Suez Environnement Company

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 698
Contacteer:

Re: Suez Environnement Company

Bericht door kierkegaard »

keffertje schreef:
10 jan 2021 10:25
kierkegaard schreef:
10 jan 2021 10:21
keffertje schreef:
10 jan 2021 10:05
kierkegaard schreef:
10 jan 2021 09:55
Dank. Dus een vrij grote free float en geen (minderheids-)belang van de Franse staat? Daarvoor had de Franse staat indirect wel een vinger in de pap via hun belang in engie, maar dus nu helemaal niet meer.
Klopt. Dat maakt het voor Veolia lastig want als er andere grote partijen zich zouden roeren, was het snel gebeurd.

Nu denk ik dat het Veolia toch wel gaat lukken, maar zullen ze iets meer moeten betalen omdat Engie de 18 euro al op 1 oktober 2020 ontving en 'wij' 15 maanden moeten wachten.

Daarbij staat het bestuur van Suez natuurlijk onder druk om de koers boven de 18 te tillen om de belager van zich af te schudden.

Aandeelhouders kunnen dus rustig afwachten, omdat linksom of rechtsom er ook op basis van de huidige beurskoers nog wel meer in het vat zit.
Ik betwijfel of de RvB met een wat hoger bod toch overstag gaat. Ze zien het Veolia bod zeer duidelijk als vijandig en zijn zich de voorbije maanden aan het bewapenen, o.m. door het deels onderbrengen van de Franse activiteiten in een aparte stichting. Dat wijst er toch op dat het niet louter een prijsdiscussie is. Ze hebben bovendien geen andere grote aandeelhouders die druk op de RvB kunnen zetten om het bod te aanvaarden.
Met 30% stemrecht, gooien ze het bestuur er in de eerstvolgende vergadering uit.

Bovendien is de stichtings-constructie door de Franse rechter al onrechtmatig verklaart en dient deze goedkeuring van de aandeelhouders te krijgen (je snapt wel wat de uitkomst wordt van die stemming).

Rustig afwachten en blijven zitten volgens mij
Dat is juist. Ik blijf alleszins zitten.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie