BMW AG
-
- Forum actieveling
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 jun 2012 18:43
- waarderingen: 92
- Contacteer:
Re: BMW AG
Gelukkig koopt de ECB hun schuldenberg op.
Toch iets dat altijd stijgt bij de Duitse autobouwers, hun schulden.
Toch iets dat altijd stijgt bij de Duitse autobouwers, hun schulden.
panly.blogspot.com
Re: BMW AG
Ik kan me vergissen, maar had BMW geen nettokas-positie?SEC schreef:Gelukkig koopt de ECB hun schuldenberg op.
Toch iets dat altijd stijgt bij de Duitse autobouwers, hun schulden.
Re: BMW AG
Uit het annual report 2018 ("BMW Group Balance Sheet at 31-Dec-2018"):
Group:
Cash & equivalents: 10,979M€
Non-current financial liabilities: 64,772M€
Current financial liabilities: 38,825M€
> Netto kaspositie: -92,618M€ (dus netto schuldpositie van bijna 93B€)
Gedeelte "Automotive" (unaudited):
Cash & equivalents: 8,631M€
Non-current financial liabilities: 1,017M€
Current financial liabilities: 879M€
> Netto kaspositie: +6,735M€
De schulden zitten voornamelijk in de "Financial Services" en in de "Other entities" ("primarily comprises holding companies and Group financing companies. This segment also includes the operating companies BMW (UK) Investments Ltd. and Bavaria Reisebüro GmbH")
Edit: 93M€ moet 93B€ zijn
Group:
Cash & equivalents: 10,979M€
Non-current financial liabilities: 64,772M€
Current financial liabilities: 38,825M€
> Netto kaspositie: -92,618M€ (dus netto schuldpositie van bijna 93B€)
Gedeelte "Automotive" (unaudited):
Cash & equivalents: 8,631M€
Non-current financial liabilities: 1,017M€
Current financial liabilities: 879M€
> Netto kaspositie: +6,735M€
De schulden zitten voornamelijk in de "Financial Services" en in de "Other entities" ("primarily comprises holding companies and Group financing companies. This segment also includes the operating companies BMW (UK) Investments Ltd. and Bavaria Reisebüro GmbH")
Edit: 93M€ moet 93B€ zijn
-
- Forum veteraan
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 22 jan 2014 11:22
- waarderingen: 398
- Contacteer:
Re: BMW AG
Ze hebben wel degelijk een schuldpositie. De meeste BMW's moeten al rijdend nog afbetaald worden. De verkoop wordt onmiddellijk als inkomen geboekt en de leasingschuld steekt men in de banktak van BMW maar op groepsniveau bekeken is dit natuurlijk wel een schuld. En het onderpand verliest na verkoop direct 50% van zijn waarde. Dus je kan maar beter hopen dat er geen kredietcrisis toeslaat.
Re: BMW AG
Ondanks de onheils- en winstwaarschuwingen toch een pakketje gekocht van dit aandeel vorige week. De handelsspanningen en dergelijke hebben dit aandeel toch een stuk lager gezet mijn inziens.
Toch verwacht ik wel dat de nieuwe 3-serie die doorgaans wel populair is enigszins wel de verkopen moeten aanzwengelen

Toch verwacht ik wel dat de nieuwe 3-serie die doorgaans wel populair is enigszins wel de verkopen moeten aanzwengelen


