Volkswagen FVOW DE0007664005

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.



Gebruikersavatar
Lukang
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2445
Lid geworden op: 18 feb 2012 17:18
waarderingen: 900

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Bericht door Lukang »

De Belegger geeft een koopadvies voor Volkswagen.Zij verkiezen het preferent aandeel i.p.v. het gewone aandeel.de code van het onderwerp vermeldt de isin van het gewone aandeel . isin preferent = DE0007664039
Dividend (2020) 4.86
Dividend yield in % 2.72
https://www.boerse-frankfurt.de/equity/volkswagen-ag-vz

Advies
Koopwaardig
Risico
Gemiddeld risico
Volkswagen is op de beurs 120 mrd. EUR waard. Te weinig, want VW is een vat vol value. Een bod van 7,5 mrd. EUR op dochter Lamborghini werd afgeslagen. De schattingen voor Porsche (met Bentley de hoogste marges) variëren van 55 tot 85 mrd. EUR. Het belang in vrachtwagenbouwer Traton (MAN, Scania) is 10,4 mrd. EUR waard. Het belang in Quantumscape 3,1 mrd. USD. En er is de netto kaspositie van 30 mrd. EUR. VW is klaar voor de toekomst en om de handschoen op te nemen tegen Tesla. Wanneer het belang van elektrische wagens toeneemt en vooral met een mogelijke beursgang van Porsche en/of de batterijtak verwachten we een waardeontbolstering. Ook op basis van de huidige operationele prestatie is het aandeel goedkoop: voor 2021 wordt een netto cashflow verwacht van ongeveer 15 mrd. EUR en u betaalt slechts 7 keer de verwachte jaarwinst. Kies voor het preferente aandeel (niet voor het ‘gewone’): dat is liquider én goedkoper.
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen


Gebruikersavatar
Lukang
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2445
Lid geworden op: 18 feb 2012 17:18
waarderingen: 900

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Bericht door Lukang »

zijn reeds binnen aan 178.18 euro
KOERS : 178,18 EUR
INTEREST: 0 EUR
COMMISSIE : 30 EUR
TBV : 9,35 EUR
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

SurfHenk
Forum newbie
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 dec 2020 05:49
waarderingen: 1

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Bericht door SurfHenk »

Reginald schreef: ↑
03 sep 2022 13:01
Volkswagen-top bespreekt maandag beursgang Porsche
...
Dat klinkt goed! Hier wordt al jaren over gesproken door Porsche/Volkswagen , mogelijk gaat het er dus toch eens van komen...
Ik ben benieuwd hoe de beursgang exact zal werken voor huidige aandeelhouders, alsook wat de invloed op de koers de komende dagen, weken en maanden zal zijn...

vlaanderenwest
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 jun 2015 14:38
waarderingen: 20

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Bericht door vlaanderenwest »

Hallo iedereen ik mijn oog laten vallen op het vow3 aandeel sat nu aan 120€ noteert een mooie prijs voor een instap moment.
Waar ik aan twijfel is dat het volgende week dividend is.
Een goeie 8€ eraf en maar 4 € over door dubbele roerende voorheffing. Mijn vraag is wat doe ik best. Nu instappen of wachten tot ex dividend datum

Hendrick
waarderingen: 3

Re: Volkswagen FVOW DE0007664005

Bericht door Hendrick »

09 okt 2023

Audi Brussels krijgt productie tweede model voorlopig niet


De Audi-fabriek in Vorst zal toch geen tweede elektrische model bouwen. Dat heeft de directie bekendgemaakt tijdens een bijzondere ondernemingsraad.

Audi Brussels zal dan toch niet de elektrische SUV Q4 e-tron bouwen. De beslissing, die de directie aankondigde op een bijzondere ondernemingsraad, heeft vooralsnog geen invloed op het aantal jobs in de fabriek in Vorst, maar de vakbonden vrezen dat veel tijdelijke contracten niet verlengd zullen worden.

In de aanloop naar de ondernemingsraad had de ochtendploeg bij Audi Brussels vanmorgen al het werk neergelegd. Tot nu toe is het niet duidelijk of de middagploeg wel aan de slag gaat.

De Audi-fabriek kreeg eind vorig jaar de productie van 40.000 Q4 e-trons over een periode van vier jaar toegewezen. De Q4 is het kleinere, goedkopere en populairdere zusje van de grote elektrische SUV Q8 e-tron, die al jaren door Audi Brussels wordt gemaakt.


De Q4 e-tron wordt nu alleen in de e-autoafdeling van de Volkswagen-fabriek in het Oost-Duitse Zwickau gemaakt. Die kon de grote vraag naar de Q4 e-tron niet aan, waardoor de levertijden opliepen tot ver boven een jaar. Daarom werd extra productiecapaciteit gezocht en gevonden in Brussel.

De productie in Vorst had al deze zomer moeten beginnen, maar het moment werd in september uitgesteld tot 'eind dit jaar of begin volgend jaar'. De reden voor het uitstel was zuiver van technische aard, klonk het in september nog bij Audi.

Maar ondertussen zijn in de autofabriek in Zwickau een driehonderdtal tijdelijke contracten niet verlengd, nadat de vraag naar elektrische auto's plots inzakte. Dat veroorzaakte ook wat onrust in Vorst, omdat daarmee wellicht ook de Brusselse Q4's weer op de helling zouden komen te staan.
Geen sluiting

Bij Audi Brussels werken bijna 3.000 mensen. Tot nu maakt de fabriek alleen de Q8 e-tron. Dat model werd in november vorig jaar grondig vernieuwd. Een dergelijke beslissing betekent doorgaans dat de productie voor zes tot zeven jaar - de levensduur van een model - vaststaat.


De directie had zondag een bijzondere ondernemingsraad aangekondigd voor maandag. Hoewel niet duidelijk was wat op de agenda stond, legde maandagochtend de eerste ploeg na het weekend het werk neer. Volgens vakbondsbronnen was dat het gevolg van onzekerheid die al weken gonsde in de fabriek.

'Het is duidelijk dat op het Audi-hoofdkantoor paniekvoetbal wordt gespeeld', klinkt het in vakbondskringen. 'Tijdens een planningsronde twee weken geleden kregen we te horen dat we tot het einde van het jaar op volle kracht zouden doorproduceren, maar vorige week werden ineens drie dagen economische werkloosheid ingevoerd.'

Hoewel de bonden het gebrek aan heldere en eerlijke communicatie van de directie laken, stellen de werknemersvertegenwoordigers ook vast dat zowel de directie als de Audi- en VW-hoofdkwartieren in Ingolstadt en Wolfsburg keer op keer benadrukt dat er geen sprake van is een fabriek te sluiten.
Bron:"De Tijd"









Plaats reactie