Volkswagen FVOW DE0007664005

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 802
Lid geworden op: 24 Feb 2013 09:22
waarderingen: 186
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor bartel » 30 Mar 2017 23:42

Volkswagen laat weten dat het de goedkeuring heeft gekregen van de US Environmental Protection Agency om 67.000 dieselwagens die geproduceerd werden in 2015 te verkopen. Ongeveer een zesde van die wagens stond al bij de dealers, klaar voor verkoop.

>> Uit : Beurs bij 't Onbijt - KBC - 30/03/2017


Karl
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2137
Lid geworden op: 07 Dec 2014 14:52
waarderingen: 527
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor Karl » 03 Mei 2017 10:04

Volkswagen boekt flink hogere winst
Gepubliceerd op 3 mei 2017 om 09:36

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen, het grootste autoconcern van Europa, is in de eerste drie maanden van dit jaar op een aanzienlijk hogere winst uitgekomen, vooral dankzij verbetering van de prestaties bij zijn hoofdmerk VW.

Uit woensdag gepubliceerde cijfers bleek dat de nettowinst met 44 procent is gestegen tot 3,4 miljard euro in vergelijking met een jaar eerder. De omzet nam met ruim 10 procent toe tot 56,2 miljard euro. Volkswagen is ook het moederconcern van merken als Audi, Porsche, Seat en Skoda en krabbelt nu weer duidelijk op na het emissieschandaal dat het bedrijf miljarden heeft gekost.
De autofabrikant uit Wolfsburg verbeterde zijn winstmarge, geholpen door kostenbesparingen bij het kernmerk VW. Verder profiteerde het concern van het succes van nieuwe modellen zoals de Tiguan. Volkswagen kwam eerder al met voorlopige cijfers naar buiten.
charel01 liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Karl
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2137
Lid geworden op: 07 Dec 2014 14:52
waarderingen: 527
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor Karl » 05 Mei 2017 11:19

Volkswagen verwacht beter 2017
Gepubliceerd op 5 mei 2017 om 11:03

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen verwacht dat het in het boekjaar 2017 financieel ,,aanmerkelijk'' beter gaat met het merk. Dat maakte de autofabrikant vrijdag bekend. De betere resultaten zijn het gevolg van de maatregelen die VW nam na het dieselschandaal.

De omzet van het hoofdmerk neemt dit jaar naar verwachting tot wel 10 procent toe. De operationele winstmarge moet de komende jaren geleidelijk oplopen, van tegen de 3,5 procent dit jaar naar 6 procent in 2025.

Om de groei aan te jagen brengt Volkswagen tot en met 2018 zeven nieuwe suv's op de markt. In China komt de automaker met negen nieuwe modellen. In de Verenigde Staten verwacht VW de verliezen dit jaar ,,significant'' terug te brengen. In 2020 mag op die markt geen verlies meer worden geleden.

Volkswagen maakt zich nog op voor forse betalingen als gevolg van het sjoemeldieselschandaal dat in september 2015 losbarstte. Toen bleek dat VW-auto's een testsituatie konden herkennen en dan de uitstoot van de motor konden beperken. Bij gewoon gebruik waren de auto's dan ook veel vervuilender dan de regels voorschreven. VW heeft 22,6 miljard euro's klaarstaan voor boetes, terugkoopacties en reparaties van de betrokken voertuigen.
charel01 liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20655
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7192
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor charel01 » 02 Jun 2017 17:06

Audi ontdekt nieuwe sjoemelsoftware
Volgens de Duitse pers zou Audi (onderdeel van Volkswagen (houden, koersdoel: 160 EUR)) sjoemelsoftware ontdekt hebben die detecteert wanneer een wagen op de testbank staat en dit bij 24 000 A8-modellen. De software zou dienen om emissies tijdens de testen te verlagen. De auto's in kwestie werden in Europa verkocht tussen 2013 en 2016. Volkswagen zelf zou melding gemaakt hebben van de software. Audi zou al in juli een terugroepactie plannen en de software-update zou slechts een half uur in beslag nemen. De kost hiervan is te verwaarlozen.

