Volkswagen FVOW DE0007664005

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

SurfHenk
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Bericht door SurfHenk »

@panamapapers
@Tooneman

Bij het verderzetten van mijn zoektocht kwam ik onderstaand interessant artikel tegen:
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 57/related

In de eerste paragraaf aangaande Buitenlandse dividenden staat het volgende:
Van het aandeel Royal Dutch Shell bv. zijn er zowel A- als B-aandelen. Deze aandelen noteren zowel op Euronext Amsterdam als op de beurs van Londen. De A-aandelen vallen onder het Nederlandse belastingregime, waardoor er 15% Nederlandse bronheffing verschuldigd is, ongeacht of deze aandelen in Londen of in Amsterdam gekocht zijn. De B-aandelen vallen onder het Britse belastingregime, waardoor er geen buitenlandse bronheffing verschuldigd is. Informeer u dus vóór de aankoop.

Alhoewel ik op basis van dit ene artikel niet met 100% zekerheid durf te spreken, lijkt het er dus op dat de buitenlandse bronheffing afhangt van het belastingsregime waaronder de aandelen zijn uitgegeven, ongeacht van de beurs waarop de aandelen noteren.
Mijn conclusie is dan ook dat op een dividend van Volkswagen een dubbele bronheffing zal worden geheven, eerst in Duitsland en dan in België en dit onafhankelijk van aankoop van deze aandelen op de beurs van Frankfurt (Xetra) of Euronext Brussel.

Er zijn wel manieren om een verlaagde bronheffing aan te vragen, maar hoe dit exact in zijn werk gaat is me niet helemaal duidelijk. Na reeds heel wat lectuur hieromtrent te hebben doorgenomen heb ik de indruk dat dit enkel de moeite waard is indien de bedragen aanzienlijk zijn. Tenzij de bank waar de aandelen worden bewaard hier zelf (automatische) mechanismes voor heeft.
panamapapers liked last!

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 5515

Bericht door Lieve16 »

Volkswagen zet achtervolging in op Tesla
https://www.lynx.nl/kennis/laatste-beur ... riomftocht

Governator
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Bericht door Governator »

Mooie dagen voor volkswagen. Iemand een idee waar deze mooie stijgingen vandaan komen?

Pidb
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 50

Bericht door Pidb »

Volgens het Duitse blad ‘Manager Magazin’ zou de Duitse autobouwer Volkswagen een beursgang
overwegen van zijn meest waardevolle merk Porsche. Met een gedeeltelijke beursgang van 25% van de
aandelen hoopt Volkswagen zo’n 20 à 25 miljard euro op te halen. CEO Diess is niet gelukkig met de
waardering van het bedrijf en hoopt die zo op te krikken. De mogelijke beursgang zou evenwel niet meer
voor dit jaar zijn. De versnelde elektrificatiestrategie (tegen 2030 moet 80% van de volumes
geëlektrificeerd zijn) maakt van Porsche een ideale kandidaat om waarde te creëren door middel van
een beursgang. Volkswagen wenste geen commentaar te geven op het nieuws.
NewB76 liked last!

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 327

Bericht door NewB76 »

De VW-groep verkocht bijna evenveel electrische voertuigen als Tesla ! De waardering toont een volledig ander beeld !
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 217

Bericht door panamapapers »

Straf hè. Ik denk dat ze Tesla er zwaar gaan afrijden eens ze up en running zijn. Enkel jammer dat ze eraan denken om Porsche te verkopen. Als er één deel is van het bedrijf dat ik niet zou buitenzwieren is het dat wel. Zit ook belachelijk veel know-how die zijn effect heeft op het design en de kwaliteit van de modellen in Wolfsburg en Ingolstadt.

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 93

Bericht door contextbinder »

panamapapers schreef:
24 feb 2021 19:55
Straf hè. Ik denk dat ze Tesla er zwaar gaan afrijden eens ze up en running zijn. Enkel jammer dat ze eraan denken om Porsche te verkopen. Als er één deel is van het bedrijf dat ik niet zou buitenzwieren is het dat wel. Zit ook belachelijk veel know-how die zijn effect heeft op het design en de kwaliteit van de modellen in Wolfsburg en Ingolstadt.
Mits een goede prijs en goede aanwending van de middelen is dat een prima beslissing. Denk dat het ook nodig zal zijn want ze hebben nog wel wat werk om o.a. Tesla te benaderen wanneer we de elektrische aandrijflijn bekijken bvb.
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, MRNA, MOUR, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 5515

Bericht door Lieve16 »

Pidb
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 50

Bericht door Pidb »

contextbinder schreef:
24 feb 2021 23:07
panamapapers schreef:
24 feb 2021 19:55
Mits een goede prijs en goede aanwending van de middelen is dat een prima beslissing. Denk dat het ook nodig zal zijn want ze hebben nog wel wat werk om o.a. Tesla te benaderen wanneer we de elektrische aandrijflijn bekijken bvb.
Lijkt mij niet dat ze Porsche volledig gaan verkopen. Gewoon deel in de markt om cash binnen te halen, op zich geen slecht idee. hun structuur was ook meer naar de Porsche holding overgeheveld, lijkt me dus raar dat ze dit nu zouden verkopen?

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 93

Bericht door contextbinder »

Pidb schreef:
17 mar 2021 12:49

Lijkt mij niet dat ze Porsche volledig gaan verkopen. Gewoon deel in de markt om cash binnen te halen, op zich geen slecht idee. hun structuur was ook meer naar de Porsche holding overgeheveld, lijkt me dus raar dat ze dit nu zouden verkopen?
Idd ook een mogelijkheid, feit is wel dat ik VW moet herbekijken, toen ik het aankocht in 2017 had ik een koersdoel van 200-220 € vooropgesteld, autoproducenten worden in de toekomst meer dan autoproducenten met andere waarderingen - hoeveel of hoe weinig- geen idee. Praktisch zal ik dus een koers instellen om bij eventuele daling te verkopen, heb in het verleden al te vaak een forse winst zien evolueren tot een fors verlies. GAK 154 €.
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, MRNA, MOUR, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Plaats reactie