Lufthansa

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 150

Re: Lufthansa

Bericht door zegermans »

Koers stijgt lichtjes... in het licht van wat er gisteren gebeurd is vreemd. Kleine short positie genomen, we'll see

groenen
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 258

Bericht door groenen »

zegermans schreef:Koers stijgt lichtjes... in het licht van wat er gisteren gebeurd is vreemd. Kleine short positie genomen, we'll see
ik zou eerder een short airbus nemen.
Inside my shell I wait and bleed

zegermans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 150

Bericht door zegermans »

ook daarop short, maar ook daar heel weinig beweging...
groenen schreef:
zegermans schreef:Koers stijgt lichtjes... in het licht van wat er gisteren gebeurd is vreemd. Kleine short positie genomen, we'll see
ik zou eerder een short airbus nemen.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1136

Bericht door sjos »

Na de recente gebeurtenissen (Germanwingscrash) en eerdere stakingsacties, ga ik ervan uit dat de koers van het aandeel de bodem bereikt heeft en heb me dan ook ingekocht aan 12,50 Euro. Nu enkele kwartalen wachten.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 428

Bericht door Zeus »

Is er eigenlijk al zicht op de omvang van de schadeclaim?

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Zeus schreef:Is er eigenlijk al zicht op de omvang van de schadeclaim?
De vraag is eigenlijk: wie betaalt ? Lufthansa of haar verzekering ?
wolfe liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

aston
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 161

Bericht door aston »

Heb ze zelf verkocht toen ze op 13.5 stonden na de germanwings crash. Een 12 tal percent winst genomen na ze eind vorig jaar gekocht te hebben.

Vreesde voor kudde verkoopgedrag en heb besloten om niet tegen de kudde in te gaan. Beetje jammer want ze waren tot bijna 15 gegaan niet zo lang daarvoor. De crash zorgde er ook voor dat er geen stakingen zouden zijn.

Wat me nu tegenhoudt om opnieuw in te kopen is dat de britten zich bij hun aandeelhouders van etihad hebben gepositioneerd dus zie ik de overmacht van het middenoosten echter maar toenemen zonder ingrijpende maatregelen van europa uit. Verder is de vraag wie de schadeclaims gaat betalen zoals eerder vernoemd, lufthansa zelf of de verzekeringen?

Positief dan weer is dat ze in het businessegement (voorlopig toch nog), cargo en technik nog steeds zeer stevig staan.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Hunter schreef:Lufthansa boekt winst
Gepubliceerd op 5 mei 2015 om 09:14

KEULEN (AFN) - Lufthansa heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een nettowinst van 425 miljoen euro geboekt. Operationeel draaide de luchtvaartmaatschappij onder meer door stakingen nog met verlies, maar financiële constructies rond het belang in JetBlue krikten het resultaat op, meldde het Duitse bedrijf dinsdag.

De nettowinst van Lufthansa volgt op een min van 252 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2014. Operationeel werd het verlies met 76 miljoen euro verkleind, naar 133 miljoen euro. De omzet van het luchtvaartbedrijf steeg met 8 procent, tot 7 miljard euro.

Stakingen kostten het bedrijf vorig kwartaal 42 miljoen euro. Door de werkonderbrekingen ontving Lufthansa bovendien minder boekingen, waardoor ze dit kwartaal naar verwachting nog eens 58 miljoen euro kosten.

Volgens financieel directeur Simone Menne tonen de cijfers aan dat Lufthansa op de goede weg is, maar ook nog onder grote druk staat om de prestaties verder te verbeteren. Het bedrijf kampt onder met zware pensioenlasten, die het eigen vermogen drukken. Verder blijven bezuinigingen noodzakelijk om de internationale concurrentie het hoofd te kunnen bieden, stelde ze.
Maar ondertussen is de koers al een goede maand stijgende. Ik denk dat er nog wat meer inzit.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Bei der Lufthansa (WKN 823212) sorgten zuletzt verschiedene Probleme wie Pilotenstreiks oder der Absturz der Germanwings-Maschine in Frankreich dafür, dass das Anlegervertrauen nicht gerade hoch war. Allerdings konnte sich Deutschlands größte Airline einiges von diesem Vertrauen zurückholen, so dass sich die Aktie in einem nicht gerade berauschenden Gesamtmarktumfeld erholte.
Nachdem die Pilotengewerkschaft Vereinigung Cockpit (VC) im Tarifstreit nun einer Gesamtschlichtung zugestimmt hat, ist die Aussicht auf eine Einigung gestiegen, während erst einmal eine Streikpause angekündigt wurde. Zudem konnte die Kranich-Airline im saisonal schwachen Auftaktquartal 2015 besser als erwartet abschneiden und den bereinigten operativen Verlust gegenüber dem Vorjahr deutlich senken.
Diese Nachrichten haben auch beim Aktienkurs positive Spuren hinterlassen. Zum Beispiel hat sich der DAX-Wert wieder über den GD200 zurückgekämpft. Zudem wirkt das sehr niedrige 2016er-KGV von 6 sehr einladend

Onderlijking door mij
bron:http://dieboersenblogger.de/54927/2015/ ... blogger%29

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Alle aandelen dalende, maar in de DAX zijn het juist de laag gewaardeerde aandelen Lufthansa en RWE die het minst dalen (anderhalf procent).

Plaats reactie