Het is een beetje vreemd dat Audi bijna twee jaar na het uitbreken van Dieselgate nog een 'nieuw' model gevonden heeft dat uitgerust is met sjoemelsoftware. Voorlopig betreft het blijkbaar enkel een probleem met auto's verkocht in Europa. Bovendien heeft Volkswagen tot nu toe nergens in Europa een boete gekregen voor de 'originele' sjoemelsoftware die aanwezig was in de beruchte EA 189 dieselmotoren. De nu ontdekte software lijkt gelijkaardig. Bijgevolg verwachten analisten van KBC Asset Management dat ook hier geen boetes dienen betaald te worden en dat de financiële impact voor VW dus miniem zal blijken.
Go with the flow.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20655
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7192
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor charel01 » 13 Jun 2017 08:51

Stichting Volkswagen Car Claim start juridische procedure vanwege dieselgate
Stichting Volkswagen Car Claim gaat namens ongeveer 180.000 Nederlandse autobezitters een juridische procedure voorbereiden tegen Volkswagen, toeleverancier Bosch en de Nederlandse verkopers van Volkswagen in verband met 'dieselgate', het sjoemelprogramma van Volkswagen voor het manipuleren van uitstootgegevens van motoren van Volkswagens. Dit maakte de stichting dinsdag bekend.

Via de webpagina van de stichting kunnen gedupeerde Nederlandse autobezitters zich kosteloos aanmelden. De Stichting zal bovendien de samenwerking met andere initiatieven in Europa uitbreiden, met als streven een Europese oplossing te bereiken voor alle gedupeerde autobezitters.

"Vanaf de oprichting in 2015 heeft de stichting zich ingespannen om samen met Volkswagen en Bosch tot een passende oplossing voor de gedupeerde autobezitters te komen, maar tot dusverre helaas zonder resultaat. Wij zien nu geen andere mogelijkheid dan alle getroffen autobezitters te mobiliseren om Volkswagen, Bosch en de lokale handelaren te bewegen hun verantwoordelijkheid te nemen en te komen met een redelijke oplossing", zei bestuurder Guido van Woerkom, voormalig hoofddirecteur van ANWB, in een toelichting.

De stichting werkt samen met vergelijkbare consumentenorganisaties in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en het Britse advocatenkantoor Harcus Sinclair, dat meer dan 41.000 Britse auto-eigenaren vertegenwoordigt. De stichting staat daarnaast in contact met verschillende organisaties in Spanje, Frankrijk, Italië, Polen, Tsjechië en Scandinavië en streeft daarbij na het collectief van gecoördineerde juridische acties in Europa verder uit te breiden.

Een voor alle partijen redelijke oplossing wordt eveneens bepleit door het Europees Parlement en de Europese Commissie, meldde de stichting dinsdag. Zij onderzoekt samenwerkingsmogelijkheden met milieu- en gezondheidsorganisaties, die eveneens in actie komen tegen Volkswagen.
(END) Dow Jones Newswires
Go with the flow.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20655
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7192
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor charel01 » 16 Jun 2017 12:32

Europese autosector heeft crisis bijna verteerd
De Europese autosector heeft de crisis bijna volledig verteerd. Uit de ACEA-cijfers van mei blijkt een toename van 7,7% tot 1,43 miljoen wagens. Dat is bijna hetzelfde niveau als in mei 2007. Het herstel werd in 2014 ingezet toen, voor het eerst in zes jaar, nog eens groeicijfers op jaarbasis werden opgetekend. Sindsdien zijn de inschrijvingen nagenoeg elke maand gestegen, gedragen door onder meer een toename van het consumentenvertrouwen en programma’s om de aankoop van een nieuwe wagen aan te moedigen.

Mei was in het bijzonder een goede maand voor de Japanse automerken Suzuki en Toyota die een vooruitgang van respectievelijk 21,4% en 19,6% optekenden. Bij de Europese merken ging de prijs voor sterkste groeier naar Daimler, producent van onder meer Mercedes-Benz, die een groei van 14% optekende. De prestatie van de Fiat Chrysler (+11,9%) verbergt evenwel een bijzonder sterke vooruitgang voor Alfa Romeo die dankzij de introductie van de nieuwe Giulia een indrukwekkende groei van 47,8% liet zien. Jeep zette met een terugval van 7,3% een rem op de groei van Italiaans-Amerikaanse groep.
Op regionaal niveau was er in landen sprake van groeicijfers, met uitzondering van het VK. Duitsland en Spanje waren met groeicijfers van respectievelijk 12,9% en 11,2% de sterkste Europese automarkten in mei.
autoverkopen.jpg


Na vijf maanden staat het aantal inschrijvingen van nieuwe wagens op 6,92 miljoen, een toename met 5,1% ten opzichte van een jaar eerder. Over de eerste vijf maanden van het jaar timmerden de Zuid-Europese aandelen verder aan het herstel en boekten samen met Duitsland de sterkste vooruitgang: Italië +8,1%, Spanje +7,3% en Duitsland +4,7%. Ook Frankrijk ging er mooi op vooruit: +3,3%.

