Novo Nordisk A/S(NOVO.B)

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
fltn
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Re: Novo Nordisk A/S(NOVO.B)

Berichtdoor fltn » 27 Aug 2016 12:07

Ik las vandaag in de Tijd dat Novo bij de 5 favoriete aandelen stond van Marc Leyder. Zijn zicht op de situatie:
"Na tegenvallende kwartaalresultaten kreeg het eerder deze maand een tik van -15%. Beleggers waren verrast door de toegenomen concurrentie in de VS, die leidde tot lagere prijzen. Aangezien Novo de meest innovatieve speler blijft voor diabetes beschouwen wij deze correctie als een mooi instapmoment. Het feit dat de bevolking ouder en zwaarder wordt, speelt in de kaart van Novo Nordisk. De vraaag naar insuline zal de komende jaren enkel toenemen".
THE MARKET CAN STAY IRRATIONAL LONGER THAN YOU CAN STAY SOLVENT.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 362

Berichtdoor sjos » 28 Aug 2016 10:57

fltn schreef:Ik las vandaag in de Tijd dat Novo bij de 5 favoriete aandelen stond van Marc Leyder. Zijn zicht op de situatie:
"Na tegenvallende kwartaalresultaten kreeg het eerder deze maand een tik van -15%. Beleggers waren verrast door de toegenomen concurrentie in de VS, die leidde tot lagere prijzen. Aangezien Novo de meest innovatieve speler blijft voor diabetes beschouwen wij deze correctie als een mooi instapmoment. Het feit dat de bevolking ouder en zwaarder wordt, speelt in de kaart van Novo Nordisk. De vraaag naar insuline zal de komende jaren enkel toenemen".

Ik dacht dat die "toegenomen concurrentie in de VS" er vooral in bestond dat bepaalde prive ziekteverzekeringen diabetes producten van Novo Nordisk niet meer gingen terugbetalen en generische producten bevoordeligen. Correct me if I m wrong.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 03 Sep 2016 10:57

Novo Nordisk and Oramed are both working on an oral insulin diabetic treatment.
Both recently reported Phase 2 trial results that met primary endpoints.
A comparison of results indicates Novo Nordisk's treatment is far more effective, but both could find a market.
Oral insulin would be a gigantic seller. With the global insulin market expected to approach a whopping $40B by 2020, an oral insulin pill could help a pharmaceutical company grab big chunk of revenue from competitors. After all, insulin is currently available only in injectable form. An oral version would likely aid compliance by ridding patients of the use of needles and offering a convenient treatment.
Coming up with an oral insulin pill is only part of the story, though. Oral insulin pills are actually simple to develop. What's hard is producing them as an effective, safe and profitable product....

Meer op deze link:http://seekingalpha.com/article/4000689-battle-oral-insulin

Gisteren is het aandeel even onder de 300 Deense Kronen gegaan.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 28 Sep 2016 10:32

Gisteren een nieuw Laag Jaar gezet op 288,30 DKK. Ik begin eraan te denken om opnieuw in te stappen.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 30 Sep 2016 12:58

KOPENHAGEN (AFN/BLOOMBERG) - De Deense farmaceut Novo Nordisk schrapt circa 1000 banen. Dat is zo'n 2 procent van het personeelsbestand. Met de stap wil het bedrijf kosten besparen, zo kondigde het donderdag aan.
Novo Nordisk heeft veel last van stevige concurrentie op de markt voor diabetesproducten in de Verenigde Staten. De meeste banen zullen geschrapt worden op de afdelingen voor onderzoek en ontwikkeling. Ook functies op het hoofdkantoor vervallen. In thuisland Denemarken gaan er waarschijnlijk zo'n 500 banen verloren.
Novo is de grootste producent van insuline ter wereld.
bron:http://www.iex.be/Nieuws/ANP-290916-057/Deens-Novo-Nordisk-schrapt-banen.aspx

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 30 Okt 2016 11:42

En weer een goede tien percent naar onder. Was die speculatıetaks er niet dan zou ık ik nu instappen.

Novo Nordisk B COPENHAGEN STOCK EXCHANGE
237,50 -14,97%

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 05 Nov 2016 10:02

En nog verder naar beneden. İk veronderstel dat grote(pensioen)fondsen het aandeel dumpen.
Novo Nordisk B COPENHAGEN STOCK EXCHANGE
229,30 -3,17%

ThomasBB
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 70

Berichtdoor ThomasBB » 05 Nov 2016 10:44

Tegenover de brede markt begint dit aandeel wel erg goedkoop te worden maar misschien zit de schrik erin dat men de vooruitzichten nog verder naar beneden moet bijstellen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3103

Berichtdoor jens_dev » 05 Nov 2016 13:21

ThomasBB schreef:Tegenover de brede markt begint dit aandeel wel erg goedkoop te worden maar misschien zit de schrik erin dat men de vooruitzichten nog verder naar beneden moet bijstellen.

Volgens mij minimum 260 DKK waard (zonder verdere groei; terwijl die niet is stilgevallen, maar vertraagd). Dat lijkt op slechts een kleine onderwaardering, maar Novo Nordisk noteerde jarenlang aan een forse premie. Je kon ze zelden oppikken onder hun waarde. Die 260 DKK is ook slechts een momentopname. Waarde zal wellicht jaar na jaar stijgen. Bedrijf koopt ook massaal eigen aandelen in, wat extra voordelig is nu de koers sterk gedaald is. Zeer hoge en stijgende marges. Nettokaspositie. 2016 wordt sowieso hun beste jaar ooit. Over de eerste 9m al meer vrije kasstroom dan over heel 2015 (wat ook al een recordjaar was). Wie nog een blue chip zoekt om jarenlang bij te houden... Aandeel is dit jaar al met 42% gezakt en noteert nu op het niveau van 2014, toen de omzet 20% lager lag en de vrije kasstroom 32% lager dan dit jaar. Een zware overreactie imo.

Nog geen positie, staat wel op watchlist.

Thomas,
Jij een idee hoe het dividend wordt belast afhankelijk van waar je ze koopt (Kopenhagen/VS)?
Never waste a good crisis

ThomasBB
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 70

Berichtdoor ThomasBB » 05 Nov 2016 20:25

jens_dev schreef:Thomas,
Jij een idee hoe het dividend wordt belast afhankelijk van waar je ze koopt (Kopenhagen/VS)?

Bij mijn weten is de bronbelasting standaard altijd 27 percent voor Belgen.

Ik heb het ooit eens opgezocht voor een ander aandeel en door de ADR in de VS te kopen kan je helaas niet profiteren van het belastingverdrag, daarvoor moet je in de VS wonen. In theorie zou je alles boven de 15 percent kunnen terugkrijgen van de Deense overheid, maar in de praktijk is dat voor een kleine aandeelhouder waarschijnlijk te veel moeite.