Airbus(EADS)

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
technics78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 07 Okt 2013 20:45
waarderingen: 20
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor technics78 » 21 Feb 2014 13:50

20 February 2014 Press Release

Airbus confirms Kuwait Airways, the National airline of Kuwait, has ordered 25 aircraft including ten A350-900 and 15 A320neo Family aircraft as part of the airlines’ fleet renewal strategy. Kuwait Airways already operates three A320, three A310, five A300 and four A340 Family aircraft.


----------------------------------------
21 February 2014 Press Release

Airbus and Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) have signed a Memorandum of Understanding in an effort to enable a sustainable growth in air transport. The agreement was signed by Günter Butschek, Airbus Chief Operating Officer and He Dongfeng, President of COMAC


Bxller
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 Feb 2014 12:51
waarderingen: 8
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor Bxller » 24 Feb 2014 12:23

Positie versterkt.
Ik dacht dat er een persconferentie was deze week?
En wat gaan ze vertellen? Ik gok op een goed gevuld orderboek voor 2014 en erna, een positieve feedback vd luchtvaartbeurs en hun toeling tot hun recent nieuws "airbus wordt bankier". en de blijvende ambitie om belangrijker te worden dan boeiing.

Bovensien begrijp ik hun lichte terugval vd koers v de laatste tijd niet goed. Misschien het beste moment om in te stappen...

... spannend
Sanofi / MdxHealth / RHJ / ArcelorMittal / Valneva / BNP / KBC / Ausy / UnitedHealth

Gebruikersavatar
technics78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 07 Okt 2013 20:45
waarderingen: 20
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor technics78 » 24 Feb 2014 13:02

Cijfers komen nu donderdag 27 februari.

Ben er erg gerust in, en dat de koers laag word gehouden wil niet veel zeggen.

Alsnog opportuniteit voor te kopen',echter heb al genoeg shares nu :)

Airbus is ook veel beter gepositioneerd dan zijn concurrenten op de emerging markets.

Dit is ook zeer positief:
Airbus revenues is generated only about 25 percent through military orders - as opposed to BAE Systems (nearly 100 percent) , Cobham (about 75 percent) , Finmeccanica ( almost 60 percent ) , Thales ( about 50 percent), but Boeing (over 45 percent).
Countries with high military expenditures and a high public debt - such as Europe and the United States - should in the coming years have difficulties to justify their defense budgets or even increase . The growing defense spending of Russia, Saudi Arabia, China , India, Brazil and Japan can not catch it from the current perspective




Singapore airshow was een groot succes,orders blijven toenemen. Vooruitzichten zijn goed


---------------------------------------------------
Nog wat nieuws

24 February 2014

Following the completion of its structural assembly, Skymark Airlines’ first A380 made its first journey on its wheels, moving to the next station at the Final Assembly Line in Toulouse. At this “station 30” Skymark Airlines’ first A380 will undergo general tests on electric and hydraulic systems, mobile parts, landing gears and fuel tanks. Also, the aircraft’s four Rolls-Royce Trent 900 engines will be mounted.
Skymark Airlines, Japan’s third largest and fast growing airline, [b]has placed six firm A380 orders and will become the first Japanese A380 operator

[/b]

24 February 2014 Press Release

Airbus is showing an ACJ319 operated by Acropolis Aviation of the UK at Abu Dhabi Air Expo , in what is the first display of this particular aircraft in the Middle East.
Airbus corporate jets are derived from the world’s most modern aircraft family, making them inherently better at delivering the features that customers want today - as well as good investments with the best potential for continuing evolution.
They come with the fuel-capacity for intercontinental range, enhanced performance, and extras such as built-in airstairs for airport autonomy.
The Middle East is an important market for Airbus – it is where the company sold its first corporate jets – and is home to most of the widebody private jets in the world.
Today, more than 170 Airbus corporate jets have been bought by customers around the world, and they are flying on every continent, including Antarctica.

Gebruikersavatar
technics78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 07 Okt 2013 20:45
waarderingen: 20
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor technics78 » 26 Feb 2014 11:07

Vijfde meer winst voor Airbus 10:23

Airbus Group, de grootste luchtvaartgroep van Europa, boekte vorig jaar een
nettowinst van 1,5 miljard euro. Dat is 22 procent meer dan in 2012. Voor 2014
wordt een verdere winstklim voorspeld, onder meer omdat het productieritme van
de A320 wordt opgedreven.