De groei in Europa contrasteert met de evolutie in de VS waar de verkoop van personenwagens in mei met 4,5% is gedaald. Die terugval is vooral op rekening van klassieke personenwagens te schrijven, terwijl die van vrijetijdsvoertuigen in de lift zaten.

Voor de volledigheid geven we nog mee dat de favoriete autoproducenten voor KBC Asset Management Daimler en Peugeot zijn.
Bron:"Blog KBC-Bolero"
Go with the flow.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20655
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7192
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor charel01 » 19 Jul 2017 06:43

De Duitse autoconstructeur zou van plan zijn om zijn belang van 76% in Renk van de hand te doen. Het zou daartoe zakenbank Citigroup in de arm genomen hebben. Renk is een producent van gespecialiseerde transmissies en zou tussen 600 miljoen EUR en 800 miljoen EUR waard zijn. De verkoop zou kaderen in het stroomlijnen van de activiteitenportefeuille van de autogigant. Eerde dit jaar werd al bekend dat Volkswagen graag Ducati van de hand zou doen.
Bron:"Blog KBC-Bolero"
Go with the flow.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20655
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7192
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor charel01 » 21 Jul 2017 18:02

'Duitse autobouwers maakten verregaande kartelafspraken'
De 'technische afspraken' van VW, Audi, Porsche, Mercedes en BMW zouden aan de
basis liggen van het huidige sjoemeldieselschandaal.

Het kruim van de Duitse auto-industrie heeft sinds de jaren negentig verregaande
kartelafspraken gemaakt en zo de onderlinge concurrentie uitgeschakeld.

Dat schrijft het weekblad Der Spiegel op basis van documenten die Volkswagen
zelf als 'spijtoptant' bij de Duitse kartelwaakhond indiende. Het gaat mogelijk
om de grootste kartelafspraak in de Duitse geschiedenis, een land dat onder meer
in de chemiesector een lange geschiedenis van kartelvorming heeft.

Concreet zouden ruim 200 medewerkers van de Volkswagen, Audi, Porsche, BMW en
Daimler-dochter Mercedes afspraken gemaakt hebben in 60 verschillende domeinen.
Dat gaat van toeleveranciers over technische standaarden tot afspraken over -
volgens de autobouwers - toegelaten methodes om de uitstootnormen op elkaar af
te stemmen.

Zo waren er talrijke vergaderingen over AdBlue, een oplossing die gebruikt wordt
om diesels schoner te laten rijden maar ook gebruikt kan worden om emissienormen
te omzeilen. Het kartel zou de oorsprong zijn van het huidige
sjoemeldieselschandaal. Dat begon in september 2015 met Volkswagen, maar ook
Mercedes loopt steeds meer in het vizier.

Naast VW diende steeds volgens Der Spiegel ook Daimler zelf een dossier in.
Beide autoconstructeurs hopen zo op strafvermindering te kunnen rekenen.

Beleggers zetten zich alvast schrap voor boetes: op de beurs van Frankfurt zakt
VW 3,9 procent, BMW en Daimler verliezen respectievelijk 3 en 2,5 procent.
Bron:"De Tijd"
Go with the flow.

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 920
Lid geworden op: 07 Nov 2012 14:04
waarderingen: 54
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor Kevander » 21 Jul 2017 20:07

Maandag weer business-as-usual. Wie in auto's wil beleggen, dit is een dipje.
charel01 liked last!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20655
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7192
Contact:

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Berichtdoor charel01 » 22 Jul 2017 08:02

Alle grote Duitse auto-producenten beschuldigd van kartelvorming
De aandelen van de grote Duitse autoproducenten zijn vrijdag gekelderd, na een publicatie in het Duitse weekblad Der Spiegel. Volgens het weekblad hebben de autobedrijven met kartelafspraken de basis gelegd voor het grote schandaal rond sjoemelsoftware.