Re: BMW AG
dubbele post
Re: BMW AG
Industrie en economie / BMW: "Niemand is geïnteresseerd in de elektrische auto"
Een belangrijke BMW-medewerker stelt dat de elektrische auto alleen interessant is voor de overheden. En dat ze nog steeds te duur zijn voor het grote publiek.
"Niemand wil echt een elektrische auto": dit vonnis werd uitgesproken door Klaus Frölich tijdens een gesprek met Australische collega's. Eerder heeft hij al verklaard dat de i3 noch de i8 nakomelingen zullen hebben en dat diesel- en benzinemotoren pas tegen 2030 en 2050 zullen verdwijnen. Maar de BMW-manager blijft de EV onderuit halen.
Niet voor de gewone man
Volgens Klaus Frölich wordt de elektrische auto alleen gevraagd "door overheden" en niet "niet door klanten". Volgens de BMW-manager "zullen de Europeanen deze auto's alleen maar kopen als de overheden grote voordelen geven", omdat EV's zo duur zijn. Om nog maar te zwijgen van de zeer hoge prijs van een volle tank elektriciteit in sommige landen, zoals Duitsland, waar het rijden met een elektrische auto duurder is dan het rijden met een diesel. Dat gezegd hebbende, kan Klaus Frölich niet tegen de huidige trend ingaan. Want bij BMW plannen ze de komende 10 jaar liefst 25 elektrische of geëlektrificeerde modellen. Frölich gelooft dat plug-inhybrides de meest concurrerende modellen blijven, voor zowel de prijs als voor het gebruiksgemak.
Een belangrijke BMW-medewerker stelt dat de elektrische auto alleen interessant is voor de overheden. En dat ze nog steeds te duur zijn voor het grote publiek.
"Niemand wil echt een elektrische auto": dit vonnis werd uitgesproken door Klaus Frölich tijdens een gesprek met Australische collega's. Eerder heeft hij al verklaard dat de i3 noch de i8 nakomelingen zullen hebben en dat diesel- en benzinemotoren pas tegen 2030 en 2050 zullen verdwijnen. Maar de BMW-manager blijft de EV onderuit halen.
Niet voor de gewone man
Volgens Klaus Frölich wordt de elektrische auto alleen gevraagd "door overheden" en niet "niet door klanten". Volgens de BMW-manager "zullen de Europeanen deze auto's alleen maar kopen als de overheden grote voordelen geven", omdat EV's zo duur zijn. Om nog maar te zwijgen van de zeer hoge prijs van een volle tank elektriciteit in sommige landen, zoals Duitsland, waar het rijden met een elektrische auto duurder is dan het rijden met een diesel. Dat gezegd hebbende, kan Klaus Frölich niet tegen de huidige trend ingaan. Want bij BMW plannen ze de komende 10 jaar liefst 25 elektrische of geëlektrificeerde modellen. Frölich gelooft dat plug-inhybrides de meest concurrerende modellen blijven, voor zowel de prijs als voor het gebruiksgemak.
-
- Forum actieveling
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 18 mar 2012 15:22
- waarderingen: 43
- Contacteer:
Re: BMW AG
Hoeveel houdt men hier in feite netto over van het dividend ? iemand die wil meedelen hoeveel hij netto per aandeel uitgekeerd kreeg onlangs?
kwestie van een idee te hebben.
Dank bij voorbaat.
kwestie van een idee te hebben.
Dank bij voorbaat.
Re: BMW AG
Ik heb het niet zelf uitgerekend dus een exact bedrag kan ik u niet geven. Met onderstaande link kunt u echter aan de slag om het netto dividend te berekenenseanimfje schreef:Hoeveel houdt men hier in feite netto over van het dividend ? iemand die wil meedelen hoeveel hij netto per aandeel uitgekeerd kreeg onlangs?
kwestie van een idee te hebben.
Dank bij voorbaat.

https://www.vfb.be/Vfb/dubbele-belastin ... dividenden
Re: BMW AG
Het nettobedrag bedroeg dit jaar 1.80 EUR en werd traditiegetrouw eind mei uitbetaald.seanimfje schreef:Hoeveel houdt men hier in feite netto over van het dividend ? iemand die wil meedelen hoeveel hij netto per aandeel uitgekeerd kreeg onlangs?
kwestie van een idee te hebben.
Dank bij voorbaat.
Deelnemen aan het forum + meer functies?
Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen enkele tellen