Trigano

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1761

Re: Trigano

Berichtdoor piddybull » 07 Aug 2018 16:13

Caramel zeg.
Momenteel op slechts € 122
Ik heb het vroeger wel in portefeuille gehad.

Jens , op 01 Jul 2017 14:00 heb jij de zaak wel heel erg juist geanalyseerd !

:clap: :clap:
.:!:. ALL-IN GALAPAGOS .THINK BIGGER - BIGGEST . TOLEDO - FILGOTINIB 2019 - 2020.:I:.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3201

Berichtdoor jens_dev » 07 Aug 2018 17:36

Ik heb het aandeel trouwens op mijn to-do lijstje gezet. Wil toch eens zien of de waardering ondertussen interessanter is geworden.
piddybull liked last!
Never waste a good crisis

r0bert
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor r0bert » 07 Aug 2018 20:18

Ik heb een klein deel ingekocht. Lijkt mij een markt waar de komende jaren nog flink wat potentieel in zit.

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 28 Sep 2018 00:20

Vandaag opnieuw -14,7 %

Koers staat op € 96,15

Jaarresultaten op 26 november.

De jaaromzetcijfers (2,31 mrd. EUR) van mobilhomebouwer Trigano beantwoordden volledig aan de verwachtingen. In het fiscaal vierde kwartaal groeide de omzet opnieuw autonoom (+5,5%) na een onverwachte omzetstabilisatie in het derde kwartaal. Trigano verwacht dat de omzet in het nieuwe boekjaar verder zal groeien. De positieve reactie van de verdelers op het nieuwe gamma werd immers bevestigd tijdens de eerste herfstbeurzen. De integratie van het overgenomen Adria loopt zoals gepland en de investeringen in Slovenië en in productiecapaciteit worden verdergezet.

Sinds de bekendmaking van teleurstellende omzetcijfers over het derde kwartaal (omzet - 0,8% op vergelijkbare basis) is de beurskoers van de producent van mobilhomes, Trigano, met een kwart gedaald. Voldoende om het aandeel opnieuw op te pikken of toch beter nog wat wachten?

Om dat te kunnen beoordelen, is de overname vorige week van de Duitse sectorgenoot Hymer door het Amerikaanse Thor Industries een goed uitgangspunt. Thor betaalt, schulden inbegrepen, 2,1 mrd. EUR voor Hymer, of 8,4 keer de bedrijfscashflow van het laatste fiscale boekjaar. Minder dus dan wat u momenteel voor Trigano moet neertellen. Trigano mag dan wel iets hogere marges (11,2% tegen 10%) hebben, rekening houdend met de verwachte synergieën betaalt Thor Industries uiteindelijk nog minder dan die 8,4 keer. Meteen de reden waarom Trigano nadat de overname bekend werd opnieuw onderuitging. Trigano is voor 57,8% in handen van Francois Feuillet (intussen 70 jaar), maar de opvolging wordt voorbereid.

Voor het stokken van de groei in het fiscale derde kwartaal waren er verschillende oorzaken: een tekort aan componenten, een daling van de verkopen in het VK, een heel sterk derde kwartaal het jaar voordien,...  Toch groeit de Europese markt voor recreatieve voertuigen nog altijd sterk: tijdens de eerste 10 maanden (tot eind juni) met 14,4%. Trigano mikt dan ook nog altijd op hogere resultaten voor het huidige boekjaar. Dat gaat zonder problemen lukken. Er is de omzetbijdrage van Adria en een verdere verbetering van de rendabiliteit. Tevens is het uitkijken naar het salon voor vrijetijdsvoertuigen in Le Bourget (van 29 september tot 7 oktober), een barometer voor het nieuwe boekjaar.

Trigano heeft 32% van de Europese markt in handen, maar mikt op een verdere stijging van zijn marktaandeel door een verdere uitbreiding van het distributienetwerk.

Na de forse koerscorrectie van de voorbije maanden is de waardering schappelijker geworden. Bovendien zit Trigano in een groeimarkt. Niet alleen mobiele senioren, maar ook steeds meer jongeren kiezen voor een andere manier van reizen. We trekken ons advies op van ‘afbouwen’ naar ‘houden’ in aanloop naar de publicatie van de jaaromzetcijfers woensdag.

Bron : De Belegger
.:!:. ALL-IN GALAPAGOS .THINK BIGGER - BIGGEST . TOLEDO - FILGOTINIB 2019 - 2020.:I:.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3201

Berichtdoor jens_dev » 28 Sep 2018 09:57

Post van 1/7/2017.
jens_dev schreef:Geen slecht bedrijf. Nauwelijks schulden. Groeit hard. Besef wel dat die groei al voor een groot stuk zit verrekend in de huidige koers. De vrije kasstroom bedroeg in 2016 €65,8m (€50,5m in 2015). Het aandeel noteert nu dus tegen meer dan 30x die meest recente vrije kasstroom. Geen probleem als het bedrijf hard blijft groeien. Stokt de groei echter, dan staat de koers veel te hoog.

Precies wat er gebeurd is in Q3. Toch opmerkelijk. In H1 nog 46% omzetgroei en dan ineens 0% tot low single digit. Waardering oogt voor het eerst aantrekkelijk.
Never waste a good crisis

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 28 Sep 2018 12:16

Bron De Belegger :

De update van Trigano (-14,7%) op Parijs werd negatief onthaald. Gilbert Dupont verlaagde zijn advies naar 'afbouwen'.

Jens, even een terecht dikke bedankt want uw opmerking vorig jaar heeft me behoed voor deze laatste serieuze schuifaf.
Vandaag lijkt het inderdaad een stuk interessanter aan het worden.

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 21 Okt 2018 11:31

Trigano
€ 90,65€ -6,55 % ( Vrijdag 19-10-18 )
:oops:

Ik volg het niet meer van dichtbij maar het kan echt nogal keren.

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 24 Okt 2018 15:12

Trigano
€ 83,20

Info op De Tijd

ACTUEEL (!?!)

Trigano

De koers van de Franse verkoper van mobilhomes en campeergerei daalde sinds het hoogtepunt van april met ongeveer 25%. Na deze daling, wordt deze small caps alweer een mooie koopgelegenheid.

Helaas slaat deze info op de tijd andermaal op NIETS !

Over de koopgelegenheid durf ik me niet uit te laten.
Wat hier gebeurt is schept geen vertrouwen...

De koers stond op 7 juni 2018 op € 174 ,meer dan het dubbele van vandaag !