Volkswagen, BMW, Daimler en toeleverancier Continental verloren vrijdag tussen de 2,5% en 5%, met Volkswagen als grootste verliezer..
'Grootste kartelzaak'

Volgens Der Spiegel zouden Volkswagen, de VW-dochters Audi en Porsche, BMW en Daimler vanaf de jaren negentig onderlinge afspraken hebben gemaakt over techniek, kosten, leveranciers en hoe om te gaan met de controle op de uitstoot van hun dieselauto’s. Ook werd gesproken over thema's als benzine- en dieselauto's, remmen en versnellingen.

Bij de afspraken waren circa tweehonderd werknemers betrokken, die opereerden in zo’n 60 werkgroepen. Der Spiegel stelt een rapportage te hebben ingezien die het Volkswagenconcern uit Wolfsburg heeft ingediend bij de Duitse autoriteiten. In de rapportage geven de autoconcerns zelf aan dat ze mogelijk de kartelwetten hebben overtreden.
'Bijvangst'

Volgens Der Spiegel zijn de autoriteiten al sinds vorig jaar op de hoogte van de overtreding van de kartelwetten. Bij toeval kwamen ze erachter, als ‘bijvangst’ in een onderzoek naar mogelijke kartelafspraken in de staalsector.

In dat kader werden ook invallen gedaan bij Volkswagen en bereikten de kartelautoriteiten signalen dat ook in de Duitse autosector illegale afspraken waren gemaakt om de concurrentie uit te schakelen. Vervolgens droegen Volkswagen en Daimler zelf belastende informatie aan; volgens Der Spiegel deden ze dat om in aanmerking te komen voor strafvermindering.

De autoproducenten wilden tegenover het weekblad geen commentaar geven. Een woordvoerder van het VW-concern verklaarde namens Volkswagen, Porsche en Audi niets te willen zeggen over de 'speculatieve' berichtgeving van het Duitse weekblad. Auto-analist Jürgen Pieper van Bankhaus Metzler verklaarde tegenover persbureau Bloomberg de aantijgingen zeer serieus te nemen. 'Er lijkt maar geen einde te komen aan het slechte nieuws over het slechte gedrag van de auto-industrie.'
Onder druk

Het kartelschandaal voert de druk op de Duitse autoproducenten verder op hun gedrag te verbeteren en om alternatieven te zoeken voor de vervuilende dieselauto. Grote Duitse steden overwegen al dieselauto's te weren. En de Süddeutsche Zeitung berichtte vrijdag dat de Europese Commissie auto's die zijn opgetuigd met sjoemelsoftware van de Europese straten wil halen, mogelijk al vanaf volgend jaar.
Terugroepacties

Om de druk enigszins weg te nemen, roepen Daimler en VW-dochter Audi op grote schaal diesel- auto's terug. Audi, de maker van luxeauto's, maakte vrijdag bekend dat 850.000 auto's worden uitgerust met nieuwe software. Eerder deze week riep Daimler AG drie miljoen dieselauto's van Mercedes-Benz in Europa terug voor een onderhoudsbeurt en modernisering van de software. De terugroepactie kost beide concern elk € 220 mln.

Maar de vraag is of de terugroepacties en modernere software de dieselauto nog kunnen redden. De Duitse overheid - de ministeries van verkeer en milieu - gaat op 2 augustus met de gehele Duitse auto-industrie in conclaaf over de emissieproblematiek. Ongetwijfeld komt dan ook de kartelproblematiek aan de orde.
'Campagne tegen de dieselauto'

Een belangrijke voorwaarde voor het welslagen van zo'n conferentie is wel dat de sector de hand in eigen boezem steekt. Bij Volkswagen lijkt dat besef, ondanks de vele milieuschandalen waarin het concern is verwikkeld, er nog steeds niet te zijn. In een interview met de Zwitserse krant Neue Zurcher Zeitung beklaagde VW-topman Matthias Müller zich vrijdag over een 'heftige 'campagne' tegen de dieselmotor. 'Men doet de dieselmotor onrecht aan.'
Bron:"Het Financieel Dagblad"
Go with the flow.