BMW AG

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1471
Lid geworden op: 22 jan 2014 11:22
waarderingen: 396
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door reteiP » 19 dec 2017 13:37

BMW confirms that it met its target to sell 100K electrified cars globally this year.

BMW on its electric future: "By 2025, the company will offer 25 fully electric and plug-in hybrid models worldwide. The fifth generation of electric drive train and battery technology, available from 2021, uses scalable, modular electrification kits that will allow all model series to be fitted with every type of drive train."

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... es-in-2017
Jojo liked last!



powered by Surfing Waves

Gebruikersavatar
Jojo
Premiummember
Premiummember
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 dec 2013 15:26
waarderingen: 158
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door Jojo » 09 mar 2018 09:07

2019 : het jaar van .........

vlaanderenwest
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jun 2015 14:38
waarderingen: 48
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door vlaanderenwest » 14 mar 2018 11:26

In hoe verre is het nog verstandig om in de Europese auto-industrie te investeren (aandelen zoals BMW,VW,Daimler) met de import tax voor europese wagens in Amerika in het achter hoofd?

Eens de tax een feit is kunnen deze aandelen volgens mij toch wel rake klappen krijgen,anderzijds staan deze aandelen voor het moment wel aan de goedkope kant!!

Het blijft de vraag is nu instappen niet te risicovol gezien het huidige politieke klimaat?

Gebruikersavatar
Zeus
Premiummember
Premiummember
Berichten: 838
Lid geworden op: 30 mar 2015 21:35
waarderingen: 335
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door Zeus » 14 mar 2018 11:46

vlaanderenwest schreef:In hoe verre is het nog verstandig om in de Europese auto-industrie te investeren (aandelen zoals BMW,VW,Daimler) met de import tax voor europese wagens in Amerika in het achter hoofd?

Eens de tax een feit is kunnen deze aandelen volgens mij toch wel rake klappen krijgen,anderzijds staan deze aandelen voor het moment wel aan de goedkope kant!!

Het blijft de vraag is nu instappen niet te risicovol gezien het huidige politieke klimaat?
Het meest aantrekkelijke aandeel in die sector is m.i. Renault, omdat je weinig exposure hebt aan de VS. In principe is er enkel blootstelling via de participatie in Nissan. Renault heeft ook een samenwerking met Mercedes, maar dat gaat vooral over motoren met kleine cilinderinhoud die weinig worden verkocht in de USA.

Tegelijk zijn ze aanwezig in alle grote groeimarkten Zuid-Amerika, Noord-Afrika (waar Dacia één van de bestverkopende merken is), het Midden-Oosten, Oost-Europa en Rusland (via een meerderheidsaandeel in Avtovaz, de holding boven Lada). In Azië heb je uiteraard Nissan, waarvan Renault ongeveer 40 procent in handen heeft. In West-Europa heb je weinig groei, maar Renault blijft wel een verkoopstopper in het A, B en C segment.

Ook is de Renault-Nissan alliantie de grootste producent van elektrische wagens wereldwijd.

Het blijft wel een erg cyclische sector, met héél diepe dalen als het economisch klimaat omslaat. En met een hoogbejaarde stierenmarkt zou ik zelf maar een kleine positie nemen.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Socfinaf, Suez, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 22582
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 10422
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door charel01 » 11 okt 2018 14:02

BMW heeft een akkoord bereikt met Brilliance Automotive om zijn belang in zijn Chinese joint venture op te trekken van 50% naar 75%. Het belang van 25% zal BMW 3,6 miljard EUR kosten en dit is een redelijke prijs. De deal zou in 2022 in voege treden, aangezien dan de regels in verband met joint ventures veranderen. Dankzij de deal verkrijgt de Beierse autobouwer meer controle over zijn activiteiten. Daarnaast zal het een groter deel van de in China gegenereerde winsten en cashflows kunnen behouden. De deal stipuleert ook dat de joint venture 3 miljard EUR zal investeren om de productiecapaciteit op te trekken tot 650 000 eenheden tegen 2020. BMW is de eerste autoconstructeur die gebruik maakt van het nieuwe Chinese beleid dat buitenlandse bedrijven toelaat om een meerderheidsbelang te nemen in hun lokale joint ventures.

Op korte termijn zal de financiële impact beperkt zijn aangezien BMW pas in 2022 zijn belang in de JV zal vergroten. Vanaf 2022 zal BMW zijn Chinese JV volledig in de resultaten consolideren. Indien de KBC Asset Management analisten de Chinese JV – puur theoretisch – in 2018 al consolideren in de resultatenrekening van BMW, zou de winst per aandeel met 6% stijgen en de operationele winst (EBIT) met maar liefst 20%. De EBIT-marge zou bovendien met 150 basispunten stijgen.

Hoewel de Chinese automarkt de laatste maanden ietwat in het slop zit (vooral het goedkopere segment van de markt, het premium segment groeit nog steeds), blijft China volgens ons één van de meest beloftevolle markten op langere termijn. De vervangingsvraag - dus van mensen die niet voor de eerste keer een wagen kopen - is er slechts goed voor 20% van de volledige marktvraag. In ontwikkelde markten bedraagt dit meer dan 95%. Dit moet de vraag de komende jaren dan ook ondersteunen.