Het bedrijfsresultaat van het vroegere EADS steeg vorig jaar met 21 procent tot
3,6 miljard euro. Dat is meer dat Airbus Group zelf had naar voor geschoven. De
omzet groeide met 5 procent tot tot 59,3 miljard euro. De operationele
winstmarge komt uit op 6 procent; het jaar voordien was dat 5,2 procent.

Airbus leverde vorig jaar 626 vliegtuigen aan klanten wereldwijd, een record, en
rekent dit jaar op een vergelijkbare productie.

Airbus boekte vorig jaar 913 miljoen euro lasten, voornamelijk extra kosten voor
de ontwikkeling van het breedromptoestel A350 en kosten
voor herstructureringen, met name bij onderdelen die zich bezighouden met
ruimtevaart en militaire apparatuur. De eerste A350 wordt normaal gesproken dit
jaar geleverd aan Qatar Airways.

De groep gaat een dividend voorstellen van 0,75 euro per aandeel, een verhoging
van 25 procent. Dat is echter een ongoocheling: analisten hadden 0,85 euro
verwacht.

De vliegtuigbouwer maakte woensdag bekend dit jaar een verdere winstgroei te
verwachten, onder meer dankzij een hogere productie van het succesvolle
toesteltype A320. Airbus wil het productietempo van de A320 verder verhogen van
de huidige 42 per maand naar 46 per maand in het tweede kwartaal van 2016.

Airbus Group verwacht voor 2014 een stabiele omzet en een 'bescheiden
operationele rendabiliteit'. De groep bevestigt wel voor 2015 op een
operationele winstmarge van 7 à 8 procent te mikken.


(c) Tijd Realtime


* BinckBank is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

tisten
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 Dec 2012 16:00
waarderingen: 2
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor tisten » 26 Feb 2014 12:28

Goed nieuws... :)
technics78 liked last!

Gebruikersavatar
De Wereld
Premiummember
Premiummember
Berichten: 7180
Lid geworden op: 14 Dec 2012 16:08
waarderingen: 1521
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor De Wereld » 26 Feb 2014 14:21

Beurs bij de lunch:

Vliegtuigbouwer Airbus heeft vorig jaar ruim een vijfde meer winst geboekt dan in 2012 ondanks een fors bedrag aan lasten. De Europese vliegtuigbouwer verwacht dit jaar een verdere winstgroei, onder meer dankzij een hogere productie van het succesvolle toesteltype A320. Gisteren herhaalde Jefferies het koopadvies voor Airbus en ligt daarbij pal op consensus. Het gemiddelde koersdoel staat op 62,54 euro, 14,81% boven de slotkoers.

Gebruikersavatar
technics78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 07 Okt 2013 20:45
waarderingen: 20
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor technics78 » 28 Feb 2014 18:24

De koersreactie op cijfers was maar zwakjes, tijdelijke vertraging :D



28.02.2014
China Eastern Airlines Corp. (670), the nation’s third-largest airline, ordered $6.4 billion of single-aisle planes from Airbus Group NV (AIR) to meet demand in a country set to become the world’s biggest aircraft market.

http://www.bloomberg.com/news/2014-02-2 ... craft.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-----------------------------

28 February 2014 Press Release
Skymark Airlines, Japan’s third largest airline has taken delivery of the first two A330-300s out of a total of ten on lease. Skymark Airlines becomes the first Japanese carrier to operate Airbus’ market leading, A330 wide-body aircraft.

John Leahy, Airbus Chief Operating Officer, Customers, said, “The A330 is the most popular wide-body aircraft in Asia and we welcome Skymark Airlines to our expanding family of A330 operators in this fast growing, dynamic market. We also look forward to seeing Skymark Airlines succeed with their A330’s thanks to the aircraft’s unbeatable economics, versatility and best-in-class passenger comfort.”

Airbus’ comprehensive, modern wide-body Family is the market leader in Asia, having outsold the competition by two to one over the last five years. Over half of the wide-body aircraft to be delivered in the future to Asian carriers are Airbus aircraft.

