BMW AG

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1213
Lid geworden op: 22 Jan 2014 11:22
waarderingen: 295
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor reteiP » 19 Dec 2017 13:37

BMW confirms that it met its target to sell 100K electrified cars globally this year.

BMW on its electric future: "By 2025, the company will offer 25 fully electric and plug-in hybrid models worldwide. The fifth generation of electric drive train and battery technology, available from 2021, uses scalable, modular electrification kits that will allow all model series to be fitted with every type of drive train."

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... es-in-2017
Jojo liked last!


Gebruikersavatar
Jojo
Premiummember
Premiummember
Berichten: 496
Lid geworden op: 19 Dec 2013 15:26
waarderingen: 151
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor Jojo » 09 Mar 2018 09:07

Gilead Ageas Genmab ASMI Sphere3D GSK CFEB LBrands Melexis Umicore Euronav Nordex Solvay Grandvision Biocartis AXA Befimmo AHDelh ABInbev TCON ACIU BMW RioTinto

vlaanderenwest
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 Jun 2015 14:38
waarderingen: 30
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor vlaanderenwest » 14 Mar 2018 11:26

In hoe verre is het nog verstandig om in de Europese auto-industrie te investeren (aandelen zoals BMW,VW,Daimler) met de import tax voor europese wagens in Amerika in het achter hoofd?

Eens de tax een feit is kunnen deze aandelen volgens mij toch wel rake klappen krijgen,anderzijds staan deze aandelen voor het moment wel aan de goedkope kant!!

Het blijft de vraag is nu instappen niet te risicovol gezien het huidige politieke klimaat?

Gebruikersavatar
Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 744
Lid geworden op: 30 Mar 2015 21:35
waarderingen: 288
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor Zeus » 14 Mar 2018 11:46

vlaanderenwest schreef:In hoe verre is het nog verstandig om in de Europese auto-industrie te investeren (aandelen zoals BMW,VW,Daimler) met de import tax voor europese wagens in Amerika in het achter hoofd?

Eens de tax een feit is kunnen deze aandelen volgens mij toch wel rake klappen krijgen,anderzijds staan deze aandelen voor het moment wel aan de goedkope kant!!

Het blijft de vraag is nu instappen niet te risicovol gezien het huidige politieke klimaat?


Het meest aantrekkelijke aandeel in die sector is m.i. Renault, omdat je weinig exposure hebt aan de VS. In principe is er enkel blootstelling via de participatie in Nissan. Renault heeft ook een samenwerking met Mercedes, maar dat gaat vooral over motoren met kleine cilinderinhoud die weinig worden verkocht in de USA.

Tegelijk zijn ze aanwezig in alle grote groeimarkten Zuid-Amerika, Noord-Afrika (waar Dacia één van de bestverkopende merken is), het Midden-Oosten, Oost-Europa en Rusland (via een meerderheidsaandeel in Avtovaz, de holding boven Lada). In Azië heb je uiteraard Nissan, waarvan Renault ongeveer 40 procent in handen heeft. In West-Europa heb je weinig groei, maar Renault blijft wel een verkoopstopper in het A, B en C segment.

Ook is de Renault-Nissan alliantie de grootste producent van elektrische wagens wereldwijd.

Het blijft wel een erg cyclische sector, met héél diepe dalen als het economisch klimaat omslaat. En met een hoogbejaarde stierenmarkt zou ik zelf maar een kleine positie nemen.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold