemakkelijk om de pieken en de dallen te bekijken hè, en te zeggen "had ik maar..." :)
wolfe liked last!

powered by Surfing Waves

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 06:46

Lukang schreef:
Icksray-1979 schreef:Voila, positie volledig verkocht... Misschien te vroeg, dat kan... Maar nam hierbij liever het zekere ipv het onzekere :think:
Ik denk eerder aan bijkopen. Op lange termijn komt dit volgens mij terug goed. Tijdens de bankencrisis was er ook grote paniek. Men kon toen kbc , ing enz kopen aan spotprijzen.
De grootste bank van Duitsland en één van de grootste banken ter wereld zal niet in faling gaan. Deze bank moet gered worden, zoniet een nooit geziene econ. wereldcrisis !
Kan kloppen...of niet. Zei het hier nog ergens: kbc had k destijds aan zo'n 6€ en verkocht aan 9€. Als k de koers nu bekijk moet 'k soms vloeken ja :lol:
Bij Dexia dan weer niet (want dat konden ze ook onmogelijk laten "omvallen").
Nu heb' k ook wel m'n twijfels of ze dit met DB zullen doen (het blijft Duits), maar dat neemt niet weg dat de koers nog altijd lager kan...
Dus bijkopen? Misschien, maar nu nog niet (ik toch niet). Ben blij dat 'k verkocht heb (en aan de koers van gisteren te zien -gelukkig- een goede keuze). Naar mijn mening dan ;-)

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 06:51

Lukang schreef:Gedeelte van een artikel in De Tijd van zaterdag.
In combinatie met de monsterboetes die de bank moest ophoesten voor haar rol in schandalen, onder meer met rente- en valutafraude en in Russische witwasoperaties, duwden die povere prestaties in de zakenbank Deutsche Bank jaren diep in het rood. Pas in 2018 kon Deutsche Bank, na vier verliesjaren op rij, weer winstcijfers voorleggen.
Bijzonder overtuigend was die jaarwinst evenwel niet. En ook al deed de groep het in het eerste kwartaal wat beter dan verwacht, analisten vragen zich af of Deutsche Bank voldoende financiële vuurkracht heeft om zo'n omvangrijke reorganisatie door te duwen.

Mijn gemiddelde is 8,19 euro. Onlangs bijgekocht aan eur 6 rond.
Het is maar welke zinnen je in't vet gedrukt zet hè, er zijn nog zinnen die best belangrijk zijn ;-)

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 06:53

NewB76 schreef:Indien DKB voldoende afgeslankt geraakt, en de Duitse Postbank vlot kan integreren , dan zal er misschien een nieuwe kans ontstaan voor een poging tot fusie met de CBK . Of was dit misschien het plan , nu er geen overnemer is voor de CBK ?
Misschien nog een "ver van hun bed show", maar zeg nooit nooit. Lijkt me zeker niet ondenkbaar ;)

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 09:24

Artikel in de tijd (kan het niet openen):

https://www.tijd.be/ondernemen/banken/d ... 43581.html

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 12:44

De tijd daarnet:

Deutsche Bank opnieuw onderuit:

Deutsche Bank zakt opnieuw 5 procent. Sinds de bekendmaking van het noodplan zondag, is de beurswaarde al met 12 procent verdampt. Bij beleggers heerst dus de grootste twijfel over de slaagkansen van de herstructurering.

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 09 jul 2019 19:59

(bron: het laatste nieuws 09/07/'19)

Carrières bij Deutsche Bank abrupt gefnuikt na massaontslag: veel tranen en een witte enveloppe.

Zondag kondigde Deutsche Bank een zware herstructurering met 18.000 ontslagen aan. Nog geen 24 uur later moesten de getroffen werknemers in Londen, New York en elders hun boeltje pakken. Met betraande gezichten en een witte enveloppe in de hand stonden ze in geen tijd aan de deur. Een massaontslag als nietsontziende wervelwind.

CEO Christian Sewing bevestigde zondag dat de bank zich zal terugtrekken uit de aandelenhandel en andere riskante handelsactiviteiten en dat liet zich een dag later meteen voelen op de werkvloer. Hele afdelingen gingen op de schop.