The A330 Family, which spans 250 to 300 seats, and includes Freighter, VIP, and Military Transport/Tanker variants, has now attracted more than 1,300 orders, with over 1,000 aircraft flying with more than 100 operators worldwide. The A330 is one of the world’s most efficient aircraft with best in class operating economics. With numerous ongoing product improvements, it still remains the most cost-efficient and capable aircraft, averaging dispatch reliability well above 99 percent

Bxller
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 Feb 2014 12:51
waarderingen: 8
Contact:

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor Bxller » 18 Mar 2014 12:35

Iemand een idee waarom deze op de laatste tijd dag na dag daalt?
De toekomst is toch rooskleurig voor deze vliegtuigbouwer?!
Sanofi / MdxHealth / RHJ / ArcelorMittal / Valneva / BNP / KBC / Ausy / UnitedHealth

anika
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1290
Lid geworden op: 12 Sep 2013 14:18
Locatie: Zijn uw zaken niet
waarderingen: 953

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor anika » 19 Mar 2014 10:33

Bxller schreef:Iemand een idee waarom deze op de laatste tijd dag na dag daalt?
De toekomst is toch rooskleurig voor deze vliegtuigbouwer?!


De producten (vliegtuigen) zijn degelijk en liggen bijzonder goed in de markt. De bestellingen lopen vlot en het orderboek is goed gevuld voor de komende jaren. De verwachtingen zijn hoog gespannen, 2013 was een heel sterk jaar en voor 2014 wordt nog beter verwacht. Een groot deel van dit nieuws is reeds in de koers verwerkt, die nagenoeg verdubbelde in 2013 (toch een gigantische meerwaarde voor deze wereldspeler). Gaan ze aan de stijgende verwachtingen kunnen blijven voldoen?

Ook is er wat teleurstelling voor het relatief lage dividend (ca. 2% bruto). Airbus zit in heel wat grote fondsen als vaste waarde. Daar de meeste hiervan zich niet bezighouden met traden op korte (en zelfs middellange) termijn en aandelen opnemen voor langere termijn, zijn de dividenden een belangrijke inkomstenbron. De belangstelling voor airbus biedt als voordeel dat de koers van het aandeel vrij stabiel is.
Als het goede nieuws blijft komen, verwacht ik dat ze langzaam naar de 60 (of meer) zullen gaan (vanaf mei, juni).

ps/ een verzwakkende dollar is ook niet goed, geeft een concurrentievoordeel aan boeïng.

anika
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1290
Lid geworden op: 12 Sep 2013 14:18
Locatie: Zijn uw zaken niet
waarderingen: 953

Re: Airbus(EADS)

Berichtdoor anika » 19 Mar 2014 16:04

TOULOUSE (AFN) - Vliegtuigbouwer Airbus maakt kans op orders uit China voor minstens 150 passagierstoestellen ter waarde van in totaal 20 miljard dollar (ruim 14 miljard euro). Dat meldde persbureau Reuters woensdag op gezag van bronnen binnen de luchtvaartbranche.

De overeenkomst wordt mogelijk nog deze maand bekendgemaakt tijdens het bezoek van de Chinese president Xi Jinping aan Europa. Xi brengt komend weekeinde een staatsbezoek aan Nederland en woont aansluitend de top over nucleaire veiligheid in Den Haag bij. Daarna gaat hij naar Duitsland en Frankrijk, de landen waar de meeste activiteiten van Airbus gevestigd zijn.

Het zou voornamelijk gaan om toestellen van het type A330, dat gebruikt wordt voor middellange tot lange afstanden. Airbus zou ook in vergevorderde gesprekken zijn over de opening van een assemblagefabriek voor A330's in China. Het bedrijf heeft al een fabriek waar A320's, die geschikt zijn voor korte tot middellange afstanden, in elkaar worden gezet voor de Chinese markt.

China is de snelst groeiende luchtvaartmarkt ter wereld, waar vliegtuigbouwers de komende decennia veruit de meeste orders vandaan denken te halen. Airbus moet daarbij opboksen tegen zijn Amerikaanse aartsrivaal Boeing. Handelsmissies en staatsbezoeken als dat van Xi zijn van groot belang in die concurrentiestrijd.