BMW is spotgoedkoop in historisch perspectief aldus KBC Asset Management en heeft een hoop cash op de balans. Die cash wordt door beleggers niet/nauwelijks gevaloriseerd. Het feit dat BMW de cash aan het werk zet, zou dus goed moeten onthaald worden door de markt.

KBC Asset Management analist Kurt Ruts blijft koper van het aandeel met een koersdoel van 95 EUR.
Jojo liked last!
Go with the flow.

Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5409
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 3598
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door Beheerder » 03 dec 2018 18:19

BMW verwacht tegenvaller van 1 miljard euro door handelsspanningen
03-12-18 17:38

BMW verwacht dat handelsspanningen volgend jaar aardig in de papieren gaan lopen. De Duitse automaker houdt rekening met honderden miljoenen euro's aan extra kosten door importtarieven in de Verenigde Staten en China.
Bron: https://www.nu.nl/economie/5608676/bmw- ... ingen.html
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5409
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
waarderingen: 3598
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door Beheerder » 20 mar 2019 11:40

Winstwaarschuwing bij BMW en het aandeel noteert bijna 5% lager.

Lees meer: https://beursig.com/beursnieuws/bmw-ver ... g-in-2019/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Gebruikersavatar
wimvd
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3043
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:40
waarderingen: 600
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door wimvd » 20 mar 2019 12:08

Beheerder schreef:Winstwaarschuwing bij BMW en het aandeel noteert bijna 5% lager.

Lees meer: https://beursig.com/beursnieuws/bmw-ver ... g-in-2019/
Dat is zeker niet het enige aandachtspunt voor de BMW-belegger. BMW staat voor heel grote investeringen nu het elektrisch tijdperk van de auto er (eindelijk) echt komt.
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€6,26), Umicore (€25,63), NBB (€2230), Econocom (€2,35), crowdlending, 66% cash

Gebruikersavatar
ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 940
Lid geworden op: 25 jun 2013 11:07
waarderingen: 833
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door ringoeur » 20 mar 2019 12:11

BMW waarschuwt voor nieuwe winstdaling
20 maart 201911:59

De Duitse autobouwer waarschuwt dat de winst dit jaar voor het tweede jaar op rij zal zakken en belooft 12 miljard kosten weg te snijden tegen 2022.

De Duitse autofabrikant BMW start een miljardenbesparingsplan en verwacht dat de winst dit jaar lager zal zijn dan die van vorig jaar. Handelsperikelen en stijgende uitgaven wogen ook in 2018 al op de cijfers. Naast 'investeringen in nieuwe technologieën en de mobiliteit van de toekomst' zegt het bedrijf ook dat striktere CO2-normen naleven handenvol geld kost.

De operationele winstmarge zou in 2019 tussen 6 en 8 procent uitkomen nadat ze vorig jaar met 2 procentpunten was gedaald tot 7,2 procent. Het streefdoel blijft een marge van 8 tot 10 procent. Opbeurend nieuws is dat niet: na het nieuws gaat er bijna 5 procent van de koers. De beurswaarde zakte met ruim 2 miljard euro naar afgerond 47 miljard.

Vorig jaar viel de nettowinst van BMW met 16,9 procent terug tot 7,2 miljard euro. Daar gaan in 2019 al honderden miljoenen af door tegenzittende grondstoffenprijzen en wisselkoersen. In 2018 zakte de omzet al met 0,8 procent door de verkoopcijfers, die globaal wel 1,1 procent stegen, om te rekenen naar euro.

En dan rekent het bedrijf nog op een wereldwijd stabiel politiek-economisch toneel.

Autosector worstelt
De nervositeit bij BMW komt niet uit het niets. Iets meer dan een maand geleden gaf zijn rechtstreekse concurrent Daimler (Mercedes) al toe dat de nettowinst met een derde was gezakt in 2018, en dat 2019 'extreem moeilijk wordt'. Allemaal moeten de klassieke autofabrikanten de opmars van de elektrische auto zien te volgen, terwijl de consument verbazend snel geen zin meer heeft in nieuwe dieselwagens.

Die gemoedstoestand sijpelt ook duidelijk door in de cijfers en de beursprestatie van toeleveranciers voor de sector, zoals het Belgische Bekaert of Melexis.

Ook vandaag voelt de rest van de sector de gevolgen. De cijfers van BMW verschenen om 10u. Pas daarna gingen Daimler (-1,6%) en Volkswagen (-2,3%) onderuit. Ook de koers van Melexis reageerde, en verloor rond het middaguur 1,7 procent.

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/BMW ... ce=dlvr.it

Gebruikersavatar
Lieve16
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4203
Lid geworden op: 02 jan 2012 22:29
waarderingen: 3081
Contacteer:

Re: BMW AG

Bericht door Lieve16 » 12 mei 2019 14:39


Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen



Plaats reactie