Deutsche Bank

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 546

Re: Deutsche Bank

Berichtdoor Lukang » 08 Jul 2019 16:33

Icksray-1979 schreef:Voila, positie volledig verkocht... Misschien te vroeg, dat kan... Maar nam hierbij liever het zekere ipv het onzekere :think:

Ik denk eerder aan bijkopen. Op lange termijn komt dit volgens mij terug goed. Tijdens de bankencrisis was er ook grote paniek. Men kon toen kbc , ing enz kopen aan spotprijzen.
De grootste bank van Duitsland en één van de grootste banken ter wereld zal niet in faling gaan. Deze bank moet gered worden, zoniet een nooit geziene econ. wereldcrisis !
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste en fondsen

powered by Surfing Waves

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 715

Berichtdoor neku » 08 Jul 2019 16:42

Lukang schreef:
Icksray-1979 schreef:Voila, positie volledig verkocht... Misschien te vroeg, dat kan... Maar nam hierbij liever het zekere ipv het onzekere :think:

Ik denk eerder aan bijkopen. Op lange termijn komt dit volgens mij terug goed. Tijdens de bankencrisis was er ook grote paniek. Men kon toen kbc , ing enz kopen aan spotprijzen.
De grootste bank van Duitsland en één van de grootste banken ter wereld zal niet in faling gaan. Deze bank moet gered worden, zoniet een nooit geziene econ. wereldcrisis !

De EU zal hier geen graten zien in staatssteun :?
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109

Berichtdoor And its gone! » 08 Jul 2019 17:08

neku schreef:
Lukang schreef:

De EU zal hier geen graten zien in staatssteun :?

Ik vermoed dat de EU op zijn rug zal gaan liggen en zich gaat laten kietelen door Duitsland.
Of denk je dat de EU zijn eigen keel gaat over snijden door zijn (enige echte) economische motor aan zijn lot over te laten?

We kunnen speculeren zoveel we willen, en ieders mening is even waardevol.

Ik zie dat Sewing eindelijk het mes boven haalt, dat Sewing niet opteert voor een KV, dat DBK de Amerikaanse stresstest warempel overleeft, en dat dit lage-rente beleid niet eeuwig vol te houden is.
wolfe liked last!

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor And its gone! » 08 Jul 2019 17:56

Ik zie het er niet veel doen.
Voor de mensen die vandaag en de komende weken hun job verliezen is het natuurlijk zout op de wonde.

Deutsche Bank CEO pledges to buy bank's sliding shares in wake of restructuring
15:15 (08/07) - Bron: Reuters
FRANKFURT, July 8 (Reuters) - Deutsche Bank DBKGn.DE chief
executive officer said on Monday that he plans to invest a
"substantial amount" of his fixed salary in the lender.

CEO Christian Sewing announced the commitment to analysts
when explaining the lender's restructuring. Shares were down
about 5% as he spoke and hit a record low last month.
He said that he would be "putting his money where his mouth
is" and that details would be announced soon.

(Reporting by Tom Sims
Editing by Tassilo Hummel)
((Tom.Sims@thomsonreuters.com; +49 69 7565 1242; Reuters
Messaging: tom.sims.thomsonreuters.com@thomsonreuters.net))

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 303

Berichtdoor Icksray-1979 » 08 Jul 2019 18:25

And its gone! schreef:

Nice call :clap:

Gaat momenteel goed door het putje +/- -8%.

Beetje geluk gehad vandaag hè.
7.45 verkocht daarstraks. Ik zou zeggen "morgen misschien opnieuw tanken aan 6.45? Maar ga het niet doen... (vrees dat het reorganisatie-nieuws snel vergeten zal zijn, en bij de eerstvolgende cijfers krijgt het een klap vermoed ik).
Misschien eerder dan een nieuwe positie innemen :think:
ArcelorMittal - Oxurion - Greenyard - Econocom - Bpost.

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor And its gone! » 08 Jul 2019 18:31

Icksray-1979 schreef:
And its gone! schreef:

7.45 verkocht daarstraks. Ik zou zeggen "morgen misschien opnieuw tanken aan 6.45? Maar ga het niet doen... (vrees dat het reorganisatie-nieuws snel vergeten zal zijn, en bij de eerstvolgende cijfers krijgt het een klap vermoed ik).

