Rolls-Royce Holdings PLC

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 Jun 2012 18:43
waarderingen: 63
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor SEC » 29 Jun 2016 22:41

Alles gaat naar plan, wat de markt blijkbaar niet had verwacht.

en vandaag kreeg ethiopean airlines haar eerste A350XWB.


SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 Jun 2012 18:43
waarderingen: 63
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor SEC » 07 Jul 2016 18:39

De zodiac keukentjes zullen onderweg zijn want airbus belooft om dees jaar 50 a350s op te leveren.

1 van de volgende is voor Thai : http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... ght-tests/" onclick="window.open(this.href);return false;

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 Jun 2012 18:43
waarderingen: 63
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor SEC » 11 Jul 2016 08:54

RR neemt ITP volledig in handen, koopt de resterende 53% vd aandelen over voor 720m.

Daarmee insource-t RR ontwikkeling van onderdelen en breidt de MRO services verder uit. Verticale integratie.

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 Jun 2012 18:43
waarderingen: 63
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor SEC » 13 Jul 2016 16:46

Mooi Bloomberg artikel over een medestrijder : http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... on-valeant" onclick="window.open(this.href);return false;

Hempton ging bv. Checken of de gegevens over de A350 ook in de praktijk klopten, meerbepaald of het gewicht en verbruik according to specs waren, tijdens de presentatie van een prototype down under. En blijkbaar was alles in orde.

:D
reteiP liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1195
Lid geworden op: 22 Jan 2014 11:22
waarderingen: 281
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor reteiP » 23 Jul 2016 10:42

Positie gisteren wat uitgebreid aan 728 pence

Gebruikersavatar
jens_dev
Forum elite
Forum elite
Berichten: 6583
Lid geworden op: 17 Dec 2012 15:13
waarderingen: 2757
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor jens_dev » 23 Jul 2016 12:25

Waarom zo dol op dit aandeel, reteiP?
Lage marges & hoge investeringen, vrije kasstroom dus ook laag, balans gezond maar gaat er wel op achteruit.
Never waste a good crisis

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1195
Lid geworden op: 22 Jan 2014 11:22
waarderingen: 281
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor reteiP » 23 Jul 2016 13:09

Zie de marges wel sterk verbeteren door de onderhoudscontracten die daarvoor een stuk interessanter zijn. Ben ook wel benieuwd naar hun kostenbesparingen. Ben ook wel algemeen fan van de luchtvaartsector.

Gebruikersavatar
jens_dev
Forum elite
Forum elite
Berichten: 6583
Lid geworden op: 17 Dec 2012 15:13
waarderingen: 2757
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor jens_dev » 23 Jul 2016 16:08

Is dat geen historisch slechte sector om in te beleggen? (: Mag misschien niet alles over één kam scheren. Ik blijf er toch maar van af.
Never waste a good crisis

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1195
Lid geworden op: 22 Jan 2014 11:22
waarderingen: 281
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor reteiP » 28 Jul 2016 10:09

Rolls-Royce earnings hurt by weaker pound

LONDON--Rolls-Royce Holdings PLC (RR.LN) on Thursday said it fell to a loss in the first-half of the year because of an accounting charge, but promised a stronger performance in the final six months of the year.

It posted a 1.8 billion pound ($2.37 billion) net loss following the revaluation of currency hedges prompted by the weakness of the British currency, down from a GBP360 million profit reported a year earlier.

Rolls-Royce, which makes engines for Boeing Co. BA, +0.82% and Airbus Group SE's (AIR.FR) long-range jetliners said underlying profit was GBP77 million as sales retreated 1% to GBP6.5 billion.

The company left its full-year earnings outlook unchanged, with expectations of a decline in sales and revenue. Rolls-Royce in May said its profit would mostly be made in the second half of the year.

Rolls-Royce, no longer affiliated with the luxury car maker, is recovering from a several profit warnings that led it to cut its dividend for the first time since 1992 after profit slumped. The company has suffered lower demand for some of its most profitable products and struggled with the impact on demand from low crude prices on its marine and power-systems operations.

"Order intake has been good and, although known headwinds constrained revenue and profit in the first half, the business remains well positioned to deliver a solid second-half performance," said Chief Executive Warren East, who has just completed his first year in the job.

Mr. East has been trying to trim costs and cut management layers. In May he said about 20% to 25% of the top 2,000 managers may be removed, beyond the 200 that had already lost their jobs.

The interim dividend payment was cut to 4.6 pence from 9.27 pence in the year-prior.



Koers +10% vandaag

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 Jun 2012 18:43
waarderingen: 63
Contact:

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor SEC » 29 Jul 2016 08:03

jens_dev schreef:Waarom zo dol op dit aandeel, reteiP?
Lage marges & hoge investeringen, vrije kasstroom dus ook laag, balans gezond maar gaat er wel op achteruit.


De ontwikkeling van een nieuw motortype kost een groot fortuin, zeer strict gereguleerd, en weinig klanten zijn bereid zich vast te klinken aan een "nieuwe" motoren bouwer. Er ontstaat dus van nature een oligopolie, in RRs geval een duopolie met GE.



De opstart van een nieuw motortype is bovendien enorm werk-kapitaal intensief. Motoren worden pas betaald bij oplevering van het vliegtuig, maar worden maanden op voorhand bij boeing/airbus afgezet.
Enkel voor de XWB , meer dan 100 bij airbus afgezet, slechts 58 betaald. Pakweg 50 motoren @50m$ In het werkkapitaal , da's al 2,5mrd dollar.
Daarbij komt dat de eerste motoren veel duurder zijn in produktiekosten dan de laatste in een serie, en dus aanvankelijk met verlies verkocht worden.

Het is eigenlijk verbazingwekkend dat de cash flow zo goed stand hield de voorbije semesters, ondanks ontwikkelings en opstart kosten.

Doch eens de produktie onder stoom komt en die negatieve effekten omslaan in positieve, kunnen die cijfers er helemaal anders uit zien. Dan leveren wellicht ook de onderhoudscontracten al een beetje cash op, de verwachting is dat die cash flow almaar groter wordt bij stabiele kosten.

Hetzelfde verhaal zie je bij pratt n whitney, die wogen vorig jaar op de cijfers van UTX, maar dat wordt geleidelijk beter.