Rolls-Royce Holdings PLC

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 281

Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor reteiP » 18 Apr 2015 13:46

Niemand dit aandeel in portefeuille?

Hebben net een recordorder binnen van $9,2 miljard voor 50 Emirates Airbus A380 vliegtuigen uit te rusten met 220 motoren + onderhoud. Het zijn de onderhoudscontracten die de grootste winstdriver zijn voor RR.

Door winstwaarschuwingen is het aandeel al een tijdje in het slop en ook deze recordorders kunnen de beleggers blijkbaar niet bekoren. Voor mij is het nog een echt ondergewaardeerd aandeel.
De lagere olieprijzen zijn een zegen voor de vliegtuigmaatschappijen en zo onrechtstreeks ook voor RR.
Voor de energiedivisie van RR is het dan weer minder goed nieuws...

Bieraait
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 277

Re: Rolls-Royce Holdings PLC

Berichtdoor Bieraait » 18 Apr 2015 14:23

De energie afdeling is verkocht aan Siemens vorig jaar, of vergis ik mij hier helemaal? Lijkt me op LT inderdaad een uitstekende keuze.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 19 Apr 2015 20:25

Bieraait schreef:De energie afdeling is verkocht aan Siemens vorig jaar, of vergis ik mij hier helemaal? Lijkt me op LT inderdaad een uitstekende keuze.

"Power Systems" & "Nuclear & Energy" zijn nog steeds afdelingen.

Ze hebben de volgende afdelingen:
- Civil aerospace
- Defence aerospace
- Power systems
- Marine
- Nuclear & Energy

Waarbij de eerste even belangrijk is dan de andere 4 samen op vlak van omzet. En zelfs belangrijker op vlak van winst.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 22 Apr 2015 09:30

Met enige vertraging dan toch een mooie stijging.
Sinds half december al +25%

Arendsoog
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 590

Berichtdoor Arendsoog » 06 Jul 2015 11:10

Weer een winstwaarschuwing en wat ik niet direct had verwacht is de blootstelling aan de oliesector, ik zie de dure pond niet als reden maar dat zal ook niet positief bijdragen.

Weer winstwaarschuwing Rolls-Royce
Gepubliceerd op 6 jul 2015 om 09:58

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Motorenfabrikant Rolls-Royce verwacht dit jaar en in 2016 minder winst te maken dan eerder geraamd. Dat meldde het Britse concern maandag. Rolls-Royce kampt met een lagere vraag naar vliegtuigmotoren. Daarnaast voelt het bedrijf de zwakte in de olie- en gasmarkt.

Rolls-Royce verwacht dat de winst voor belastingen dit jaar uitkomt op 1,3 tot 1,5 miljard pond (1,8 tot 2,1 miljard euro). Dat was eerder 1,4 tot 1,6 miljard pond. Voor 2016 voorziet de motorenfabrikant dat de winst 300 miljoen pond lager zal uitvallen dan eerder geraamd. Naast de winstwaarschuwing maakte Rolls-Royce ook bekend dat het een aandeleninkoopprogramma ter waarde van 1 miljard pond schrapt. Het is niet voor het eerst dat Rolls-Royce de verwachtingen versobert. Eerder dit jaar werden de prognoses voor 2015 ook al naar beneden bijgesteld.

Banenreductie
In mei maakte de motorenfabrikant bekend 600 banen te schrappen bij zijn divisie die motoren voor schepen bouwt. Die banenreductie komt bovenop de eerder aangekondigde reorganisatie die circa 2600 werknemers hun baan kost.
Op 30 juli komt het bedrijf met de halfjaarcijfers naar buiten.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 06 Jul 2015 11:18

Energiesector & offshore is minder belangrijk voor het resultaat, maar ook niet verwaarloosbaar.

30 juli halfjaar resultaten, die zullen dus niet goed zijn.

De Wereld
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1520

Berichtdoor De Wereld » 06 Jul 2015 13:11

Beurs bij de lunch:

De Britse vliegtuigmotorenfabrikant Rolls Royce komt deze morgen met een stevige winstwaarschuwing. Het concern verwacht dit jaar en in 2016 minder winst te maken dan eerder geraamd. Rolls Royce kampt met een lagere vraag naar vliegtuigmotoren. Daarnaast weegt de zwakte in de olie- en gasmarkt op de vraag. Eerder dit jaar werden de prognoses voor 2015 ook al naar beneden bijgesteld. De winstschattingen voor 2016 worden met een derde verlaagd. Het bedrijf verwacht ook negatieve kasstromen in 2016 en schort het inkoopprogramma van eigen aandelen op.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 03 Aug 2015 10:10

Opvallende stijging vandaag.

Is al een tijdje een stock die terugkomt in de lijstjes van "value" investors. Hier een interessant artikel:
http://www.valuewalk.com/2015/08/rolls- ... d-the-gap/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkele highlights:

..."The company’s installed base of wide-body engines will be growing at twice the rate of the fastest-growing segment of the commercial aerospace industry, which enjoys a very deep order book as the current fleet of aircraft is at its oldest age ever. Order books for key twin aisle aircraft stretch well into the 2020s, and Rolls-Royce exclusively powers the most efficient planes"...

[img]http://www.valuewalk.com/wp-content/uploads/2015/07/Rolls-Royce-1-1024x555.jpg[/img]
jens_dev liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2735

Berichtdoor jens_dev » 12 Nov 2015 11:29

Rolls-Royce warns profits hit by ‘sharply weaker demand’
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/5d407f84 ... z3rGv04lRr" onclick="window.open(this.href);return false;

-20%.

Zit jij er nog altijd in reteiP?
Never waste a good crisis

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor reteiP » 13 Nov 2015 11:40

jens_dev schreef:Rolls-Royce warns profits hit by ‘sharply weaker demand’
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/5d407f84 ... z3rGv04lRr" onclick="window.open(this.href);return false;

-20%.

Zit jij er nog altijd in reteiP?

Ja ik had deze zomer nog bijgekocht.
Wel pijnlijk dit nieuws.

Had altijd gedacht dat lagere olieprijzen de vliegmaatschappijen ademruimte zou geven om hun vloot te moderniseren, maar dat blijkt dik tegen te vallen.