Als je al lang van plan was te verkopen heb je vandaag een magistrale zet gedaan, van +5% naar -8% op een gegeven moment, niet evident om je moment te kiezen :clap:

Zou niet meteen terugkopen inderdaad, bij de volgende cijfers en zeker de jaarresultaten gegarandeerd een slachting.
Ik vermoed dat ik met mijn gemiddelde 8.5€ pas op winst kom binnen 2-3 jaar (als als)

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 546

Berichtdoor Lukang » 08 Jul 2019 19:33

Gedeelte van een artikel in De Tijd van zaterdag.
In combinatie met de monsterboetes die de bank moest ophoesten voor haar rol in schandalen, onder meer met rente- en valutafraude en in Russische witwasoperaties, duwden die povere prestaties in de zakenbank Deutsche Bank jaren diep in het rood. Pas in 2018 kon Deutsche Bank, na vier verliesjaren op rij, weer winstcijfers voorleggen.
Bijzonder overtuigend was die jaarwinst evenwel niet. En ook al deed de groep het in het eerste kwartaal wat beter dan verwacht, analisten vragen zich af of Deutsche Bank voldoende financiële vuurkracht heeft om zo'n omvangrijke reorganisatie door te duwen.

Mijn gemiddelde is 8,19 euro. Onlangs bijgekocht aan eur 6 rond.

ook dit nog in artikel: Veel van die risico's zijn afgedekt, maar als Deutsche Bank in de problemen komt, zou dat toch een schokeffect teweegbrengen. Geen wonder dat het Internationaal Monetair Fonds (IMF) de bank drie jaar geleden nog bestempelde als het grootste risico voor de stabiliteit van het financiële systeem. Ook Belgische instellingen kunnen in een worstcasescenario getroffen worden. Dexia, dat nog altijd overeind wordt gehouden bij de gratie van de Belgische en Franse belastingbetaler, is voor zowat een half miljard euro blootgesteld. Maar tussen die Deutsche Bank-derivaten zitten geen toxische effecten en de risico's zijn grotendeels afgedekt, is er te horen.

De Financial Stability Board, de internationale bankentoezichthouder, rekent Deutsche Bank tot de vier belangrijkste systeembanken ter wereld. Met een balanstotaal van 1.348 miljard euro - dik vier keer meer dan KBC - is het Duitse instituut natuurlijk een absolute reus, die in alle geledingen van de banksector actief is. Als het ooit foutloopt met Deutsche Bank, kan dat de rest van de sector besmetten.
And its gone! liked last!
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste en fondsen

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 70

Berichtdoor NewB76 » 08 Jul 2019 20:34

Indien DKB voldoende afgeslankt geraakt, en de Duitse Postbank vlot kan integreren , dan zal er misschien een nieuwe kans ontstaan voor een poging tot fusie met de CBK . Of was dit misschien het plan , nu er geen overnemer is voor de CBK ?

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Chukky2 » 08 Jul 2019 20:54

Icksray-1979 schreef:
And its gone! schreef:

Zal nu toch wel allemaal een beetje in de koers verwerkt zijn denk ik hoor . Denk dat we nu wel wat op het diepte punt zitten . Die 5,80 misschien niet meer zien.
Vergeet niet dat het een maga reorganisatie gaat worden .
Altice- -avantium-Bam-Bayer-Bekaert-Biocartis -Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umicore-XFab-Arcelor - InBev-Asiat-Aperam-melexis-Solvay

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 303

Berichtdoor Icksray-1979 » 09 Jul 2019 06:33

Chukky2 schreef:
Icksray-1979 schreef:
And its gone! schreef:

Zal nu toch wel allemaal een beetje in de koers verwerkt zijn denk ik hoor . Denk dat we nu wel wat op het diepte punt zitten . Die 5,80 misschien niet meer zien.
Vergeet niet dat het een maga reorganisatie gaat worden .

Klopt van die herorganisatie, maar vergeet ook niet dat zo'n mega reorganisatie miljoenen gaat kosten (wat nóg eens bijkomend op de cijfers gaat wegen).
Die 5.8 niet meer? Ik vrees zelfs dat ze er onder zullen duiken (momentfase) :think:
ArcelorMittal - Oxurion - Greenyard - Econocom - Bpost.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen