GlaxoSmithKline (GSK)

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 513
Contacteer:

Re: GlaxoSmithKline

Bericht door Freddy » 28 jun 2016 12:38

Haiko17 schreef:Inderdaad, samen met goudmijnen een van de weinigen die recht zijn gebleven.
Ik vraag me af waarom. Farma als defensieve sector met een stevig dividend?
Shell bleef ook behoorlijk overeind.
beide multinationals, zeker voor Shell is een lage pond een beetje fait divers aangezien in hun sector toch quasi alles in dollar gebeurt

powered by Surfing Waves

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 639
Contacteer:

Bericht door Karl » 01 aug 2016 13:03

GSK en Alphabet slaan handen ineen
Gepubliceerd op 1 aug 2016 om 12:12

LONDEN (AFN/RTR) - De Britse farmaceut GlaxoSmithKline (GSK) en Google-moeder Alphabet staan voor de oprichting van een nieuw bedrijf dat zich gaat richten op de bestrijding van ziekten via elektrische signalen in het lichaam. In de komende zeven jaar wordt in totaal 715 miljoen dollar gestopt in Galvani Bioelectronics.

Galvani zal onder meer zeer kleine implanteerbare apparaten gaan produceren die zenuwsignalen kunnen wijzigen of ontwikkelen. Doel is daarbij om onregelmatige of veranderende impulsen te moduleren. Volgens GSK kunnen onder meer chronische aandoeningen als diabetes, artritis en astma via zogeheten bio-elektronica worden aangepakt.

Het nieuwe bedrijf wordt voor 55 procent eigendom van GSK en voor 45 procent van Alphabet-onderdeel Verily Life Sciences. Voor onderzoek zal gebruikgemaakt worden van de Britse faciliteiten van GSK in Stevenage. Daarnaast komt een onderzoekslocatie in San Francisco.

Het bedrijf verwacht binnen zeven jaar goedkeuring te krijgen van de toezichthouder voor het gebruik van de implanteerbare apparaten.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 29 aug 2016 19:58

Better Buy: GlaxoSmithKline plc vs. AbbVie
Which is the better large-cap drug stock to buy right now?

George Budwell (TMFGBudwell) Aug 29, 2016 at 9:41AM

Within the ecosystem of large-cap drug stocks, AbbVie (NYSE:ABBV) and GlaxoSmithKline (NYSE:GSK) are easily top dogs when it comes to their respective dividend yields. AbbVie, for instance, sports a current yield of 3.45%, and Glaxo weighs in at a hefty 4.97%.

http://www.fool.com/investing/2016/08/2 ... bbvie.aspx

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 267

Bericht door Haiko17 » 29 mar 2017 21:53

Goed nieuws voor GSK!

Mylan's generic version of GSK's Advair rejected by FDA.

Bron: Seeking Alpha
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia, Jensen

Jojo
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 158
Contacteer:

Bericht door Jojo » 31 mei 2017 21:55

Goed bezig vandaag ! Blij dat ik hem in mijn port heb.
2019 : het jaar van .........

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 267

Bericht door Haiko17 » 19 jun 2017 13:15

Ik heb de mijne vanmorgen verkocht: ze staan vrij ok gewaardeerd nu, en er beweegt te weinig vind ik, wat ook niet abnormaal is voor zo'n gigant.
Zit nu te azen op een pakket Resilux'en, die hebben nog meer ruimte om de wereld te veroveren.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia, Jensen

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 867
Contacteer:

Bericht door Hunter » 26 jul 2017 20:19

Farmaceut GSK zet mes in programma's
Gepubliceerd op 26 jul 2017 om 12:58

LONDEN (AFN/RTR) - GlaxoSmithKline (GSK) zet het mes in een aantal van zijn programma's. De Britse farmaceut kondigde aan vooral te gaan investeren in rendabelere medicijnen en erkent dat het bij het toewijzen van fondsen soms ,,moeilijk keuzes" zal moeten maken. Daardoor zal de financiering in onder andere experimentele medicijnen op termijn opdrogen.

GSK wil circa 80 procent van het beschikbare geld toewijzen aan de ontwikkeling van therapieën voor ademhalings-, HIV-, oncologie- en ontstekingsstoornissen. Op termijn wil het bedrijf dertig van zijn preklinische en klinische programma's stoppen of van de hand doen. De divisie die zich bezighoudt met zeldzame ziekten wordt mogelijk in de etalage gezet. De farmaceut had eerder al aangekondigd zijn bedrijfsvoering te gaan herzien.

GSK sloot het tweede kwartaal af met een omzet van 7,3 miljard pond, hetgeen een stijging betekende met 12 procent, geholpen door de waardedaling van het zwakkere pond. Op basis van gelijke wisselkoersen was sprake van een plus van 3 procent. De aangepaste winst kwam uit op 1,3 miljard pond.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 81
Contacteer:

Bericht door Kevander » 27 jul 2017 19:16

Lijkt me een goed beleid om weer meer vrije kasstroom te krijgen. Misschien terug naar $55?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 462
Contacteer:

Bericht door kierkegaard » 25 okt 2017 16:25

GSK kwam vandaag met kwartaalresultaten en die lagen een stuk boven de verwachtingen. Later op de middag kregen we echter ineens een sterke terugval (4,5%) aan hoger volume, vermoedelijk door brexit-zorgen. Ik meen echter dat die wat betreft GSK overdreven zijn (4% van hun verkoop is VK en stellen contingency plan op punt) en zeker al deels ingeprijsd. Gecombineerd met het zwakkere pond vind ik dit een aankoopmement en heb ik licht verder opgebouwd (positie 50% aangedikt).
Jojo liked last!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 462
Contacteer:

Bericht door kierkegaard » 25 okt 2017 18:40

Precies alsof iedereen na mijn bericht beginnen kopen is! :o

Aankoop vandaag op dip rond 14,22 maar die is kort daarna weer goedgemaakt om rond de slotkoers van gisteren 15,13 weer te eindigen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie