BMW AG

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1319
Lid geworden op: 22 Jan 2014 11:22
waarderingen: 351
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor reteiP » 19 Dec 2017 13:37

BMW confirms that it met its target to sell 100K electrified cars globally this year.

BMW on its electric future: "By 2025, the company will offer 25 fully electric and plug-in hybrid models worldwide. The fifth generation of electric drive train and battery technology, available from 2021, uses scalable, modular electrification kits that will allow all model series to be fitted with every type of drive train."

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... es-in-2017
Jojo liked last!



Gebruikersavatar
Jojo
Premiummember
Premiummember
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 Dec 2013 15:26
waarderingen: 152
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor Jojo » 09 Mar 2018 09:07

Gilead Ageas Genmab ASMI Sphere3D GSK CFEB LBrands Melexis Umicore Euronav Nordex Solvay Grandvision Biocartis AXA Befimmo AHDelh ABInbev TCON ACIU BMW RioTinto

vlaanderenwest
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: 26 Jun 2015 14:38
waarderingen: 44
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor vlaanderenwest » 14 Mar 2018 11:26

In hoe verre is het nog verstandig om in de Europese auto-industrie te investeren (aandelen zoals BMW,VW,Daimler) met de import tax voor europese wagens in Amerika in het achter hoofd?

Eens de tax een feit is kunnen deze aandelen volgens mij toch wel rake klappen krijgen,anderzijds staan deze aandelen voor het moment wel aan de goedkope kant!!

Het blijft de vraag is nu instappen niet te risicovol gezien het huidige politieke klimaat?

Gebruikersavatar
Zeus
Premiummember
Premiummember
Berichten: 766
Lid geworden op: 30 Mar 2015 21:35
waarderingen: 303
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor Zeus » 14 Mar 2018 11:46

vlaanderenwest schreef:In hoe verre is het nog verstandig om in de Europese auto-industrie te investeren (aandelen zoals BMW,VW,Daimler) met de import tax voor europese wagens in Amerika in het achter hoofd?

Eens de tax een feit is kunnen deze aandelen volgens mij toch wel rake klappen krijgen,anderzijds staan deze aandelen voor het moment wel aan de goedkope kant!!

Het blijft de vraag is nu instappen niet te risicovol gezien het huidige politieke klimaat?


Het meest aantrekkelijke aandeel in die sector is m.i. Renault, omdat je weinig exposure hebt aan de VS. In principe is er enkel blootstelling via de participatie in Nissan. Renault heeft ook een samenwerking met Mercedes, maar dat gaat vooral over motoren met kleine cilinderinhoud die weinig worden verkocht in de USA.

Tegelijk zijn ze aanwezig in alle grote groeimarkten Zuid-Amerika, Noord-Afrika (waar Dacia één van de bestverkopende merken is), het Midden-Oosten, Oost-Europa en Rusland (via een meerderheidsaandeel in Avtovaz, de holding boven Lada). In Azië heb je uiteraard Nissan, waarvan Renault ongeveer 40 procent in handen heeft. In West-Europa heb je weinig groei, maar Renault blijft wel een verkoopstopper in het A, B en C segment.

Ook is de Renault-Nissan alliantie de grootste producent van elektrische wagens wereldwijd.

Het blijft wel een erg cyclische sector, met héél diepe dalen als het economisch klimaat omslaat. En met een hoogbejaarde stierenmarkt zou ik zelf maar een kleine positie nemen.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 21445
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 8387
Contact:

Re: BMW AG

Berichtdoor charel01 » 11 Okt 2018 14:02

BMW heeft een akkoord bereikt met Brilliance Automotive om zijn belang in zijn Chinese joint venture op te trekken van 50% naar 75%. Het belang van 25% zal BMW 3,6 miljard EUR kosten en dit is een redelijke prijs. De deal zou in 2022 in voege treden, aangezien dan de regels in verband met joint ventures veranderen. Dankzij de deal verkrijgt de Beierse autobouwer meer controle over zijn activiteiten. Daarnaast zal het een groter deel van de in China gegenereerde winsten en cashflows kunnen behouden. De deal stipuleert ook dat de joint venture 3 miljard EUR zal investeren om de productiecapaciteit op te trekken tot 650 000 eenheden tegen 2020. BMW is de eerste autoconstructeur die gebruik maakt van het nieuwe Chinese beleid dat buitenlandse bedrijven toelaat om een meerderheidsbelang te nemen in hun lokale joint ventures.

Op korte termijn zal de financiële impact beperkt zijn aangezien BMW pas in 2022 zijn belang in de JV zal vergroten. Vanaf 2022 zal BMW zijn Chinese JV volledig in de resultaten consolideren. Indien de KBC Asset Management analisten de Chinese JV – puur theoretisch – in 2018 al consolideren in de resultatenrekening van BMW, zou de winst per aandeel met 6% stijgen en de operationele winst (EBIT) met maar liefst 20%. De EBIT-marge zou bovendien met 150 basispunten stijgen.

Hoewel de Chinese automarkt de laatste maanden ietwat in het slop zit (vooral het goedkopere segment van de markt, het premium segment groeit nog steeds), blijft China volgens ons één van de meest beloftevolle markten op langere termijn. De vervangingsvraag - dus van mensen die niet voor de eerste keer een wagen kopen - is er slechts goed voor 20% van de volledige marktvraag. In ontwikkelde markten bedraagt dit meer dan 95%. Dit moet de vraag de komende jaren dan ook ondersteunen.

BMW is spotgoedkoop in historisch perspectief aldus KBC Asset Management en heeft een hoop cash op de balans. Die cash wordt door beleggers niet/nauwelijks gevaloriseerd. Het feit dat BMW de cash aan het werk zet, zou dus goed moeten onthaald worden door de markt.

KBC Asset Management analist Kurt Ruts blijft koper van het aandeel met een koersdoel van 95 EUR.
Jojo liked last!
Go with the flow.