Porsche

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

beleggenmethenk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 10

Porsche

Bericht door beleggenmethenk »

Koers € 71
WPA verwachting 2014 € 10,50
Steun bij € 70

Vandaag lijkt Porsche de steun bij € 70 succesvol te testen. Tijd om er een paar op te pikken?

MonsieurDuvel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Re: Porsche

Bericht door MonsieurDuvel »

De recente daling was mij ook al opgevallen..
Voor zover ik weet zit de holding op een redelijke berg cash en bezit ze +/- 51% van de aandelen van Volkswagen.
De koers van het aandeel past ook quasi identiek op het verloop van het aandeel Volkswagen. (Je moet ze maar eens samen in een grafiek zetten.)
Ik heb echter geen flauw idee in hoeverre Porsche een betere belegging zou zijn dan Volkswagen.

Het kan inderdaad een goed moment zijn maar ondanks die stevige correctie staan ze toch nog steeds 30% hoger dan afgelopen zomer..

Stressboys
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 45

Bericht door Stressboys »

Porsche voorzichtig na recordjaar

VRIJDAG 14 MAART 2014, 12:00 uur | 18 keer gelezen
Porsche voorzichtig na recordjaar
STUTTGART (AFN) - De Duitse sportwagenfabrikant Porsche verwacht de verkopen na het recordjaar 2013 verder op te voeren. Tot een hogere winst leidt dat waarschijnlijk niet, omdat het bedrijf ook fors investeert in nieuwe technologie en uitbreiding van de productiecapaciteit. Dat maakte het dochterbedrijf van Volkswagen vrijdag bekend.
Porsche bracht vorig jaar 162.145 auto's aan de man, 15 procent meer dan in 2012. Dat leverde 14,3 miljard euro aan inkomsten op. De omzetgroei bleef daarmee beperkt tot 3 procent, mede als gevolg van de sterke eurokoers. De operationele winst steeg met 6 procent tot 2,6 miljoen euro, een resultaat dat het bedrijf dit jaar minstens wil evenaren.

Arendsoog
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 569

Bericht door Arendsoog »

Gisteren en vandaag weinig reactie op onderstaand nieuws.
Porsche vrijgesproken van marktmanipulatie

Er lopen in vier Duitse steden gerechtelijke procedures tegen Porsche in de zaak. De totale schadevergoedingen die de klagers eisen, lopen op tot meer dan vijf miljard euro.

Eerder boekte Porsche in New York ook al een belangrijke juridische overwinning tegen hedgefondsen.

De hedgefondsen, die erop gemikt hadden dat het aandeel Volkswagen zou dalen, stellen dat Porsche investeerders misleid heeft door in 2008 lange tijd te ontkennen dat het Volkswagen wilde binnenhalen en dat het zijn positie in VW verborgen hield.
wimvd liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 886

Bericht door wimvd »

Porsche in watchlist. Over smaken en budgetten valt niet te discuteren, maar het staat zonder twijfel dat Porsche en BMW dé beste grote automerken zijn ter wereld. (ik spreek niet over exotische merken a la Spyker etc)

Na mijn tip van BMW die intussen 10% hoger noteren, voorzie ik eenzelfde beweging voor het Porsche aandeel dit jaar. Gezien de crisis worden de rijken rijker en zullen er dus meer Porsches verkocht worden zoals men op het HQ ook zelf voorziet (cfr. capaciteitsuitbreiding). Er is ook net een nieuw model op de markt (kleinere versie van de Cayenene), dus alle ladies van de miljonairs zullen dit op hun kerstverlanglijstje staan hebben. Het zou mij overigens niet verbazen als ook Porsche meer en meer de kaart zal trekken van kleine modeldifferentiatie om zo hun winstmarges te verhogen, al is daar voorlopig nog niks over bekend. Tevens is men ook van plan om VW volledig in te lijven, een merk dat ook stilaan bezig is het premium segment in te sluipen. Het is dus maar een kwestie van tijd vooraleer we weer aan die 80 EUR staan drummen.
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Ik zou beter mijn eigen tips eens volgen. Al 2 EUR per aandeel erbij op 1 dag :D

http://www.tijd.be/nieuws/archief/Zelfs ... ht=porsche" onclick="window.open(this.href);return false;
00:00 - 28 maart 2014 door Emmanuel Vanbrussel
Onder druk van Europa kleuren de ronkende sportkarren van Porsche steeds groener. Hybride modellen die je via het stopcontact oplaadt moeten de CO2-uitstoot verminderen.
Pas bijkopen op -15%

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Porsche intraday al 77 EUR aangetikt vandaag!

@ henk: heb je er nu gekocht?
Pas bijkopen op -15%

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Koersdoel 80 EUR gehaald. Geen dank, noch bloemen en kransen. Er is toch niemand gevolgd :(
Pas bijkopen op -15%

Lucien
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 600

Bericht door Lucien »

wimvd schreef:Koersdoel 80 EUR gehaald. Geen dank, noch bloemen en kransen. Er is toch niemand gevolgd :(
Gevolgd?Uzelf heeft er toch geen

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Lucien schreef:
wimvd schreef:Koersdoel 80 EUR gehaald. Geen dank, noch bloemen en kransen. Er is toch niemand gevolgd :(
Gevolgd?Uzelf heeft er toch geen
Neen, jammer genoeg enkel in virtuele port. Bij de volgende correctie (70 EUR)stap ik echter wel echt in. Maar had wel de tip gegeven voor iedereen he ;)
Pas bijkopen op -15%

Plaats reactie