Het was dan ook een ontnuchterend begin van de week voor velen bij Deutsche Bank. De ontslaggolf ging van start in Azië, meer bepaald in Tokio en Hongkong. Daar werden de ontslagen werknemers op maandagmorgen na een gesprek met iemand van HR meteen naar de uitgang geëscorteerd, zo meldt Reuters.

Ze verlieten het gebouw met een grote, witte enveloppe met daarop het logo van Deutsche bank. Daarin zaten de documenten in verband met de afwikkeling van hun ontslag. Ze omhelsden elkaar en stapten met bedrukte - en soms betraande - gezichten in een taxi.

“Ze overhandigen je de documenten en wat later sta je op straat”, vertelde een onthutste trader aan Reuters. “Het zal moeilijk worden om een gelijkaardige job te vinden, maar ik moet het aanvaarden.”

Enkele uren later een zelfde beeld in Londen. Traders kregen er van hun werkgever te horen dat ze nog tot de middag tijd hadden om hun bureaus leeg te maken. Daarna zouden de toegangsbadges niet meer functioneren, klonk het. En ook daar dezelfde witte enveloppen. “Ik kreeg vanmorgen het nieuws dat ik ontslagen werd. Eerst was er een korte meeting en dat was het dan”, onthulde een IT-medewerker.

En vervolgens speelde zich hetzelfde scenario af in New York. Ook de kantoren in Sydney en Singapore zijn getroffen.

De grootste bank van Duitsland verkeert al enige tijd in zwaar weer, met onder meer een gedaalde beurskoers en hoge boetes voor wantoestanden uit het verleden. Recentelijk liepen gesprekken over een samengaan met Commerzbank, een andere Duitse bank die het moeilijk heeft, op niets uit.

Eind maart had Deutsche Bank bijna 91.500 voltijdse werknemers wereldwijd, waaronder een goede 41.500 in Duitsland. Het bedrijf is ook in ons land actief met een retailbank. Maar de herstructurering zal geen impact hebben op de Belgische activiteiten, verzekert Deutsche Bank België.
vogelspotter liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 09 jul 2019 20:48

Deutsche Bank zie ik niet snel ten onder gaan maar dat wil niets zeggen over succes voor de aandeelhouders. De koers kan ook imploderen en dan volgt er een nationalisatie en hebben de aandeelhouders niks meer.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 743
Contacteer:

Bericht door neku » 10 jul 2019 12:09

And its gone! schreef:
neku schreef:
Lukang schreef:
Ik denk eerder aan bijkopen. Op lange termijn komt dit volgens mij terug goed. Tijdens de bankencrisis was er ook grote paniek. Men kon toen kbc , ing enz kopen aan spotprijzen.
De grootste bank van Duitsland en één van de grootste banken ter wereld zal niet in faling gaan. Deze bank moet gered worden, zoniet een nooit geziene econ. wereldcrisis !
De EU zal hier geen graten zien in staatssteun :?
Ik vermoed dat de EU op zijn rug zal gaan liggen en zich gaat laten kietelen door Duitsland.
Of denk je dat de EU zijn eigen keel gaat over snijden door zijn (enige echte) economische motor aan zijn lot over te laten?

We kunnen speculeren zoveel we willen, en ieders mening is even waardevol.

Ik zie dat Sewing eindelijk het mes boven haalt, dat Sewing niet opteert voor een KV, dat DBK de Amerikaanse stresstest warempel overleeft, en dat dit lage-rente beleid niet eeuwig vol te houden is.
Hij opteert niet voor een KV want hij heeft gemerkt dat zelf de IPO's amper nog geld kunnen ophalen, laat staan een verzuipende bank vol toxische producten...Zijn "donatie" heeft ook blijkbaar totaal niemand overtuigd. Ik las hier en daar reacties waarom die geen 100% zou geven, een heel goede vraag. Dat zou toch, lichtjes, overtuigender zijn niet :think:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 743
Contacteer:

Bericht door neku » 11 jul 2019 12:30

Nog een extra schandaal om na te trappen :clap:

https://www.zerohedge.com/news/2019-07- ... -under-bus
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie